Skodaforum.nl via Tapatalk te gebruiken

Michael83

Senior Member
Het kan niet alleen aan mij liggen: als ik via Tapatalk naar de kennisbank ga, en vervolgens het artikel van Morgana open, en dan doorklik naar het forum stuk met plaatjes en welke artikelen te bestellen, kom ik uit bij iemand die zich voorsteld op het forum..

Zit er ergens een foutje?
 

Japanese Power

Donateur
Is Tapatalk nog wel zo betrouwbaar @moderators? Onderstaande discussie komt van een ander forum waar ik ook actief ben.

Tapatalk-ondersteuning gedaald vanwege schendingen van privacy en beveiliging

Beste FreeVPS Directory & Discussion Community,

We laten officieel geen ondersteuning meer voor Tapatalk voor ons forum FreeVPS Directory & Discussion vanwege recente privacy- en veiligheidsschendingen door Tapatalk.

De Tapatalk-plug-in wordt geleverd met een functie die standaard is ingeschakeld zonder toestemming van de serverbeheerders en een juiste optie om deze uit te schakelen. Deze functie leest gegevens uit de database (zoals uw e-mailadres, naam en wat er verder in de forum databank is opgeslagen) en verzendt deze gegevens naar de Tapatalk-server zonder onze toestemming!

Tapatalk merkt op dat dit nodig is voor hun "Trending-berichten, discussielijnen en enz. ... e-mails" om e-mails naar gebruikers te sturen over trending-inhoud. Het meest schokkende is echter dat het nergens wordt vermeld en uitgelegd. Ze zeggen dat het een bèta is. Dus Tapatalk heeft toegang tot de hele forumdatabase zonder ooit om toestemming te vragen. Bovendien kan deze functie alleen worden uitgeschakeld in het configuratiebestand van de plug-in. Wie op zoek is naar een optie in ACP van het forum zal pech hebben en absoluut niets vinden.

mobiquo / config / config.php:
allow_trending van 1 naar 0 = de functie uitschakelen

Deze schendingen zijn niet iets dat we gaan vergeven of accepteren. Daarom hebben we Tapatalk gedeactiveerd en volledig verwijderd van ons forum en onze server.

Ik heb hier in het Engels niets over kunnen vinden, omdat tot nu toe alleen een Duits forum deze spionage-tool heeft ontdekt.

Bronnen:
http://www.heise.de/newsticker/meldung/T...16662.html
http://www.computerhilfen.de/news/tapata...67130.html

Dank u voor uw begrip. We zijn er altijd om u en uw privacy te beschermen.

Met
vriendelijke groet,
FreeVPS Administration
 

Japanese Power

Donateur
Moderators van het forum waar ik deze info tegenkwam hebben na goed onderzoek zojuist besloten Tapatalk per direct en permanent uit te schakelen en daarmee volledig te bannen.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb het ook even meegenomen naar een paar andere fora waar ik admin ben. Dit soort datalekken wil je echt niet.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik begrijp op andere fora dat dit een al lang (vóór de invoering van de AVG) opgelost probleem betreft, de twee artikelen waar naar werd verwezen zijn al jaren oud. Vraag is dus of het forum waar dit vandaan komt niet te overijverig is...
 

Japanese Power

Donateur
Al mogen de links al van enkele jaren geleden zijn. Het beleid van Tapatalk is wel degelijk nog steeds het vergaren van zoveel mogelijk persoonlijke gebruikers informatie als dank voor hun gratis app. Tsja. De verdienste moet toch ergens vandaan komen.

Lees hun eigen privacy verklaring maar eens.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het beleid van Tapatalk is wel degelijk nog steeds het vergaren van zoveel mogelijk persoonlijke gebruikers informatie als dank voor hun gratis app. Tsja. De verdienste moet toch ergens vandaan komen.
Daarin zijn ze toch niet veel anders of erger dan bv. Facebook, Google, etc.? En daar gaat ook vrijwel iedereen gewoon mee door...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan