Foute levering, maar tevreden over de dealer

SomeUser

Nieuw lid
Nadat ik in juli een Karoq Style Business besteld had, was het einde van lange wachten op de levering eindelijk in zicht. Overmorgen zou ik de auto bij de dealer ophalen.
Omdat ik begreep dat de auto's afgeleverd waren ging ik al wat eerder kijken terwijl alles werd voorbereid.

Bij aankomst een positieve lach van de verkoper "wat vind je van de kleur", om daarna met een twijfelende blik te melden dat er slecht nieuws was.
Bij de test rit was gebleken dat de Adaptive Cruise Control (ACC) er niet op zat.... Inmiddels was bij de dealer al nagekeken of de bestelling daar goed gedaan was en dat was zo. PON was al gemaild en morgen meer zou er meer info volgen.

De volgende dag, in de vroege middag telefoon van de dealer. De auto was helemaal nagekeken, niet alleen de ACC zat er niet op, het hele Travel Assist Pro pakket was niet geleverd. Dit was fout gegaan bij PON. Niet alleen dat, er waren meer auto's met een foute levering in Nederland.
Hij had al gekeken of de auto omgebouwd kon worden.... helaas.....


Hij heeft er alles aan gedaan om het op te lossen, en uiteindelijk blijkt het mogelijk de auto opnieuw besteld moet worden als spoed order, waarbij ze schijnbaar garanderen ze dat hij binnen 7 weken geleverd gaat worden.
Domme pech, maar ik ben blij dat de dealer er gelijk achter aan gaat en de best mogelijk oplossing probeert te realiseren....

Morgen dus geen levering....helaas.
 

BramBam

Forumguru
Nadat ik in juli een Karoq Style Business besteld had, was het einde van lange wachten op de levering eindelijk in zicht.

Vervelend voor je. Hopelijk kunnen ze die 7 weken waarmaken.

Einde van het lange wachten, vind ik overigens wel meevallen. Oorspronkelijk dus levering binnen 3 maanden. Dat is volgens mij zeldzaam snel.
 

SomeUser

Nieuw lid
Dat had te maken te hebben met de eerste leveringen.
ZaOls ik het begreep krijgen de dealers bij introductie een aantal auto's toebedeeld om zo de auto overal beschikbaar te hebben. Aangezien de dealer wist dat ik er een wilde maar ik eerst de lease in orde moest maken. Heeft hij een van die deze achter gehouden voor mij. Bij productie hebben deze dan schijnbaar een hogere prioriteit. Dat is wat mij is verteld.
De oorspronkelijke levering wat eind augustus maar dat is door de vakantie niet gehaald.
 

Antera

Donateur
Daar word je niet vrolijk van idd. Dat is niet helemaal goed gegaan benieuwd of dat kan met spoed. Zal duimen voor je
 

Kwark

Senior Member
Balen voor je @SomeUser. Is ook niet echt een optie of pakket waar je zomaar overheen stapt. Snap goed dat je dan liever wacht.
Bemoedigend ook om te lezen dat er meer auto’s verkeerd zijn geproduceerd :banghead:
 

Pendragon

Forumguru
Nou, nog 7 weken wachten met een bestelling van juli valt eigenlijk nog mee :D Velen (inclusief mijzelf) moet zo'n 7 maanden wachten op de Karoq 1.5Tsi. De mijne is op 21 april besteld en zal (zoals het nu lijkt) geleverd worden in de 3e week van november, maar ook dat kan zomaar weer langer worden.

Voor jou hoop ik dat ze na die 7 weken natuurlijk wel de goede leveren. Even geduld nog ;)
 

EdK

Forumguru
Velen (inclusief mijzelf) moet zo'n 7 maanden wachten op de Karoq 1.5Tsi.
Tsja dat komt natuurlijk doordat ze velen een spoedlevering moeten geven van 7 weken, dat gaat natuurlijk ten kosten van jouw en anderen hun levering........:pieker::pardon:
 

Pendragon

Forumguru
Tsja dat komt natuurlijk doordat ze velen een spoedlevering moeten geven van 7 weken, dat gaat natuurlijk ten kosten van jouw en anderen hun levering........:pieker::pardon:
Maak er maar grapjes over het is echt super treurig vind ik. Het gaat om serieus veel geld en dan kunnen ze 1) niet op tijd leveren en 2) leveren ze ook nog niet het bestelde. Ik snap niet dat er geen instantie is (of ik ken hem niet) waar klanten hun beklag zouden kunnen doen. Importeurs en fabrikanten spelen met hun klanten.
 

