Prijs- en optieaanpassingen Superb MY2019

Arnie

Actief lid
Ah... ik dacht €1800,- plus nog eens die €300,-.

Sla hem zelf even over maar kan mij voorstellen dat je hem erin wilt hebben. Mooi stukje techniek! (Al denk ik wel dat de daadwerkelijke waarde van de componenten fors lager is)

Is het geen optie om dan op de facelift te wachten waarin deze vast als optie te bestellen zal zijn? Niemand weet nog wanneer deze komt natuurlijk. Bij de dealer had men het over “ver in het nieuwe jaar” maar dat zal ook vast koffiedik kijken zijn.
 

El Fuego

Senior Member
Is het geen optie om dan op de facelift te wachten waarin deze vast als optie te bestellen zal zijn? Niemand weet nog wanneer deze komt natuurlijk. Bij de dealer had men het over “ver in het nieuwe jaar” maar dat zal ook vast koffiedik kijken zijn.
Zou zeker een optie zijn geweest, maar huidige auto moet er met 160k op de teller uit. Volgens de info van mijn dealer komt de facelift in Q2 volgend jaar. Vraag is dan natuurlijk vanaf wanneer deze te bestellen is.
 

CDK

Forumguru
Tip: als je de auto zakelijk rijd, en je bent eigen baas of je werkgever wil meewerken om op zijn naam te laten factureren, dan zal Matze intracommunautair factureren (0% btw) dat scheelt weer administrative rompslomp.
 

El Fuego

Senior Member
Ik ben geen eigen baas @Corné de Kluijver en van mijn werkgever hoef ik op dit vlak weinig te verwachten. Die schuift alles mbt auto’s logischerwijs richting de leasemaatschappij. Mijn dealer wil wel meewerken om de ombouw via haar te laten lopen, dan kan dit ook mee in de lease. Zij waarschuwt echter dat bij ombouw alle garantie komt te vervallen. En daar is de leasemaatschappij dan natuurlijk weer niet blij mee.
Roept bij mij gedachten op om een ombouw buiten de leasemaatschappij te houden. Zoiets als: “Over 4 jaar weten ze echt niet, dat er eind 2018 nog geen VC’s af-fabriek werden geleverd op de Superb”. Maar weet niet of ik hier verstandig aan doe. Jullie nog tips?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

SuperbVelvetRed

Senior Member
Voor €1800, inclusief coderen en kabelbomen, achteraf in te bouwen door Matze. Vandaag prijsopgave ontvangen. Heeft de Kodiaq van @Corné de Kluijver ook onder handen genomen. Deze VC was toen €300 goedkoper, maar volgens Matze is die van een Superb duurder.

Weet je waarom die 300 euro duurder is? Wordt er eventueel het grotere scherm zoals in Passat ingebouwd?
 

El Fuego

Senior Member
Weet je waarom die 300 euro duurder is? Wordt er eventueel het grotere scherm zoals in Passat ingebouwd?
Nee, weet ik niet. Heb geen duidelijk antwoord gekregen. Weet alleen dat bedrag als volgt is opgebouwd:
Kabelboom €80
Uren inbouw en coderen €120
Instrumentenpaneel €1.600
 

Arnie

Actief lid
Als ik heel eerlijk mag zijn...

Ja zo'n VC is een toffe extra wat er goed uitziet en tot zekere hoogte extra waarde in het gebruik zal geven. De vraag is alleen is het A. de extra investering (die flink hoger is dan af fabriek) en B. de extra hassle en risico's waard?

Als de VC een af fabriek optie is had ik het vast voor een paar honderd euro wel toegevoegd maar ik denk dat de huidige set-up van analoge klokken icm het kleuren maxidot ook prima zal volstaan.
Is de VC het echt waard of is het meer een gadget waar je na een maand aan gewend bent en die je dan altijd op hetzelfde scherm hebt staan? (weet het ook niet)
 

El Fuego

Senior Member
De vraag is alleen is het A. de extra investering (die flink hoger is dan af fabriek) waard
Het inderdaad grote verschil wordt al weer wat kleiner als je de auto zakelijk rijdt. Achteraf inbouwen telt immers niet mee in de bijtelling.
Ik denk zelf dat als je het eenmaal een keer voor je neus hebt gehad je niet meer anders wil, maar dat wanneer je analoge klokken met kleuren maxidot gewend bent je het niet mist.
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Het inderdaad grote verschil wordt al weer wat kleiner als je de auto zakelijk rijdt. Achteraf inbouwen telt immers niet mee in de bijtelling.
Ik denk zelf dat als je het eenmaal een keer voor je neus hebt gehad je niet meer anders wil, maar dat wanneer je analoge klokken met kleuren maxidot gewend bent je het niet mist.

