2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

leon-cupra

Forumguru
Gefeliciteerd met je MX5. Hele fijne auto die je veel rijplezier gaat geven. Vooral op de bergwegen voortreffelijk. De 1.5 is snel genoeg. Auto heeft imo wel paar nadelen. Stoel en zitpositie zijn mwoh. Dat eerste kun je oplossen door Recaro's te plaatsen. Daarnaast maakt de auto onacceptabel veel herrie met de kap dicht en vind ik de rechtuitstabiliteit op de snelweg een issue. Imo is de mx5 een auto om erbij te hebben voor de leuke roadtrips met kap open maar niet als eerste auto.
Thx.
Het is in de bochten een heerlijk bakje maar een wagen voor lagere snelheden. Daarvoor heb ik hem ook gekocht. Meer plezier bij lagere snelheden en veeeel meer plezier in het bochtenwerk. Autostrade gaat mijn mx5 amper zien.
En idd paar nadelen: 2 zit, stoelen kan je idd niet aanpassen maar zitten voor mij wel goed, geluidsgelast wordt ruimschots overheerst door de leuk klinkende uitlaat, rechtuitstabiliteit is idd ook wel niet te denderend, maar vooral bij hogere snelheden (maar aangezien ik meestal maar max 100 rij voor mij niet echt een issue).
En het is hier ook de tweede wagen ;) anders was het geen optie.

Maar overal waar je komt wordt hij enthousiast onthaalt. Op mijn werk ook. Collega's "vechten" om eens mee te mogen rijden. Dat had ik helemaal niet met de RS.
 

philippe bakker

Forumguru
Thx.
Het is in de bochten een heerlijk bakje maar een wagen voor lagere snelheden. Daarvoor heb ik hem ook gekocht. Meer plezier bij lagere snelheden en veeeel meer plezier in het bochtenwerk. Autostrade gaat mijn mx5 amper zien.
En idd paar nadelen: 2 zit, stoelen kan je idd niet aanpassen maar zitten voor mij wel goed, geluidsgelast wordt ruimschots overheerst door de leuk klinkende uitlaat, rechtuitstabiliteit is idd ook wel niet te denderend, maar vooral bij hogere snelheden (maar aangezien ik meestal maar max 100 rij voor mij niet echt een issue).
En het is hier ook de tweede wagen ;) anders was het geen optie.

Maar overal waar je komt wordt hij enthousiast onthaalt. Op mijn werk ook. Collega's "vechten" om eens mee te mogen rijden. Dat had ik helemaal niet met de RS.
Aandachtshoer :)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Nu echt waar he maar ik vind het weinige aandacht nu net 1 Vd pluspunten Vd Skoda. Zo ben ik gerust voor diefstal
Voor de MX5 heb ik ook niet echt schrik voor diefstal. Is te goedkoop en de vraag voor dergelijke wagens is gewoon veel kleiner. Ge kunt er moeilijk een ramkraak mee doen :D
 

leon-cupra

Forumguru
Ondertussen de MX5 al twee weekjes in bezit.
Mijn ondervindingen:
Positief: het rijgedrag (wat een bochtenmachine), het open rijden (zoals vandaag, 15°C, warm zonnetje op je kop, zacht windje ... heerlijk), het geluid v/d uitlaat (lekker sportief bij hoge toeren, stil bij lage toeren), het atmosferisch motorblok (verslavend om het blok tot de 7.000toeren te jagen), 1/3 minder verbruik tov de RS met dezelfde rijstijl, ...

Uiteraard is het niet de perfecte wagen, er zijn ook wel mindere punten: de zeer lage zit is niet echt aan te raden voor rugpatienten (in en uitstappen ... niet het meest handige), stoelen zitten voor mij goed, maar zeer beperkt instelbaar (enkel vooruit en achteruit :pieker:), rechtuitstabiliteit (perfect bij snelheden onder de 120 maar alles erboven ... een autostradewagen zal het nooit worden), navigatie is verouderd qua lay-out, f*cking lange deuren (je zit snel ergens tegen, uiteraard proberen we dit te vermijden)
Echter de "negatieve" zaken wegen bij mij veel minder door aangezien ik quasi niet boven de 120 met de mx5 rij, de navi amper gebruik, ...

