Prijs- en optieaanpassingen Superb MY2019

El Fuego

Senior Member
Vandaag bij de dealer geweest voor een offerte voor een Superb 2.0TDI Sportline. Ik had op basis van de nieuwste prijslijst zelf ook reeds een calculatie gemaakt, maar deze kon al snel de prullenbak in. Wat bleek:
- Superb 2.0TDI is zo’n € 2.500 afgewaardeerd vanwege niet kunnen leveren van 1.6TDI. Positief natuurlijk!
- staat tegenover dat Tech-pakketten voor MY2019 niet meer op Sportline kunnen worden geleverd. Betekent dus los een pano-dakje en traffic-assist aankruisen.

Al met al wordt het prijskaartje toch zo’n €1.500 lager. Of te wel ruimte voor wat extra opties; misschien wel achteraf inbouw van het Digitaal Instrumenten Paneel. Dit paneel komt volgens dealer helaas pas bij de facelift beschikbaar, die volgens de aanwezige informatie van de importeur in Q2 (niet bekend wanneer precies en of er al eerder besteld kan worden) uitkomt. Ik denk niet dat ik hierop ga wachten.

Verder worden geoffreerde en fiscale prijzen gegarandeerd na 1 september. Dat is een goed signaal.
 

Arnie

Actief lid
Zit hier met "hetzelfde" vraagstuk. Ik kan per 1-1-19 een nieuwe auto gaan rijden en dit zal een Superb hatchback gaan worden.

Alles wat nu wordt besteld gaat vanzelf de MY19 serie worden. De 1.4 TSI die ik had geselecteerd gaat dan sowieso een 1.5 TSI worden wat natuurlijk geen probleem is.
Maar verder nog weinig nieuws over de opties. Ik heb de specificatie ingediend bij de leasemij en dus even afwachten of deze daadwerkelijk nog beschikbaar gaat zijn.

Quartz Grey
Ambition Business
18" Pegasus wielen
Hill hold control (handbak)
Tech pakket
Canton hifi systeem
KESSY
Adaptive cruise
Reservewiel

Reden van mij om hem nu door te zetten was het feit dat er inderdaad een garantie zit op offerte en fiscale prijs na 1 Sept. Ik ga er wel een beetje van uit dat de configuratie er niet goedkoper op gaat worden namelijk.

Enerzijds is het jammer dat de facelift er al aan komt maar volgens mij gaan de aanpassingen niet enorm worden. De superb heeft dit jaar al nieuwe multimedia gekeregen en deze zien er nu een stuk beter uit met de touch knoppen ipv de drukknoppen. Virtual Cockpit zou leuk zijn maar wachten op Q2 2019 is niet echt een optie.
Mooie is dat de motor in ieder geval al de nieuwe 1.5 TSI gaat worden.
 

El Fuego

Senior Member
De superb heeft dit jaar al nieuwe multimedia gekeregen en deze zien er nu een stuk beter uit met de touch knoppen ipv de drukknoppen.
Realiseer je dat het Amundsen systeem van de Ambition Business nog wel twee draaiknoppen heeft. Alleen de Columbus heeft een volledig touchpanel.

Je geeft in je configuratie aan dat je een Tech-pakket erbij hebt besteld. Was dit mogelijk? Mijn dealer zei dat er vanaf MY2019 geen Tech-pakket meer te bestellen was, hetgeen betekende dat ik panoramadak en Travel Assist los moest bestellen. Of is dit alleen van toepassing op Sportline?

Tenslotte: waarom geen Style? Aangezien je Kessy en Canton hebt besteld. Zit er bij de Style standaard op. Prijsverschil, zeker in de lease is dan niet zo groot meer.
 

Arnie

Actief lid
Amundsen heeft inderdaad nog twee draaiknoppen wat ik niet per definitie als een nadeel zie. Verder heeft deze wel een volledig touchpanel.

Zover ik nu weet kon het Techpakket nog wel worden besteld maar het is even wachten op de bevestiging hiervan.
Ik heb inderdaad zitten dubben tussen een Style of Ambition. Punt is dat de configuratie het budget maximaal vult. Dus als ik een style zou pakken was er geen optie meer voor een schuifdak wat ik er toch wel graag in wil hebben. Het was dus een afweging tussen meerdere aankledings varianten.
 

