Van je Kodiaq een 2 persoons minicamper maken (in 10 minuten)

Canon-Eye

Forumguru
Dakdragers mogen doorgaans maar 75 kg dragen oid... om er dan met 2 personen op te liggen is wellicht teveel voor de constructie?
Die 75 kilo geldt voor de dynamische belasting, oftewel tijdens het rijden. Dan lig je er vast niet.
Stilstaand is dat natuurlijk heel anders, zelfs als je niet helemaal stil ligt... :D
 

DeBreuk

Nieuw lid
Ook de daktent hebben we vooraf bekeken. Maar we hebben er niet voor gekozen. Redenen:
- we zijn nu goedkoper uit. Tenminste dat hoop ik. Ik heb nog geen nacalculatie uitgevoerd :D
- ombouwen naar slaapstand gaat met ons concept wat sneller
- we wilden niet met een verhoogde auto reizen
- we lopen geen verhoogd risico dat de auto beschadigd raakt bij het op- en afbouwen vooraf, tijdens het op- en aftuigen en het in- en uitstijgen tijdens de vakantie
- in het geval van slecht weer (bijvoorbeeld onweer) is slapen IN de auto veiliger

De daktent heeft ook voordelen. Ik denk dat je meer ruimte hebt om de daktent in te stappen in vergelijking met de ruimte die wij hebben op boven op de matras in de auto te kruipen.
Daarnaast heeft een daktent het voordeel dat je meer bagage kunt meenemen in de auto. Maar zoals eerder aangegeven hebben we die ruimte niet nodig.

Ja ... over elk punt kun je vergadering beleggen.

Een daktent is een mogelijke keuze. Maar dus niet voor ons :nono:
 

Vacaro

Senior Member
Ik vind geweldig vernuftig idee, voor jullie noden en behoeften!

Voor ons is een caravan beter, vermits wij ook steeds 2 of 3 grote honden(Briards) meenemen op vakantie.
Je moet idd wel een beetje avontuurlijk aangelegd zijn!
Wij camperen graag met een beetje luxe van een caravan!

Maar vind het idee, de uitvoering en afwerking wel goed en doordacht! Veel plezier ermee!
 

Smeeuwis

Donateur
Cool! En mooi gedaan ook, nette afwerking. Het is mij net iets te basic, en met zijn vieren +hond is onze Aart Kok tent trailer toch wat praktischer, maar ik vind dit echt heel mooi en goed gedaan! Veel plezier ermee!
 
Bovenaan Onderaan