Prijs- en optieaanpassingen Superb MY2019

Arnie

Actief lid
Inderdaad een aardige aanpassing per 1-1-19.

In principe krijg je een Style Bus. uitvoering voor praktisch de prijs van de Ambition Bus.
Pakketten zijn inderdaad ook aangepast en daardoor zijn de combinaties wat veranderd.

Panodak was bijvoorbeeld zeer aantrekkelijk in het Tech pakket. Hier moet nu weer de volle mep voor worden betaald.
Wielen zijn ook iets voordeliger geworden meen ik.

Zie ook een nieuwe blauwe kleur optie staan trouwens.

Zelf heb ik inmiddels mijn S3 een dikke week in bezit... Fijne auto met voor mij een mooie mix aan opties.
Wel jammer dat ik de camera mis aangezien ik er geen extra wisser op wou hebben. Nu is die "eis" vervallen en krijg je hem er standaard in.

Ook de VC is inmiddels beschikbaar :D
 

Renevvv

Nieuw lid
Nou, je krijgt niet de Style business hoor. Veel zaken moet je met pakketten plussen. Canton/Columbus/climatronic etc. Komt ook nog eens bij dat bepaalde opties niet meer leverbaar zijn waaronder 19" op business ed. Superb valt nu wel een beetje af bij me.
 

superbia

Forumguru
Ik ben me aan het oriënteren voor de opvolger van mijn huidige Superb Hatchback waar ik al ruim 3 jaar met veel plezier in rondrijd. Mijn keuze opties zijn de Superb Combi en Kodiaq, beide in Sportline uitvoering. Ik ben door de MY19 prijslijst gegaan en heb een paar vragen, wellicht dat jullie me kunnen helpen. :)

  • Ik zie DCC niet meer in de MY19 prijslijst staan voor de Sportline?
  • Multifunctioneel stuurwiel met schakelpaddles voor DSG transmissie, bij de Kodiaq staat hier vermeld: Multifunctioneel 3-spaaks lederen sport stuurwiel (met schakelpaddles voor DSG transmissie). Het klinkt alsof er geen sportstuur geleverd wordt op de Superb. Ik zie hem ook niet los op de optielijst staan.
  • Sportonderstel incl XDS. Is/was dit te combineren met DCC of vervangt DCC het sportonderstel?
Ik heb nu een Style Business line uitvoering met DCC, maar deze staat permanent in de Sport stand. Is er iemand die een vergelijk kan maken tussen DCC in sportstand en het sportonderstel? Ik vind DCC een vrij kostbare optie voor iets waar ik maar 1 stand van gebruik. Als het sportonderstel vergelijkbaar strak geveerd is, kan ik van dat geld mooi een trekhaak mee bestellen. :)
 

Renevvv

Nieuw lid
DCC is er niet meer. Superb is redelijk kaal geworden qua opties. Voor mijn afgevallen daardoor. Ook geen 19 inch meer op business style.
 

superbia

Forumguru
Ha ik zie het inderdaad, vreemde keuze om de opties zo te beperken. Geen idee waarom 19" niet leverbaar meer zou zijn? Kannibaliseert de Superb teveel op de Passat verkopen? :nailbiting:
 

superbia

Forumguru
Nee dat denk ik niet, op de sportline in 19" gewoon leverbaar voor een klein prijsje. Mijn gevoel is dat er een marketingstrategie achter zit.
 
Superb Combi 2.0 TDI 150pk DSG-7 Sportline Business kleur Black Magic is besteld. Veel aan dit forum gehad voor tips.

Voor de Sportline is model 2019 tov model 2018 wel toegankelijker geworden, het standaard pakket is namelijk minder compleet geworden, om hem compleet te krijgen zul je nu wel meer opties moeten aanklicken als je van luxe en comfort houdt en de portemonnee het natuurlijk toelaat. Volgende opties zijn hierdoor mee besteld.

Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak
Function Pakket ivm oa Canton speakers/subwoofer
Lichtmetalen velgen 19" Vega Antraciet 8Jx19" 235/40 R19
Navigatie Plus Pakket, Columbus navigatie
Zonnewering voor de zijruiten achter mechanisch bedienbaar
Zonder modelaanduiding

Aftellen kan beginnen.......
 
Na wat zoeken moet het er zo uit gaan zien met alleen het stuur aan de goede kant:pardon:
 

Bijlagen

  • 08D76099-5725-4084-AD9B-6CEC24884AC1.jpeg
    08D76099-5725-4084-AD9B-6CEC24884AC1.jpeg
    168,9 KB · Weergaven: 91
  • C5462AF4-BA47-45A8-8AE3-61653AF7C294.jpeg
    C5462AF4-BA47-45A8-8AE3-61653AF7C294.jpeg
    76,3 KB · Weergaven: 83

superbia

Forumguru
Gefeliciteerd km vreter, mooie configuratie! Toch nog een diesel? Rij jezoveel km, of komt er wat zwaars achter te hangen?

Ik heb de dealer gister gemaild voor een proefrit in de Kodiaq en Superb Combi, beide sportline en 1.5tsi met dsg.
Ik vind de kodiaq er stoer uitzien, maar twijfel of de hoge zit mijn ding is. Bij de superb twijfel ik over het onderstel, is hij straf genoeg geveerd nu dcc niet langer leverbaar is. Only oneway to find out. :jaja:
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Ik meen me toch te herinneren dat je de auto met verlaging bij de dealer vandaan kon krijgen, maar zoals ik schrijf:
ik weet niet of dat nog zo is.

Dat is zeker een optie geweest, ze zijn er mee gestopt omdat het te vaak fout ging. Pon had eigen onderdeelnummers hangen aan de veren en zodoende was het voor de dealers niet mogelijk aslasten te checken en werden regelmatig verkeerde sets gemonteerd.
 

superbia

Forumguru
Ik zal het navragen als ik een proefrit heb gemaakt. Een Eibach set zou toch te bestellen en monteren moeten zijn door de dealer. Ik vraag me alleen af of een Eibach set nog veel toevoegd bovenop het sportonderstel?
 
Gefeliciteerd km vreter, mooie configuratie! Toch nog een diesel? Rij jezoveel km, of komt er wat zwaars achter te hangen?

Ik heb de dealer gister gemaild voor een proefrit in de Kodiaq en Superb Combi, beide sportline en 1.5tsi met dsg.
Ik vind de kodiaq er stoer uitzien, maar twijfel of de hoge zit mijn ding is. Bij de superb twijfel ik over het onderstel, is hij straf genoeg geveerd nu dcc niet langer leverbaar is. Only oneway to find out. :jaja:

Inderdaad diesel ivm km’s maar ook het koppel van 340nm voor de heuvels en bergen. De diesel blijft met het koppel echt doortrekken. Zelf voor 80% op snelweg, hier voldoet het sportonderstel uitstekend, het is een echte reis auto met alle comfort, het bochtenwerk wat ik in de proefauto heb ervaren was uitstekend, kwestie van voorkeur, ben benieuwd wat je proefritten van vandaag opleveren, superb is iig binnen 3 maanden leverbaar, ook niet onbelangrijk. Succes met je afwegingen laat even weten hoe je ervaringen zijn tussen superb en kodiaq en vooral veel plezier.
 

superbia

Forumguru
Thanks! Ik heb de 2.0tdi er nu inliggen met een handbak en dat is echt een heerlijk blok. :thumbsup:

Ik heb nog geen afspraak staan voor een proefrit, alleen het verzoek gedaan om voor komende week iets in te plannen. Hoop dat dat lukt. Mijn auto gaat pas in augustus uit de lease, maar de levertijd van de kodiaq is ruim een half jaar, dus wil niet te lang wachten.
 
Bovenaan Onderaan