Hilox LED dimlichten

Cordoba

Forumguru
Wat mij opvalt is dat bij de LED met gesloten garagedeur, je veel meer strooilicht ziet op de bovenste helft van de deur. Ik denk dat het LED-licht meer verstrooit (andere lichtkleur) waardoor je ook bij de hoogte van de lichtbundel minder duidelijk verschil ziet bij de LEDs.
 

dirk27

Forumguru
Het is ondertussen al een paar weken geleden en we hebben heel veel donkere dagen achter de rug. De hoeveelheid licht en het comfort 's nachts is ten minste even goed als de V40 van mijn broer met LED Thor verlichting. Lekker veel licht dat echt wel zacht is voor de ogen 's nachts. Je voelt geen vermoeidheid van het licht, integendeel het oogt aangenaam.

Ik heb jaren geleden een Volvo C30 gehad met 6000K aftermarket xenon en ik vond dat op hele donkere wegen agressiever voor de ogen, vooral als je een bocht nam en op betonnen blokken scheen. Ook reflecteerde witte lijnen en borden veel harder.

Een tevreden man, dan ben ik, zodanig tevreden dat ik een krantenreview heb ingestuurd op op de hilox website :D
 

dirk27

Forumguru
De review staat te lezen en ze zijn heel trouw geweest aan de tekst die ik zelf hun heb doorgestuurd: zelfs de spellings- en taalfouten staan er nog in.

https://hilox.eu/blog/led-dimlicht-skoda-octavia-klantreview-ervaring-hilox-xtr-black-3600lm/

Ook even een afbeelding van hoe ze zijn ingebouwd bij mij, volledig in de koplamp. De CANBUS module heb ik in wat schuim gewrapped zodat deze geen lawaai maakt en de LED driver heb ik aan het afdekkapje geplakt.

led-koplamp-installatie-dimlicht.jpg
 

dirk27

Forumguru
Even een update: ik heb sinds begin deze maand het facelift model en wou de Hilox lichten overzetten. Daar waar ik voor het 2015 model 5 minuutjes per zijde nodig had en de lichten er echt uit en in floepten heb ik toch wel wat moeten zoeken voor het facelift model.

De reden is dat er nu door de LED dagverlichting een extra module zit in de koplamp waardoor je toch wat meer moet manouvreren om de Hilox LED modules en kabels mooi op te bergen. Daarbij komt nog eens dat de randen van de afdekkapjes tegen de achterkan van de LED lamp zitten.

Ik heb het opgelost door een door van die randen eraf te 'breken' met een tang, door deze randen om te plooien waarna ze dus loskwamen. Geen gevaar voor water die inloopt omdat ik maar een kwart van die cirkelrand heb afgedaan die bovendien aan de bovenzijde zit.

Kortom: het is te doen voor het facelift model op mits je een tang hebt en een deel durft af nemen van het afdekkapje.
Dus eigenlijk peanuts: je hebt 15 minuten nodig per zijde.
 

turboturbo

Forumguru
Er lijkt wel een aardig kleurtemperatuur verschil te zijn tussen de Hilox en de DRL Led; de DRL lijken warmer van kleur?
 

dirk27

Forumguru
De tint is inderdaad koeler dan de leds aan de zijkant, is te zien op de foto, maar in praktijk valt het verschil niet op. In praktijk lijkt het op de 2de foto:

42777483544_eb387f7ac9_b.jpg


Bij Volvo lijken de dimlichten trouwens ook koeler van kleur dan de ledstrips. Ik vraag me af of dit nu niet komt doordat de LED strips achter een soort plastic behuizing zitten terwijl de dimlichten rechstreeks in de de reflectoren schijnen zonder kapjes erachter.
In ieder geval: in real life neigt de kleur echt meer naar de kleur zoals bij de Volvo en niet zo geelig zoals op de foto's hierboven.

27287265744_96d8d0fb47_c.jpg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Mijn interesse is ook gewekt!

Bij je PFL met LED verlichting lijkt het wat gelig inderdaad. Dit komt waarschijnlijk door het DRL pitje gok ik?

Misschien groepsbuy waardig als meerdere mensen hier interesse in hebben. Ik heb een allergie voor gele lampen namelijk, haha!
 

dirk27

Forumguru
Het grootste probleem is dat je het niet goed op foto's krijgt, de auto kleurbalans van de camera's zorgen ervoor dat je foto meer geel dan in praktijk is.

Deze foto hieronder toont het best hoe de kleur in het echt is, zowel op mijn 2015 als 2018 model:
40173348002_2d9d60a677_c.jpg
 

dirk27

Forumguru
Een handige tip: de set prijs voor ons is 199 euro voor de XTR Black/Canbus/StarStop/5700K/3.600lm of 179 euro voor de XTR Grey/Canbus/StarStop/5700K/3.200lm, allemaal verzending inclusief. Maar als je bij het afrekenen op het eind de promotiecode 10pr intikt, dan krijg je 10% korting!

Lees goed mijn openingspost door om te vermijden dat je de verkeerde set besteld, want er zijn 4 modellen, die bestaan in Single (voor moto) of Duo (voor auto) versie én bovendien een versie zonder canbus of met canbus functie. Er zijn dus 16 mogelijkheden alleen al voor de H7 versie..
 
Even een update: ik heb sinds begin deze maand het facelift model en wou de Hilox lichten overzetten. Daar waar ik voor het 2015 model 5 minuutjes per zijde nodig had en de lichten er echt uit en in floepten heb ik toch wel wat moeten zoeken voor het facelift model.

De reden is dat er nu door de LED dagverlichting een extra module zit in de koplamp waardoor je toch wat meer moet manouvreren om de Hilox LED modules en kabels mooi op te bergen. Daarbij komt nog eens dat de randen van de afdekkapjes tegen de achterkan van de LED lamp zitten.

Ik heb het opgelost door een door van die randen eraf te 'breken' met een tang, door deze randen om te plooien waarna ze dus loskwamen. Geen gevaar voor water die inloopt omdat ik maar een kwart van die cirkelrand heb afgedaan die bovendien aan de bovenzijde zit.

Kortom: het is te doen voor het facelift model op mits je een tang hebt en een deel durft af nemen van het afdekkapje.
Dus eigenlijk peanuts: je hebt 15 minuten nodig per zijde.

Ahoy! Volgende week komt mijn gloednieuwe octavia aan, en ben uitermate geïnteresseerd om ook deze lampjes te steken. Is het probleem van het “breken” op te lossen door de afdekplaatjes die hilox aanbiedt te gebruiken? En zou het te doen zijn om meteen ook de grootlichten te vervangen en de mistlichten? Plaatsgewijs dan? Dit kost wel meteen een hele smak geld, maar aangezien de wagen pas volgende week toekomt is het nog een theoretische oefening.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Hmm, de XTR Grey LED lampen zijn straks wel een mooie optie voor mijn Octavia. Een beetje een doekje voor het bloeden omdat de LED koplampen af-fabriek net aan mijn neus voorbij zijn gegaan.....
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nu bestellen dan met de code BLACK20, dan krijg je namelijk 20% korting.
Is wel de moeite waard op zo'n totaalbedrag lijkt me...

Ik heb nog geen seconde spijt van mijn H7 XTR Black LED set.
 

Rofffel

Forumguru
Ik ben benieuwd hoeveel de lampunit verlicht wordt.
Ondanks dat strooilicht misschien geminimaliseerd wordt, blijft de reflector vaak erg fel.
Ik ben ''gevoelig" voor fel licht in het donker en ben van mening dat achteraf inbouwen voor feller licht, de reflector dusdanig fel maakt dat de bundel niet verblind maar de lichtunit zelf wel.
 
Bovenaan Onderaan