Virtual Cockpit Karoq bestellen?

wakkie

Senior Member
Wist niet dat dit mogelijk was. Wel vreemd dat je ze niet meteen kan bestellen. Mysterie opgelost.
 

BramBam

Forumguru
Op 4x4 zonder wielkastbescherming. Op alle andere uitvoeringen met wielkastbescherming. Alleen niet leverbaar i.c.m. met 1.6TDI.

Bron: De prijslijsten

Maar nu weer on-topic, het ging om de Virtual Cockpit. Natuurlijk is dit gewoon te leveren. In Tsjechie al lang, maar het zal wel weer een PON-dingetje zijn.

upload_2018-7-4_15-6-31.png

Is omgerekend rond de € 340,-.
 
Laatst bewerkt:

wakkie

Senior Member
Zou het een verkoop truc zijn? Willen ze eerst van de voorraad af (als die er al is) met analoge meters? Het lijkt mij sterk dat een digitale cockpit niet leverbaar gaat worden. Waarom hebben ze een dure brochure laten maken waarin wordt vermeld dat de digitale cockpit vanaf juli leverbaar is? Ik denk dat er mensen zijn die hierop hebben gewacht (waaronder ik). We zullen moeten afwachten wat Pon uit de hoge hoed gaat toveren.
 

Kempet

Nieuw lid
Je zou er moe van worden... afgelopen dinsdagavond werd ik weer gebeld door een andere lokale dealer (het spijt me maar ik maar iedere dealer, Skoda NL en de leasemaatschappij gek maar ik moet weten hoe het zit met de virtual cockpit voordat ik bestel....). De beste man vertelde mij dat vanaf dinsdag meer duidelijkheid is over het 2019 Karoq model. Hierin zou volgens hem wel weer de Virtual cockpit komen, meer info zou hopelijk deze week nog volgen. Zodra ik iets weet post is het hier... wordt vervolgd

(ps. hij heeft mij ook even duidelijk gemaakt waarom modellen verschillen per land, dit zou te maken hebben met alle mogelijke opties en dat dit voor de consument teveel is, daarom zou bepaald zijn dat een land bijv. maar max 40 opties of pakketten mag aanbieden. In Nederland kiest men ervoor om diverse opties in één pakket aan te bieden om zo de optie nr's te drukken, maar hierdoor vallen er ook opties buiten te boot).
 

kenniani

Nieuw lid
Van mijn dealer krijg ik het volgende te horen:

De Virtual Cockpit is in België al wel te bestellen, nog steeds niet in Nederland?

Nederland gaat het nog niet invoeren, er worden geen redenen opgegeven door de importeur. Waarschijnlijk geeft het levertijdvertragingen. Nederland heeft in die zin niets met België te maken

Ik zie nu ook dat 19 inch niet meer te bestellen is, wat is hier de reden voor?
19”lm velgen niet meer te bestellen i.v.m. nieuwe WLTP keuringseisen. Te hoge rolweerstand en daardoor hogere CO2 uitstoot.

En wat zijn de levertijden nu bij jullie
Levertijd op dit moment 24 weken.

Ik heb zelf de Skoda Karoq 1.5 TSI DSG 7 Style Business met 19" besteld in begin april, verwachte levertijd begin oktober.
 

Pendragon

Forumguru
Alles gelezen en ik begrijp de frustratie totaal. Ik heb bij mijn aankoop laten meenemen dat als de VC alsnog komt ik deze alsnog kan bestellen ondanks dat mijn bestelling al gedaan is. Ik wil hem ook absoluut hebben. Vind het prachtig en een mooie toevoeging. Ik heb daar wel wat voor over.

19": ik heb eind april de auto besteld en toen kon bij de 1.5TSi nog gewoon de 19" velgen met kunstof randje erbij. 2 weken geleden werd ik door de dealer gebeld dat 19" niet meer kan (vanwege wltp) en dat ik daarvoor een tegoedbon zou krijgen voor accessoires. Ik zei: die hoef ik niet, want ik hoef geen accessoires te hebben, ik wil 19" en ook wil ik de VC. In Tsjechie kun je hem ook gewoon configureren, in Duitsland komt deze zeker (op forums bevestigd) en waarom hier weer niet? Mocht deze af fabriek niet komen ga ik zeker proberen (zoals @Corné de Kluijver dat ook gedaan heeft) om hem alsnog in te laten bouwen. Is wel duurder helaas.

