Foute levering, maar tevreden over de dealer

Pendragon

Forumguru
Ik krijg het idee dat er iets fout is gegaan in de software met de model omzetting van 2018 naar 2019. Ff mijn vermoeden uitleggen:
Laten we zeggen dat licht en zicht code 10 en travelassist pakket pro 11, voor het model jaar 2018.

Nu gaan we naar modeljaar 2019 en de beide codes zij .veranderd naar 12 en 13

De auto's zijn tijdens modeljaar 2018 besteld, maar vanwege vertraging worden deze pas in modeljaar 2019 gebouwd.... Dus de codes bestaan niet meer voor.model jaar 2019. En aangezien ze het echt niet met de hand gaan lopen invoeren (dan zouden er jeuist meerfouten komen) lijkt me een dusdanig scenario niet onwaarschijnlijk.

Nogmaals giswerk, maar het kan makkelijk fout gaan dit soort processen.

Als dat zo zou zijn, moet ik ook nog maar eens navraag doen. Ik heb dat pakket ook besteld op mijn Karoq toen het nog 2018 model was en ik krijg een 2019 model. De mijne moet alleen nog gemaakt worden.....duurt helaas nog even door alle gedoe rondom wltp (denk ik).
 

SomeUser

Nieuw lid
Als dat zo zou zijn, moet ik ook nog maar eens navraag doen. Ik heb dat pakket ook besteld op mijn Karoq toen het nog 2018 model was en ik krijg een 2019 model. De mijne moet alleen nog gemaakt worden.....duurt helaas nog even door alle gedoe rondom wltp (denk ik).
Als je een 1.6 diesel hebt dan is wltp geen probleem, deze is al goedgekeurd. Het zijn de benzine modellen die vertraging oplopen. Zie elders op het forum voor een link naar de goedgekeurde modellen.

En wat betreft de mogelijkheid over een foute bestelling. De dealer en zelfs pon waren verrast. Dus ik denk dat niemand nu een antwoord kan geven of alles goed gaat.

Ik denk wel dat bij pon inmiddels alle alarm bellen af zijn gegaan :D
 
En vandaag was het eindelijk zover. Met een kleine vertraging is de auto nu wel ik zijn volledigheid afgeleverd.

Eerste indruk... Prima :-)
Komt je wagen toevallig bij van Mossel weg?

Die van mij iig wel en die is ook binnen.
Nu wel zoals hij is besteld.
Aleen nog wachten tot het leer is ingebouwd dan mag ik er ook van gaan genieten.
 

SomeUser

Nieuw lid
Komt je wagen toevallig bij van Mossel weg?

Die van mij iig wel en die is ook binnen.
Nu wel zoals hij is besteld.
Aleen nog wachten tot het leer is ingebouwd dan mag ik er ook van gaan genieten.
Nee, maar de leveringen zijn landelijk fout gegaan, het lijkt er dus op dat de herstel-leveringen vrijwel gelijktijdig worden uitgeleverd :-)
 
Afgelopen maandag was het dan eindelijk zover.
De auto kon worden opgehaald, leer is besteld en word later ingebouwd zodat ik niet nog 4 weken hoef te wachten.

Tot zo ver erg tevreden, alleen merk ik dat de banden niet juist zijn gebalanceerd. bij snelheden boven de 100km/u begint de boel aardig onder de kont te trillen.
Komende week maar eens een bezoekje aan de garage plannen om winterbanden te plaatsen, zien of het dan is opgelost.

Verder alleen maar tevreden.
 

CDK

Forumguru
alleen merk ik dat de banden niet juist zijn gebalanceerd. bij snelheden boven de 100km/u begint de boel aardig onder de kont te trillen.
Komende week maar eens een bezoekje aan de garage plannen om winterbanden te plaatsen, zien of het dan is opgelost.

Ik hoop het voor je, je bent niet de enige die vervelende trillingen ervaart in een nieuwe Skoda helaas.
 

BramBam

Forumguru
Er is niet heel lang geleden een Karoq rijder geweest die dezelfde problemen had of nog steeds heeft.
 
Mijn trillingsproblemen zijn vandaag nagenoeg helemaal verholpen.
1 velg had een aardige slag erin, na opnieuw balanceren is nagenoeg alles eruit.

Morgen toch een nieuwe velg aanvragen omdat deze naar mijn idee gewoon 100% OK moet zijn.
Dan is het probleem meteen in zijn geheel opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan