Amundsen Het grote Amundsen-topic

dirkie996

Forumguru
Dat is meestal voordat er een update komt.
Hopelijk is dit zo. Ik zou nog graag eens 'n update doen van het kaartmateriaal voor ik op verlof vertrek.
De laatste keer dat ik dit deed, was in November 2017 ( kaarten 2018).
Ik zou ook graag de poi met flitspalen en trajectcontroles installeren( van Europa), maar weet niet hoe ik eraan moet beginnen. Weet iemand 'n how to?
Ik moet er wel bij vertellen, dat ik op pc-gebied maar 'n beperkte basis ken.
In mijn Octavia III fl RS van juni 2017 zit 'n Amundsen met 8" scherm. Welke versie is dit dan bij VW?
 

hemi24

Forumguru
Hopelijk is dit zo. Ik zou nog graag eens 'n update doen van het kaartmateriaal voor ik op verlof vertrek.
De laatste keer dat ik dit deed, was in November 2017 ( kaarten 2018).
Ik zou ook graag de poi met flitspalen en trajectcontroles installeren( van Europa), maar weet niet hoe ik eraan moet beginnen. Weet iemand 'n how to?
Ik moet er wel bij vertellen, dat ik op pc-gebied maar 'n beperkte basis ken.
In mijn Octavia III fl RS van juni 2017 zit 'n Amundsen met 8" scherm. Welke versie is dit dan bij VW?

Misschien is de onderstaande link wat je zoekt (selecteer: Golf > Golf vanaf 2015 > Discover Media )...

https://webspecial.volkswagen.de/vw...04f&navi=f7d60bb5-e4c7-4f15-a629-ed994e464a9f
 

scartuz

Nieuw lid
Betaald via scdb.info (selecteer Duitse taal, de link voor seat/skoda/vw is nog niet vertaald). Je kan daar een kant en klare file downloaden en installeren. De how to staat op hun site.

Tevens staat er in onderstaand forum vermeld hoe je zelf POI data via een freeware programma kan converteren naar een bruikbaar bestand voor seat/vw/skoda:

https://www.motor-talk.de/forum/poi...cover-pro-t5206346.html?page=127#post53877061

Heb je toevallig een link naar dat programma? (het forum zijn 128 pagina's) :)
 

scartuz

Nieuw lid
Ok dank, gevonden!
Het is vnl voor zelf een database op mn skoda te krijgen. Bij installatie van de poi aangemaakt via de skodasite krijg ik een error op 38%.
 

Sk_Hans

Forumguru
https://www.scdb.info/de/installation-vw/
Daar kan je kant en klare bestanden kopen voor seat/volkwswagen/skoda

En als je pagina 128 doorleest staat daar een link naar de laatste versie V7.1
Het vereist alleen wel wat kennis om dit programma te gebruiken.

Bedankt voor de tip. Ik heb het bestand net ook gekocht en gedownload. Ik ga het later proberen te installeren.

Ik had vorige week de eerste boete met mijn Kodiaq. Dat was 4km te hard en 33 euro. Je hoeft met die waarschuwing maar een zo'n paal tijdig op te merken en je hebt het al drievoudig terugverdiend.
 

EdK

Forumguru
Je hoeft met die waarschuwing maar een zo'n paal tijdig op te merken en je hebt het al drievoudig terugverdiend.
Flitsmeister gebruiken heb je ook de mobiele erbij en dit houd mijn portomonee redelijk vol moet ik zeggen
Totdat die imitatie belasting inspecteur thuis er weer eens inkijkt, is die alsnog leeg....
 

EdK

Forumguru
Ik wil geen telefoon in mijn auto gebruiken. Die ligt netjes opgeborgen in mijn tas (kan ik nog steeds handsfree telefoneren als het moet), of soms zelfs thuis.
Kan ik me wel iets bij voorstellen hoor, maar mijn ervaring is met die bestanden dat er veel valse meldingen gegeven worden van mobiele controle's omdat ze daar ooit of wel eens staan.
En doordat ze in dat bestand staan krijg je standaard de melding.
gevolg is vaak dat je op bepaald moment niet meer reageert op zo'n melding en alsnog een boete op de mat hebt..

Beste remedie ben ik uit ervaring achter gekomen is dat je je gewoon aan de snelheid houd !
En dat dit kwa reistijd minimaal scheelt bij aankomst van je reisdoel
 

EdK

Forumguru
Ach 300 euri voor een blauwe tand unit ?
één keer een boete voor niet handsfree bellen en hij is er bijna uit...
Dus tsja, ff zoeken in de 2e hands markt of sloopbedrijven of je wat orgineel tegen komt
 

fonzamundo

Forumguru
Nieuwste kaarten zijn versie STD2_1030_EU1_201819
Nog aan het downloaden, dus kan nog niks vertellen over aanpassingen :)
 

dirkie996

Forumguru
Dat is voor de kaarten inderdaad. @dirkie996 heeft dan jog geen touchscreen, dus dezelfde versie als ik heb. Voor de poi’s zijn op het forum howto’s te vinden.
Ik heb wel de Amundsen met 8" schermdiameter met 2 draaiknoppen. De overige toetsen zijn touchscreen. Wagen is van 2017.
Kaarten updaten is gisteren gelukt( versie 2018/2019).
Het probleem is de poi( flitspalen), dat lukt me niet.
 
Bovenaan Onderaan