Virtual Cockpit Karoq bestellen?

Kempet

Nieuw lid
gisteren weer eens bij een dealer binnengelopen en daar een gevraagd wat zij wisten. Hij verwacht ook in 2019 geen virtual cockpit voor de Karoq omdat (zoals iemand eerder hier al zei) er gewoonweg niet genoeg van die displays zijn.

Verder verwachtte hij dat ook de 1.0 niet meer met panorama dak te krijgen zal zijn ivm wltp. Al met al wordt dit een beetje drama.... mijn eerste samenstelling was een 1.0 met panorama en ik wilde virtual cockpit. Nou dat gaat het dus mooi niet worden zo.
 

Pendragon

Forumguru
Blijft treurig. De Seat Ateca kun je wel gewoon met virtual cockpit bestellen. In een prachtige brochure wordt je lekker gemaakt, maar als je er zit om het te bestellen krijg je te horen.... Nee dat kan niet... Rare wereld.
 

EdK

Forumguru
Tsja Skoda is terug gezet op de laatste plaats van het VAG concern ....
En dat gaan we steeds meer merken lijkt me ...
Kan toch niet waar zijn dat Skoda populairder word dan VW !!?
En of dit de juiste manier van doen is..... vertel me het maar als simpele ziel....:pieker::pardon:
 
D

Deleted member 28385

Zojuist gebeld door de dealer dat de VC vanaf 9 juli leverbaar is.
Zodra de site vernieuwd is en hij hem kan kiezen krijg ik een offerte met VC.
 

Pendragon

Forumguru
Zojuist gebeld door de dealer dat de VC vanaf 9 juli leverbaar is.
Zodra de site vernieuwd is en hij hem kan kiezen krijg ik een offerte met VC.
Dat zou fantastisch nieuws zijn. Is dit in Nederland?

Edit: heb mijn dealer gelijk even gevraagd ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
D

Deleted member 28385

Dealer in Rotterdam.
De site wordt vernieuwd en dan kan hij de offerte opmaken.
 

Kempet

Nieuw lid
uiteraard hou ik zelf de site ook in de gaten maar zodra je meer info hebt hoor ik het graag! Dit klinkt in ieder geval weer eens positief, ik was stiekem al sinds gisteren serieus aan het kijken (dan toch maar) naar de Seat Ateca.. wel gegarandeerd virtual cockpit en panorama dak.
 

Pendragon

Forumguru
uiteraard hou ik zelf de site ook in de gaten maar zodra je meer info hebt hoor ik het graag! Dit klinkt in ieder geval weer eens positief, ik was stiekem al sinds gisteren serieus aan het kijken (dan toch maar) naar de Seat Ateca.. wel gegarandeerd virtual cockpit en panorama dak.

Ik had daar ook naar gekeken, maar opties en motoren zijn daar wel anders. Geen 1.5TSi, dus een 'oudere' motor? nl. de 1.4TSi of is dat niet zo? Verder kwam ik in totaal toch wel duurder uit als ik dezelfde opties wilde als in de Karoq. Voordeel van de 1.4TSi is misschien wel dat hij waarschijnlijk niet valt onder de nieuwe emissie regels en de 1.5TSi wel. Is gissen van mij hoor, weet ik niet zeker. Je kunt voor de Ateca namelijk wel nog steeds de 19" velgen kiezen. Dat kan bij de Karoq niet. Ben heel benieuwd.
 

wakkie

Senior Member
Was al serieus aan het denken over een Ateca of Peugeot 3008, die beiden wel leverbaar zijn met een VC. Aangenaam verrast door het bericht van @joshuaroq. Gelijk de vlag buiten gehangen. Nu nog wachten tot de wegklapbare trekhaak weer terug komt.
 

Kempet

Nieuw lid
hallelujah, beste heren (en wellicht ook dames) ik heb goed nieuws!! Zoals joshuaroq gisteren al aangaf is de virtual cockpit nu ook te bestellen in Nederland (uiteraard voor het 2019 model, nu bestellen zou verwachte levering maart 2019 zijn). De dealers kunnen hem vanaf vandaag bestellen! Voor de volledigheid heb ik vanmiddag direct een nieuwe offerte laten maken (zie bijlage).

