Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
Zitten er dan verschillen tussen de 03 FL en PFL, of tussen bijvoorbeeld de Amundsen en de Columbus?
 
Laatst bewerkt:
Opgelost het werkt!!!

Ik had nog een andere behuizing (AliExpress) en deze wordt direct herkend door de Amundsen

Blijkbaar toch te lage uitgangsspanning op de ander behuizing (Alternate)
HDD grootte maakt niets uit,heb zelf 80Gb, maar groter kan ook

Bedankt allemaal voor tip en meedenken

AliExpress doet wonderen
 

EdK

Forumguru
had wel leuk geweest als de ali linken naar het product hadden gegaan en niet hun algemene pagina...
 

Dhyan

Lid
Als ik het zo lees lijkt het erop dat je denkt dat de RNS315 geen kaartsleuf zou hebben. Volgens mij, maar misschien had je dat al begrepen, heeft hij die wel, maar kan je nadat de kaartgegevens van de SD naar de HD zijn gedownload, de SD-kaart weer verwijderen. Dit in tegenstelling tot bij de RNS310 en de MIB Amundsen, die navigeren vanaf de SD-kaart.
Ik had het inderdaad verkeerd begrepen! Het is me nu helder. Dank je wel.
 

Rooverz

Actief lid
Er zijn diverse (betaalde) programma's om zelf poi bestanden aan te maken en die in een leesbaar bestand worden omgezet zodat deze via sd kunnen worden ingelezen. Ook bij diverse sites kan je betaald bv flitspalen downloaden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Rooverz

Actief lid
Ik heb werkend, met geluidsmelding, flitspalen ingeladen, met verschillende categorieën en icoontje op de kaartweergave.....
 

Rooverz

Actief lid
Graag howto dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
Betaald via scdb.info (selecteer Duitse taal, de link voor seat/skoda/vw is nog niet vertaald). Je kan daar een kant en klare file downloaden en installeren. De how to staat op hun site.

Tevens staat er in onderstaand forum vermeld hoe je zelf POI data via een freeware programma kan converteren naar een bruikbaar bestand voor seat/vw/skoda:

https://www.motor-talk.de/forum/poi...cover-pro-t5206346.html?page=127#post53877061
 

BW83

Nieuw lid
Hallo allen,

Ik heb sinds enkele weken een Octavia II, bouwjaar 2011. Hierin is een Admundsen systeem (dus zonder de +) geïnstalleerd. De Phone knop mute alleen maar de radio dus ik heb het vermoeden dat er geen bluetooth op zit. Ik kon zo snel ook niks vinden onder de bijrijdersstoel (er zit wel een laadje in om dingen in op te bergen, met de stoel naar voren/achteren schuiven kon ik geen module vinden). Dit zou ik toch wel erg graag willen. Het bellen met de luidspreker van de telefoon is toch niet geweldig. Ik wil dus kunnen bellen/gebeld worden waarbij alles bediend moet kunnen worden via het touchscreen van de Admundsen inclusief telefoonboek etc. En ook graag muziek streamen, al is dat zeker geen prio.

De vraag is dus, wat heb ik hiervoor nodig? Is de radio er überhaupt geschikt voor, hoe kan ik daar achterkomen?

Ik weet dat er hele modules te koop zijn incl. kabelboom en microfoon, maar dat gaat zo richting de 300 euro via de dealer of andere Nederlandse aanbieders en dat is me veel te gortig. Deze modules zijn ook te koop via Ebay/Aliexpress (bijvoorbeeld https://nl.aliexpress.com/item/9W2-...sat-B6-B7-Golf-RCD510-RNS510/32817989324.html), alleen weet ik niet welke geschikt zijn voor mijn systeem. Er zijn verschillende versies met allemaal lange codes en elk hun eigen functionaliteiten. Heb ik sowieso voldoende aan zo'n module of moet er nog iets anders bijkomen.

Ik zou ook kunnen kiezen voor een Chinese RCD330+, maar ben een beetje huiverig voor de kwaliteit daarvan. Het lijkt me een heel leuk systeem waarmee ik alles kan wat ik wil (in mijn geval wordt het dan Android Auto), en ik niet allerlei kabels moet trekken en dus vanalles los moet halen in de cockpit (door de interne microfoon en bluetooth). Alleen houd ik erg van een goed geluid en vindt met name mijn vrouw het niet fijn als het niet 100% werkt. Maar als er mensen zijn hier die ervaring hebben met dat ding dan hoor ik dat uiteraard graag.

Wie kan mij helpen?
 

Highway

Forumguru
Had ook de Amundsen (zonder +) in de superb. Wel een bluetooth module onder de bijrijders stoel (en ook een opberg lade). De module zit op de Superb (uit 2010) onder de bijrijders stoel - onder een plastic beschermplaat die op de vloer is bevestigd.

Ik heb ervoor gekozen een andere radio te plaatsen (andere navigatie en andere opties). In mijn geval een Android MTCE apparaat. Hier zit een canbus decoder bij waardoor h.e.e.a. blijft functioneren (zoals je stuurwiel bediening). Vaak ontkom je er helaas niet aan toch wat aanpassingen te moeten doen (draden trekken etc.).

Ik bel niet vaak in de auto, maar als het een keer moet dan gebruik ik de interne microfoon van de radio. Werkt redelijk, maar wel goed merkbaar dat ik vanuit de auto bel.
 

Zwapp

Forumguru
Dan zou ik toch voor een twee hands zenec kijken, de wat oudere modellen zijn voor niet teveel te koop, hierin zit alles wat je zoekt!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Rallye

Forumguru
Na intoetsen van mijn VIN voor de kaartupdates van mijn Octavia krijg ik dit te zien:

3C4CD626-3201-4955-8F84-341FB00D0D61.png

Tot voor kort kreeg ik de ECE2018 te zien. Ben benieuwd wat dit nu weer is.....
 
Bovenaan Onderaan