Ik dacht eerst ook het digitaal scherm achteraf in te laten bouwen, maar eigenlijk is de kleuren maxidot display al erg goed. Als ik dan nu lees dat de prijs in naplaatsing zelfs 1800 euro is, dan vind ik dat voor een auto die privé gereden wordt de investering niet waard... Had het toch gelukt geraakt om het af fabriek ingebouwd te krijgen, dan had ik dat zeker ook gedaan maar 490 euro af fabriek of 1800 euro in naplaatsing is wel een erg groot verschil...
 

robvv

Senior Member
De vanaf-prijs voor de S3 is ondertussen hoger dan voor de Ford Mondeo.
Natuurlijk kan de uitrusting voor het basismodel verschillen... maar ik krijg toch de indruk dat de Superb sterker in prijs stijgt dan de concurrenten.
 

El Fuego

Senior Member
Ik weet niet precies hoe de vanaf-prijs van een S3 zich verhoudt tov andere modellen, maar weet wel dat de 2.0TDI zo’n €2.200 is afgeprijsd. En dat de Tour-acties tot scherpe aanbiedingen leiden, waarmee de S3 m.i. wel degelijk concurrend is.
 

Renevvv

Nieuw lid
Iemand al meer informatie aangaande eventuele aanpassingen voor 2019? Ik zie dat bijvoorbeeld in andere landen virtual cockpit als optie al beschikbaar is. Waarom in Nederland niet? Of gaat PON daarmee wachten tot de facelift?

Oh, blijkbaar komt hij al wel nu op de sportline? Staat in ieder geval op de Skoda.nl site. Nu nog even kijken of hij op de Style Business ook al te bestellen is. Toch altijd wel moeilijk bij Skoda de informatievoorziening.
 
Laatst bewerkt:

Renevvv

Nieuw lid
Nee hoor. Op de Sportline Superb nu standaard. Bij anderen als optie neem ik aan. Staat ook al in de (nieuwe) business lijn prijslijst.

https://www.skoda.nl/modellen/superb-combi/sportline-business

Dan naar beneden scrollen.

https://forms.skoda.nl/site/brochure/download?mc=superb combi

Dan de laatste leaflet. Dat is van de nieuwe Business uitvoering. Is Virtual Cockput een optie van EUR 390,-

Blijkbaar is L&K er ook uit? Komt niet meer voor op de site.

Moet nog even goed nadenken wat het gaat worden. Sportline of Style business. De bekleding in de Sportline vind ik persoonlijk lelijk. (Alcantra) De rest wel weer mooi. Dus denk dat ik toch voor Style Business met leer ga. Neem aan dat de Virtual Cockpit daar ook als optie te krijgen is voor 390,-. Morgen maar eens even bellen met de dealer, al weten die vaak nog van niks..
 
Laatst bewerkt:

huwie

Nieuw lid
In Belgie is de optie recent ook beschikbaar. Begin november besteld en volgende week levering.
De virtual cockpit en dergelijke was toen ook al beschikbaar.
 

Renevvv

Nieuw lid
In Belgie is de optie recent ook beschikbaar. Begin november besteld en volgende week levering.
De virtual cockpit en dergelijke was toen ook al beschikbaar.

Bij ons NL is nu overigens alleen nog maar de Sportline en nieuwe de Business Edition leverbaar. Waarbij de Sportline ook aangepast is qua opties. Daar zit standard wel de VC op maar andere zaken zijn nu opties geworden. Waaronder Canton/Columbus etc. Beetje jammer omdat ook qua bekleding nu weinig mogelijk is op de Business Edition. Ik vind alcantra/suede niet mooi. En dit zijn nu naast stof de enige opties.
 

El Fuego

Senior Member
Zijn inderdaad behoorlijk aan het stoeien geweest met de opties van de Sportline. Zie nu wel dat de vanaf-prijs voor een Sportline een kleine €2.000 naar beneden is gegaan. Met alle opties aangevinkt zal het onder de streep denk ik weinig doen.......
Mis wel de DCC in de optielijst. Met 19” geen overbodige luxe.
 
Bovenaan Onderaan