De Virtual Cockpit (digitaal instrumentenpaneel) moet 490 euro kosten, bestelcode: 9S0. Voor de mensen die een Karoq opnieuw willen of gaan samenstellen er zijn vanaf vandaag ook wat andere zaken veranderd of bijgekomen. Zo zijn de "plastic wheel arches" nu ook te bestellen voor de Karoq voor 140 euro. Het sportpakket is als pakket vervallen maar de sportstoelen, pedalen en sportstuur zijn nu losse opties (dit zorgt ervoor dat eerdere opties die niet mogelijk waren i.c.m. met sportpakket nu wel weer mogelijk zijn in een bepaalde combinatie). Verder is het panorama dak op de 1.0 vooralsnog gewoon bestelbaar. De trekhaak echter niet.

Rest mij nu alleen even niets anders meer dan de dealer waar ik vanmiddag ben geweest, Wealer BV in Sittard te bedanken voor de perfecte uitleg en hoe goed zij op de hoogte waren van alle zaken omtrent de nieuwe Karoq, Super!
 

Bijlagen

  • IMG_7437.jpg
    IMG_7437.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Ik was super blij met je bericht tot ik hoorde van mijn dealer dat de VC in NL pas beschikbaar is vanaf 2019 niet My2019, behalve op de Clever Edition, die kan wel gelijk. Onze bestelling zou dan minstens nog 3 maanden later komen. Blijft een soap....

Aan de dealer ligt het niet. Die doet zijn uiterste best.

Deze info heb ik gekregen:

c81f4e04e5076fb356318da4ca3e0d49.jpg
 
Laatst bewerkt:

wakkie

Senior Member
@Kempet leuke samenstelling. Wat me wel opvalt is de prijs van de 1.0, deze is met ongeveer € 150,00 verhoogd. Ik ga voor de 1.5 TSI DGS. Ben benieuwd hoeveel deze in prijs is gestegen. De prijs van de losse sport onderdelen is t.o.v. van het sportpakket gelijk gebleven. Ben enkele weken geleden bij dezelfde dealer geweest. De verkoper schatte toen in dat er uiterlijk september meer bekend zou worden omtrent het VC en de verwachtte levertijd. Afgesproken om hem in september te bellen, maar dat kan dus nu eerder. Ga dat een dezer dagen doen. Wil namelijk in april/mei 2019 de auto afgeleverd hebben. Dan is dus de vraag wanneer je hem moet bestellen.
Overigens ben ik met je eens dat ze goed op de hoogte zijn van wijzigingen en alles geduldig uitleggen.
 

hemi24

Forumguru
:ot: Een schijntje die 350 euro, ik hoorde van een collega dat een Ford Mondeo in zijn geval 5700 duurder zou uitvallen..!
 

CharlesTucker

Forumguru
Ergens vraag ik me zelfs af of het niet goedkoper zou moeten zijn, ik kan me voorstellen dat een goed schermpje tegenwoordig goedkoper te fabriceren is dan een goede mechanische klokkenwinkel. Maar goed, ontwikkelkosten moeten ook terugverdiend worden natuurlijk. Overigens vind ik persoonlijk dat het ook geen functionaliteit toevoegt (maar het is wel mooi!!), ik vind zelf de navigatie-informatie in de (kleuren) maxidot erg goed, alleen de essentials (richting en afstand, rijbaanbegeleiding) schematisch weergegeven voor je neus, de rest (kaart) een beetje uit het zicht.
 

Pendragon

Forumguru
Ik denk dat het tegenvalt. Zo'n scherm is van zo'n goede kwaliteit dat het geen goedkoop dingetje is. Daarnaast zit er een behoorlijke software aanpassing in. Alles moet ook goed samenwerken met de Columbus etc. En wat je zegt, ontwikkelingskosten moeten ook betaald worden.
 

CharlesTucker

Forumguru
Eigenlijk geen idee, ik vermoed dat alle signalen inmiddels elektronisch/digitaal zijn. Maar aangezien de naaldjes zelf nog fysieke dingen zijn zal er toch ergens een klein mechanisch actuatortje moeten zitten, wat die signalen omzet in de juiste stand van de naaldjes. Maar het zal vrij minimaal zijn. Ik heb even snel gegoogled, maar niets relevants gevonden nog. Een mechanische kabel van de wielen naar de klok in je dashboard, zoals vroeger, zal het in ieder geval niet meer zijn.
 
Bovenaan Onderaan