Onlangs met het minder weer ook mogen ondervinden wat achterwielaandrijving is, het kontje ging gewillig even opzij :D
Eerste keer even verschieten, tweede keer het zelf uitgelokt, derde keer was al een "klein driftje" :D
Moest mijn familie meelezen, voor mijn verjaardag aub een driftcursus :D
 

leon-cupra

Forumguru
Deze wagen "verdient" geen eigen topic aangezien deze bedoeld is voor de verkoop, maar vandaag een "nieuwe" telg ontvangen en hopelijk de eerste van vele volgende :
Skoda Fabia Combi 1.0 75pk. Eerste inschrijving 04/2019 en 970km :yeehaa:
Nu mij bezig houden met de wagen goed op te poetsen (uiteraard met maar 970km is deze wagen in nieuwstaat, maar 600km op de vrachtwagen ...) en administratieve papieren in orde brengen.
2nq2f20jcpn.jpeg

lq3xna5.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Gefeliciteerd en succes met inrijden van deze "tweedehands"...
Inrijden zal niet voor mij zijn maar voor de volgende eigenaar. Is bedoeld voor wederverkoop ;)
Het downsizing wordt wel erg drastisch voortgezet ;)
Ideale motor. Zuinig, goedkoop en best nog vlot in het stadsverkeer. Ideaal dus. Bedoeling is echter dat er ooit wel eens een RS of dergelijke op de oprit te koop zal staan ;)
ga je een garage beginnen ? :D
Staat toch in de kruispuntbank : detailhandel in wagens < 3.5t ;)
Wat bijverdienen ?
Is de bedoeling. Zou spijtig zijn om verlies te maken op mijn zuur verdiende spaarcentjes ;)
Bedoeling is op korte termijn 3 wagens telkens te koop te staan hebben.
De rest zien we wel allemaal
 

philippe bakker

Forumguru
Inrijden zal niet voor mij zijn maar voor de volgende eigenaar. Is bedoeld voor wederverkoop ;)

Ideale motor. Zuinig, goedkoop en best nog vlot in het stadsverkeer. Ideaal dus. Bedoeling is echter dat er ooit wel eens een RS of dergelijke op de oprit te koop zal staan ;)

Staat toch in de kruispuntbank : detailhandel in wagens < 3.5t ;)

Is de bedoeling. Zou spijtig zijn om verlies te maken op mijn zuur verdiende spaarcentjes ;)
Bedoeling is op korte termijn 3 wagens telkens te koop te staan hebben.
De rest zien we wel allemaal
En dan sluikreclame hier te hebben gratis ....
 

leon-cupra

Forumguru
En dan sluikreclame hier te hebben gratis ....
;)
Tja, ze moeten maar een sectie "sponsors" maken waar je als sponsor/bedrijf topics kan aanmaken voor dergelijke zaken en veronderstel deze wagen ook niet snel te slijten aan een medeforumlid. Je ziet maar weinig dat wagens hier onderling wisselen van eigenaar.
 

philippe bakker

Forumguru
;)
Tja, ze moeten maar een sectie "sponsors" maken waar je als sponsor/bedrijf topics kan aanmaken voor dergelijke zaken en veronderstel deze wagen ook niet snel te slijten aan een medeforumlid. Je ziet maar weinig dat wagens hier onderling wisselen van eigenaar.
Natuurlijk denk je die hier niet te verkopen :) daarom dat je hem hier zo mooi opzet met alle info erbij :)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Natuurlijk denk je die hier niet te verkopen :) daarom dat je hem hier zo mooi opzet met alle info erbij :)
Neen, in alle eerlijkheid. Zet de Fabia er gewoon op omdat ik enorm enthousiast ben over de wagen en dit met het forum wil delen. Ik ga er niet vanuit deze te verkopen op dit forum. Dan had ik wel op in het verkoopgedeelte gezet.
Deze zal naar alle waarschijnlijkheid een belgische eigenaar krijgen ;)

Aja, trouwens niets voor je vrouw? :D:D
 
Bovenaan Onderaan