EdK

Forumguru
Maak er maar grapjes over
wAS echt niet als grapje bedoeld hoor, maar zover ik het nu kan inschatten gewoon realiteit.
En als ik net ook weer lees in één van de topics dat de Fabia ook geen 3 maanden levertijd meer heeft ...
Krijg ik steeds meer het idee dat men het bijna bewust doet de laatste tijd...
Is dit een manier om de populariteit van de Skoda terug te dringen ??

En het is helemaal triest dat als de dealer het goed heeft ingevoerd samen met zijn klant dat een importeur er nog een zooitje van kan maken tijdens het kopieren en plakken van de bestelling naar de fabriek toe.
Want de fabriek maakt volgens mij gewoon wat hij op papier krijgt als aanvraag tot productie..
En die verkeerde wagen die raken ze gerust wel weer kwijt aan een ander, maar met dit beleid maak je heel wat klanten toch een beetje tot een heleboel beetjes triest...

En als je dan uiteindelijk je bestelde wagen hebt en je dus eindelijk blij en gelukkig naar buiten kijkt weten ze je stemming nog te vergallen met een app die niet werkt......
 

Pendragon

Forumguru
Sorry EdK, soms is het lastig om te lezen of iets serieus is of niet... En bij jou helemaal

Verder helemaal eens. Ik denk heel eerlijk dat de volgende auto ook geen Skoda meer wordt, misschien ook wel niet 1 van de VAG groep. Dit is de 2e achter elkaar (nieuw) met levering problemen, waarbij de dealer zijn uiterste best doet, maar alles erachter niet. Het voelt inderdaad alsof ze het bewust doen. Zonde, want Skoda is een mooi merk en ik ben er al lang trouw aan. Helaas is de trouw eenzijdig en dat resulteert meestal in een scheiding. Hoe verdrietig ook.
 

EdK

Forumguru
Sorry EdK, soms is het lastig om te lezen of iets serieus is of niet... En bij jou helemaal
emoji23.png
Ach ik schep er ook niet over op.......... het is een gave...:pardon:
 
Nadat ik in juli een Karoq Style Business besteld had, was het einde van lange wachten op de levering eindelijk in zicht. Overmorgen zou ik de auto bij de dealer ophalen.
Omdat ik begreep dat de auto's afgeleverd waren ging ik al wat eerder kijken terwijl alles werd voorbereid.

Bij aankomst een positieve lach van de verkoper "wat vind je van de kleur", om daarna met een twijfelende blik te melden dat er slecht nieuws was.
Bij de test rit was gebleken dat de Adaptive Cruise Control (ACC) er niet op zat.... Inmiddels was bij de dealer al nagekeken of de bestelling daar goed gedaan was en dat was zo. PON was al gemaild en morgen meer zou er meer info volgen.

De volgende dag, in de vroege middag telefoon van de dealer. De auto was helemaal nagekeken, niet alleen de ACC zat er niet op, het hele Travel Assist Pro pakket was niet geleverd. Dit was fout gegaan bij PON. Niet alleen dat, er waren meer auto's met een foute levering in Nederland.
Hij had al gekeken of de auto omgebouwd kon worden.... helaas.....


Hij heeft er alles aan gedaan om het op te lossen, en uiteindelijk blijkt het mogelijk de auto opnieuw besteld moet worden als spoed order, waarbij ze schijnbaar garanderen ze dat hij binnen 7 weken geleverd gaat worden.
Domme pech, maar ik ben blij dat de dealer er gelijk achter aan gaat en de best mogelijk oplossing probeert te realiseren....

Morgen dus geen levering....helaas.

Helaas hier ook dezelfde problemen mogen ondervinden.
Vandaag zou de aflevering van de auto plaats vinden, maar afgelopen woensdag kwam er een telefoontje van de Dealer....
er missen op mijn auto (en ook een aantal andere die op hetzelfde moment werden afgeleverd) het travel pakket Pro en het zicht pakket.
Alle vingers wijzen naar PON en zij lijken wederom fout te zitten.

Als alles goed gaat krijg ik vandaag een tijdelijke auto om te rijden tot er een oplossing komt.
PON/dealer/LM geven al aan dat ombouwen niet aan de orde is en er w.s. een nieuwe wagen moet worden gemaakt of eventueel iets uit voorraad, maar dan hangt het er natuurlijk van af wat er nog staat.

Als er wel een nieuwe komt ben ik benieuwd wat ze met de prijs gaan doen, de andere was nog pre-WLTP en had een lagere aanschafwaarde totaal.
Er zit bijna 2.000,- euro verhoging op dezelfe configuratie na WLTP, die zal PON dan moeten wegpoetsen!

