Amundsen Het grote Amundsen-topic

CDK

Forumguru
@Dhyan, voor zover ik weet is de + versie alleen te updaten met een duur sd kaartje wat bij je dealer te koop is. Een eigen SD kaart met een kopie van het kaartmateriaal wordt niet geaccepteerd door je navi :cry:
 

octavia99

Senior Member
Is wel mogelijk tegenwoordig maar mag hier op het forum niet meer besproken worden.
Als je kunt navigeren zonder SD card dan is het de Amundsen+ (Rns315)
Als er wel een SD card inzit dan is het een Amundsen (rns 310)
VW en Skoda hebben hem regelmatig in de "aanbieding" zoals op dit moment bij de vw dealer voor € 99,-
 
Laatst bewerkt:

Sk_Hans

Forumguru
Ik heb een paar weken geleden een update (V10 Europa) voor de RNS315/Amundsen+ van de Fabia van mijn vrouw gekocht bij een Tsjech via Ebay. Gewoon allemaal legaal. Was in ongeveer een week vanuit Tsjechië hier. Alleen kostte de update daar slechts 30 euro. Werkt perfect.
 

jongetje

Forumguru
Ik heb een paar weken geleden een update (V10 Europa) voor de RNS315/Amundsen+ van de Fabia van mijn vrouw gekocht bij een Tsjech via Ebay. Gewoon allemaal legaal. Was in ongeveer een week vanuit Tsjechië hier. Alleen kostte de update daar slechts 30 euro. Werkt perfect.
Kan me niet voorstellen dat dat legaal is. Is gewoon iemand die jou een illegale download verkocht heeft
 

Sk_Hans

Forumguru
Kan me niet voorstellen dat dat legaal is. Is gewoon iemand die jou een illegale download verkocht heeft
Hij wordt gewoon openlijk als legaal verkocht via Ebay. Ebay controleert daar op en als iemand illegale spullen verkoopt, wordt hij meteen als verkoper verbannen. Deze verkoper was al lange tijd actief op Ebay. Misschien heeft hij in Tsjechië goedkoop een partij op kunnen kopen.

Voor mijn vorige auto (die exact dezelfde navigatie had) heb ik hier in Nederland bij de dealer in een aanbieding een update gekocht voor 99 euro.
 
Hallo forum leden

Ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van de Skoda ‘O3 FL’. Tot gisteren reed ik de voorloper ‘O3’ waarin ik een externe harde schijf heb gebruikt om muziek van af te spelen. Echter, in mijn nieuwe O3 wordt deze niet herkend, wat ik ook probeer (exFAT, FAT32, NTFS). Heeft iemand een tip voor mij hoe ik de harde schijf toch aan de praat krijg op het nieuwe AMUNDSEN systeem?
 

octavia99

Senior Member
Vraag mij af hoe EBAY hier op kan controleren.
De advertentie maker plaatst een foto van een originele sd kaart zegt dat het een originele
is.

Als ik naar de advertentie op ebay kijk en ook op marktplaats zit er vaak geen originele hoes bij geleverd.
Op een grote chinese verkoop site zijn sd kaarten gewoon te bestellen met sticker of logo naar keuze.
 

DeNnZ

Forumguru
@Rallye Ik heb voor mn MIB2 Amundsen zojuist via de door jou gedeelde link de bestanden gedownload voor de nieuwe kaarten, maar ik krijg alleen een mapje 'Maps' waar ik voorheen 2 mapjes kreeg (ik meen maps en een checksum bestand).
Enig idee hoe dit komt?


EDIT:
Schijnbaar is de mappenstructuur iets ander geworden als dat ik gewend was, maar het werkt wel gewoon!
Thanks voor het delen van de link!
 