Arnie

Actief lid
Klopt... ik ook!

Bij de Ambition Business bestaat het Tech Pakket uit schuifdak, travel assist en een elektrische kofferklep.
Toch wel opties die ik erop zou willen hebben.
 

EdK

Forumguru
Vergeet DAB+ niet aan te vinken als dat nog steeds als aparte optie staat....en niet zoals hoort standaard moet zijn
 

Arnie

Actief lid
Absoluut... DAB is wel een must have!

Volgens de prijslijst per 1 Jan. 2018 is dit standaard vanaf de Ambition Business... (correct me if I’m wrong)
 

EdK

Forumguru
Volgens de prijslijst per 1 Jan. 2018 is dit standaard vanaf de Ambition Business... (correct me if I’m wrong)
Weet niet.
Maar zorg dat je het 100% weet bij bestellen.
Want bij veel modellen en uitvoeringen wat het nog steeds een optie van 100 tot 115 euro of iets dergelijks
Een mijn inziens een belachlijk iets daar dit een standaard iets zou moeten zijn
 

El Fuego

Senior Member
Zie dat op de Skoda-website een nieuwe prijslijst voor de Superb Business staat. Tech-pakketten zijn inderdaad nog wel op de Ambition en Style te bestellen. 1.4TSI staat er nog gewoon op. Geen 1.5TSI, zoals @Arnie aangeeft.
 

Arnie

Actief lid
Zie dat op de Skoda-website een nieuwe prijslijst voor de Superb Business staat. Tech-pakketten zijn inderdaad nog wel op de Ambition en Style te bestellen. 1.4TSI staat er nog gewoon op. Geen 1.5TSI, zoals @Arnie aangeeft.

1.4 TSI staat inderdaad nog online maar deze is niet meer leverbaar. Dit zal de 1.5 TSI worden zoals door de dealer aan mij bevestigd.
 
Mijn superb combi 1.4tsi style business staat nu gepland voor productie week 35-36.
Is dat nog een MY2018 of al MY2019 en als het dat laatste is, komt hij dan ook met de 1.5TSI?

Ik heb hem inderdaad nog met tech pakket (leer/pana dak/travel assist) kunnen bestellen en dab zou standaard op dit model moeten zijn (niet apart aangevinkt)
 

Arnie

Actief lid
Ik zou dit even bij de dealer checken... Toen ik afgelopen week bij de dealer was kon hij de 1.4TSI niet meer selecteren.

Zowel door de leasemij als door de dealer werd verteld dat dit nu de 1.5TSI zal worden.
Auto is dan volgens mij ook een €500,- duurder.

Mijn Superb gaat sowieso pas begin Jan. op kenteken dus qua productie zit daar nog niet zo’n druk op.
 
@Arnie:
Bestelling is geplaatst voor 1.4STI en die kan je ook nu nog op de website selecteren.
Ik heb ook getekend voor het bedrag wat hoort bij de 1.4TSI dus ik ga maar een geen slapende honden wakker maken. Ik ga wel even afwachten wat er straks geleverd wordt.
Verschil tussen 1.4 en 1.5 is mi toch niet zo groot
 

Arnie

Actief lid
Inmiddels staat de nieuwe prijslijst per 1-8-18 online en is voor de sportline en L&K het techpakket inderdaad vervallen. Voor de Ambition en Style modellen is deze onveranderd gebleven.

Overigens is de virtual cockpit voor de Kodiaq en Karoq opgenomen in de nieuwe prijslijst... Helaas niet voor de Superb.
 

El Fuego

Senior Member
Overigens is de virtual cockpit voor de Kodiaq en Karoq opgenomen in de nieuwe prijslijst... Helaas niet voor de Superb.
Voor €1800, inclusief coderen en kabelbomen, achteraf in te bouwen door Matze. Vandaag prijsopgave ontvangen. Heeft de Kodiaq van @Corné de Kluijver ook onder handen genomen. Deze VC was toen €300 goedkoper, maar volgens Matze is die van een Superb duurder.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Arnie

Actief lid
Terwijl deze op de optielijst zo rond de €500 zit voor de Kodiaq/Karoq. Als hij op de optielijst zou staan zou ik hem er wel inzetten denk ik maar voor €2100 sla ik even over denk ik...
 
Bovenaan Onderaan