Al met al balen en maar weer afwachten wat er nu geregeld word.
Fijn dat LM en Dealer er alles aan doen om mij als klant te helpen!

Er werd overigens, tussendoor ook nog even vermeld dat de 1.6 diesel in mijn configuratie niet de vermelde 1500kg mag trekken maar dat er op kenteken 1200kg zou komen.
Nu heb ik hier persoonlijk geen moeite mee, maar geeft wel aan dat niks zeker is tot je het kenteken in handen hebt.
 

EdK

Forumguru
....dat worden dan weer voorrraad auto's voor de liefhebbers....
Tsja dat wel, maar als PON een bepaalde oplage per jaar kan bestellen dan zijn er weer mensen die onnodig lang mogen wachten doordat PON niet eens fatsoenlijk kan bestellen....

Ik had altijd het idee dat als de dealer de wagen met jou samenstelt op de PC dat het dan via PON zonder wijzigen 1 op 1 werd doorgestuurd naar de fabriek....
Maar krijg steeds meer de indruk dat de lijst die jij samenstelt met je dealer weer word over getypt door een medewerker / ster bij PON met alle fouten van dien...
 

Pendragon

Forumguru
Tsja dat wel, maar als PON een bepaalde oplage per jaar kan bestellen dan zijn er weer mensen die onnodig lang mogen wachten doordat PON niet eens fatsoenlijk kan bestellen....

Ik had altijd het idee dat als de dealer de wagen met jou samenstelt op de PC dat het dan via PON zonder wijzigen 1 op 1 werd doorgestuurd naar de fabriek....
Maar krijg steeds meer de indruk dat de lijst die jij samenstelt met je dealer weer word over getypt door een medewerker / ster bij PON met alle fouten van dien...
Ja, daar verbaas ik me ook over. Zou wel heel erg amateuristisch zijn als ze dat overtikken met dus grote kans op fouten.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

SomeUser

Nieuw lid
Als er wel een nieuwe komt ben ik benieuwd wat ze met de prijs gaan doen, de andere was nog pre-WLTP en had een lagere aanschafwaarde totaal.
Er zit bijna 2.000,- euro verhoging op dezelfe configuratie na WLTP, die zal PON dan moeten wegpoetsen!

Al met al balen en maar weer afwachten wat er nu geregeld word.
Fijn dat LM en Dealer er alles aan doen om mij als klant te helpen!

Er werd overigens, tussendoor ook nog even vermeld dat de 1.6 diesel in mijn configuratie niet de vermelde 1500kg mag trekken maar dat er op kenteken 1200kg zou komen.
Nu heb ik hier persoonlijk geen moeite mee, maar geeft wel aan dat niks zeker is tot je het kenteken in handen hebt.

Dus weer een levering, bijij was het ook het travelassist pro en licht en zicht.... Toeval?
Wb de kosten, de prijsverhoging van model 2018 naar 2019 werd gewoon weggepoetst. Dus ik neem aan dat dat nu ook gebeurt. Uiteraard geld dat je een contract hebt met de lease maatschappij en zij hebben de bijtelling als het goed is al gemeld. Daar staat de handtekeningen onder dus lijkt me niet zo'n lastig verhaal (maar ik houd het ook in de gaten)
Dat stukje over de trekkracht is nieuw. En ga ik toch ff uitzoeken .is 20% minder en dus een serieus verschil. ik zit net op de website te kijken staat gewoon nog 1500 kg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180928-193559.png
    Screenshot_20180928-193559.png
    66,8 KB · Weergaven: 23

SomeUser

Nieuw lid
Ja, daar verbaas ik me ook over. Zou wel heel erg amateuristisch zijn als ze dat overtikken met dus grote kans op fouten.
Ik krijg het idee dat er iets fout is gegaan in de software met de model omzetting van 2018 naar 2019. Ff mijn vermoeden uitleggen:
Laten we zeggen dat licht en zicht code 10 en travelassist pakket pro 11, voor het model jaar 2018.

Nu gaan we naar modeljaar 2019 en de beide codes zij .veranderd naar 12 en 13

De auto's zijn tijdens modeljaar 2018 besteld, maar vanwege vertraging worden deze pas in modeljaar 2019 gebouwd.... Dus de codes bestaan niet meer voor.model jaar 2019. En aangezien ze het echt niet met de hand gaan lopen invoeren (dan zouden er jeuist meerfouten komen) lijkt me een dusdanig scenario niet onwaarschijnlijk.

Nogmaals giswerk, maar het kan makkelijk fout gaan dit soort processen.
 
Bovenaan Onderaan