Laatst bewerkt:

Dhyan

Lid
Als je kunt navigeren zonder SD card dan is het de Amundsen+ (Rns315)
Als er wel een SD card inzit dan is het een Amundsen (rns 310)
VW en Skoda hebben hem regelmatig in de "aanbieding" zoals op dit moment bij de vw dealer voor € 99,-

Dank je wel.
Het vreemde is dat we echt de amundsen+ hebben, staat erop en ook op het instructieboekje, maar er zit wel een kaartsleuf in ook voor SD.
Dus ook een beetje verwarrend.:)

In het boekje staat ook duidelijk dat je via SD kaart kan updaten.
De vorige eigenaar zei dat het met een HD werkte, wrs. staat daar de navigatie nu op als ik het goed begrijp.

Ik hoorde alleen dat sommige mensen problemen kregen omdat de dealer dan toch de verkeerde had geïnstalleerd.

Ik ga er vanuit dat we gewoon de RNS315 nodig hebben en dat die te installeren is via de SD kaart die er wel op zit.

Ik ga eens op zoek ernaar! Dank jullie voor het meedenken!
Ga tegelijk een anti marter apparaat erin zetten, want we hadden op de eerste dag al een marter erop.
Heeft leuk cadeautje achtergelaten op het lak.:tongue:
 

octavia99

Senior Member
u heeft gewoon een RNS315 (Amundsen+)
Verkeerd installeren kan niet als je een RNS310 (Amundsen) kaart in de navigatie doet gebeurt er niets.
 

Dhyan

Lid
In de Skodawebshop: https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/car-electronics/navigatie-updates/

Inderdaad even goed kijken of je een Amundsen of Amundsen+ hebt.
Dank je Rallye.
Als ik naar die pagina ga zie ik inderdaad daar gewoon de update staan voorde Amundsen+ (RN315) Als ik inlog om hem aan mijn wenslijst toe te voegen verdwijnt deze optie en geeft de site alleen de navigatie updates weer geschikt voor onze auto op basis van ons kenteken. Dan leidt ie me weer naar de RN310. :)
Maar ik ben er uit welke ik nodig heb.
 

Rallye

Forumguru
Dank je wel.
Het vreemde is dat we echt de amundsen+ hebben, staat erop en ook op het instructieboekje, maar er zit wel een kaartsleuf in ook voor SD.

Als ik het zo lees lijkt het erop dat je denkt dat de RNS315 geen kaartsleuf zou hebben. Volgens mij, maar misschien had je dat al begrepen, heeft hij die wel, maar kan je nadat de kaartgegevens van de SD naar de HD zijn gedownload, de SD-kaart weer verwijderen. Dit in tegenstelling tot bij de RNS310 en de MIB Amundsen, die navigeren vanaf de SD-kaart. Zie bijvoorbeeld ook:
 

Rallye

Forumguru
@Rallye Ik heb voor mn MIB2 Amundsen zojuist via de door jou gedeelde link de bestanden gedownload voor de nieuwe kaarten, maar ik krijg alleen een mapje 'Maps' waar ik voorheen 2 mapjes kreeg (ik meen maps en een checksum bestand).
Enig idee hoe dit komt?


EDIT:
Schijnbaar is de mappenstructuur iets ander geworden als dat ik gewend was, maar het werkt wel gewoon!
Thanks voor het delen van de link!

Klopt. Het ontbreken van het checksum-bestand was mij ook opgevallen.
 

Rallye

Forumguru
Die zou het gewoon moeten doen. Doet een gewone USB-stick het wel? Dan geeft de 03FL misschien te weing stroom voor jouw harde schijf?
 
Een USB 32Gb doet het zonder meer,zodra de HDD wordt aangesloten krijg ik een melding USB storing of Bron wordr niet ondersteund
Heb verschillende hard disks geprobeerd en allemaal met dezelfde foutmelding terwijl ze aangesloten op dr laptop gewoon werken
 

EdK

Forumguru
Ook al geprobeerd met een wat kortere USB kabel ?
Heb dit in verleden met de Zenec ook gehad dat ik een standaard lengte nam van rond de 50cm en dat hij t ook niet deed maar toen één van een 15 a 20cm gebruikt en deed de HD het wel
Maar zoals al gezegd kans is zeer groot dat de uitgangsspanning te laag is voor een HD
Je zou nog kunnen proberen met een SSD , maar goed die zijn wel wat duurder uiteraard
 
Bovenaan Onderaan