Al met al is het in NL met Pon een behoorlijk zootje en heb je als klant geen poot om op te staan. In de kleine lettertjes staat gewoon dat alles onder voorbehoud is en dat configuraties nog steeds kunnen veranderen tussen bestelling en aflevering.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Adibo

Actief lid
Om te janken! Bij mij, geen middenarmsteun achter geleverd terwijl die wel in de standaard optielijst stond bij de bestelling en een hele kromme Karoq afgeleverd wat volgens PON nu binnen de marges valt nadat ze laatste punt niet kunnen oplossen. En als klant, geen poot om op te staan! Te triest voor woorden. Voor mij geen ŠKODA meer niet zo zeer wegens auto maar meer dealer en pon.
 

Eemspoort

Forumguru
Ik denk dat je het meeste idd aan PON kunt toeschrijven. Er zijn voldoende dealers die heus wel willen, maar ze mogen niks van PON.
Vergis je niet in PON, het is een (veel te) grote organisatie met heel veel vingers in heel veel bordjes pap.
Ze kunnen doen wat ze willen, niemand die ze een strobreed in de weg zal leggen.
Wel jammer voor Skoda, dit merk verdient een veel betere en toegewijdere importeur.
 

wakkie

Senior Member
Zouden de medewerkers van PON ook het forum volgen en met name dit topic? Zo ja, dan zou een reactie van die kant zeer welkom zijn, maar ik reken nergens op!
 

wakkie

Senior Member
Dan met zijn allen op de barricade en eisen dat het digitale instrumentenpaneel ook verkrijgbaar gaat worden, anders voor mij hoogstwaarschijnlijk geen Karoq.
 

Japanese Power

Donateur
Zouden de medewerkers van PON ook het forum volgen en met name dit topic? Zo ja, dan zou een reactie van die kant zeer welkom zijn, maar ik reken nergens op!
Zeker weten dat ze lid zijn. Al is het alleen maar onder een fictieve naam zonder ooit iets te posten. Een betere info bron kun je als leverancier niet wensen ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Zeker weten dat ze lid zijn. Al is het alleen maar onder een fictieve naam zonder ooit iets te posten. Een betere info bron kun je als leverancier niet wensen ;)
ze doen er dan toch niet veel mee. Genoeg klachten te vinden op het forum waarvan vele terugkomen maar nooit opgelost geraken.
 

Pendragon

Forumguru
Ik had ze al persoonlijk benaderd. Antwoord, daarvoor moet je bij de dealer zijn....

Het exacte antwoord na veel aandringen:

ik heb intussen een antwoord ontvangen. Vanwege beperkte productiecapaciteit is active info display nog niet beschikbaar gesteld voor de Nederlandse markt. Wanneer dit exact leverbaar wordt in Nederland is nog niet bekend. Active info display kan dus niet worden toegevoegd aan je bestelling. Bij verdere vragen hoor ik graag van je. ^AK

....
 

Japanese Power

Donateur
Toen ik me ruim een jaar geleden ging oriënteren op een opvolger van m’n vorige leaseauto werd ik al een beetje huiverig van de naam PON. Op de vele autofora waar ik dagelijks doorheen wandel werd niet iets echt positiefs gezegd over PON. Maar goed. De negatieve klank heeft me er niet van weerhouden om de switch naar een PON onderdeel te maken.
 

hemi24

Forumguru
Ach, valt mee: vandaag kreeg ik antwoord van Peugeot Nederland n.a.v. een vraag die ik had gesteld m.b.t. de connected-app. Antwoord was: wij zijn geen technische helpdesk; ga maar naar de dealer...

Helaas ligt het gemiddelde (technische) kennisniveau bij de Peugeot-dealers nog onder dat van de dealerorganisatie van Pon. Dus in feite was het antwoord: "Go f#ck yourself..."

Dus het is niet alleen Pon; de andere merken kunnen er ook wat van!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Adibo

Actief lid
Oud nieuws maar toch:

Zo heeft Pon de afgelopen tien jaar stiekem voor 75 miljoen euro aan spullen verhandeld, stelt het FD. Het extra geld dat daarmee verdiend werd kwam bij een aantal handelaren terecht. Zo was er een parttime Pon-accountmanager die in een blauwe Ferrari voorreed bij een rechtszaak, en werden er auto's, scooters, keukens, badkamers, vliegtickets en Dakar-rallyreisjes cadeau gedaan.

Het is niet de eerste keer dat er fraude aan het licht komt bij Pon. Eind oktober kocht het bedrijf een strafvervolging af voor 12 miljoen euro. In die zaak werden acht werknemers schuldig bevonden van omkoping van defensie- en politieambtenaren bij aanbesteding van dienstauto's.

Pon zegt in een reactie dat de zaak bij justitie ligt. "Verder kunnen wij geen mededelingen doen,"
 
Bovenaan Onderaan