Van je Kodiaq een 2 persoons minicamper maken (in 10 minuten)

DeBreuk

Nieuw lid
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.

Waarschijnlijk is dit onderwerp hier offtopic maar kon geen ander passend topic vinden. Een topic "Skoda minicampers" bestaat niet :D

Ik rij al 15 jaar Skoda (Octavia, Superb) en sinds april jaar vorig gelukkig eigenaar van een Kodiaq.

Dat de Kodiaq veel (laten we zeggen heel veel) ruimte biedt was voor ons één van de belangrijkste redenen tot aanschaf over te gaan. Omdat we erg van kamperen houden, zochten we daarnaast al een tijdje een geschikte minicamper voor onze vrije dagen. Onder andere de Roomster wordt daarvoor geregeld gebruikt als basis.
Maar na een half jaar rondgereden te hebben in onze Kodiaq kwamen we er achter dat een matras met een lengte van 2,15m in de Kodiaq past. Dus het idee om van de Kodiaq een minicamper te maken was snel geboren. De besparingen zijn enorm voor ons. We hebben geen aanschaf- en stallingskosten van een minicamper en daarnaast biedt de Kodiaq veel meer luxe tijdens het reizen.

De Kodiaq is onze dagelijks auto. Doel was om een set te bouwen waarmee we de Kodiaq binnen 10 minuten om kunnen bouwen naar een volledige minicamper ... en natuurlijk binnen 10 minuten weer terug naar zijn originele staat.

Houd je niet van kamperen dan is dit niets voor je. Het is een minimalistisch concept: buiten leven - binnen slapen. Daar hoort ook slecht weer bij. Indien we langer op één plek blijven gebruiken we een opblaasbare tent en voor kortere stops een regenhoes over het camperblok. Voor ons werkt het.

Het concept geeft in ieder geval een goed beeld wat je met de ruimte in een Kodiaq kunt doen.

Hier een video van het concept:

Het is een DIY-project. Wellicht brengt het je op een idee. Heb je 2 rechter handen en ben je geïnteresseerd er zelf mee aan de slag te gaan, wil ik best informatie delen.
 

Cordoba

Forumguru