Trekt ie nou naar links of niet?

Hakar

Donateur
Ik zie in je laatste reactie iets staan wat ik nog niet had gelezen.
auto trilde in de rug

Bedoel je daarmee dat je het trillen in je rug voelde?
Als dat zo is, gaat die trilling door de hele auto heen dus.

Heeft pon ook uitgelegd hoe ze de remschijven recht hebben?
Is iets waar ik nog nooit van heb gehoord, afdraaien om een kromme schijf weer recht te krijgen wel.

Omdat ik denk dat de trilling mogelijk door je hele auto gaat, zou het mogelijk ook nog iets met de draagarm rubbers kunnen zijn.
Hoewel nieuw, misschien niet goed gevulkaniseerd, scheef gemonteerd, of te los gemonteerd.
 

Adibo

Actief lid
Dat was opgelost toen achterbanden gebalanceerd waren...

Rechttrekken van schijven is niet verder uitgelegd. Eerlijk gezegd boeit het me ook niet echt, zolang het maar opgelost wordt. Maar goed, dat er al zoveel dingen krom zijn geeft geen goed gevoel.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik had ook gevalletje wegtrekken. Na meerdere banden te hebben opgerookt. (Want het zou aan de banden liggen..... SJOOOEEERRRRR!) toch verder gaan onderzoeken. balanceren, uitlijnen, balanceren, uitlijnen en dat nog 425637x Nieuwe dempers.... nog wegtrekken, andere aandrijfas, want deze leek krom..... wegtrekken...... ander fusestuk en VOILA! De auto wilde niet meer Rechtsaf, maar nu hard Linksaf..... fusestuk bleek KROM en stond nu dus overdreven de andere kant op. Dat gecorrigeerd en OP-GE-LOST!
 

Adibo

Actief lid
pff, bij mij zijn ze ook die weg ingeslagen. LM zegt dat ze nog teruggebeld gaan worden door Muntstad, ze gaan het intern beleggen...
 
Laatst bewerkt:

Adibo

Actief lid
Pon=blackbox!

Ik weet echt niet wat ze gaan doen. Ik word zelf gebeld om de auto naar de dealer te brengen. Dan hoor ik het wel.
 

Adibo

Actief lid
Het gevreesde heeft plaats gevonden, pon zegt valt binnen de marges van skoda..:shutup:

Iemand met juridische achtergrond op het forum?
 

Hakar

Donateur
Mijn eerste reactie hierop was, parkeer hem tegen een boom of lantaarnpaal, zodanig dt er een TL ontstaat.
Wordt je echter zelf meestal niet beter van, dus doe maar niet.

Privé of bedrijfslease?
Privé zou ik neigen naar het eisen van een goed product.
Bedrijfsmatig zou ik de werkgever er op aanspreken, er van uitgaande dat je de auto voor het uitvoeren van je werk moet gebruiken, dat je met niet deugdelijk materiaal je werkzaamheden moet uitvoeren, en zij jou dus deugdelijk materiaal moeten verstrekken.
 

Adibo

Actief lid
Het gaat om een leaseauto. We gaan kijken of we juridische stappen kunnen ondernemen.

Hoe kan dit binnen de marges vallen, man man man...

 

leon-cupra

Forumguru
Mijn eerste reactie hierop was, parkeer hem tegen een boom of lantaarnpaal, zodanig dt er een TL ontstaat.
Wordt je echter zelf meestal niet beter van, dus doe maar niet.

Privé of bedrijfslease?
Privé zou ik neigen naar het eisen van een goed product.
Bedrijfsmatig zou ik de werkgever er op aanspreken, er van uitgaande dat je de auto voor het uitvoeren van je werk moet gebruiken, dat je met niet deugdelijk materiaal je werkzaamheden moet uitvoeren, en zij jou dus deugdelijk materiaal moeten verstrekken.
het is ook maar hoe je werkgever daar tegenover staat. Kan goed zijn dat hij ook zegt "overdrijf niet, doe maar normaal". Sta je daar ook.
Heb zo werkgevers gehad waar een bedrijfswagen hun minste zorg was.

Betreft LM, als het een grote klant is van Pon kunnen ze mss nog wel iets doordrukken maar wss gaan ze zich er pas mee bezig houden als wkg van TS ook een zeer grote klant is van de LM. Dus wanneer iedereen er veel bij te verliezen heeft. Anders vrees ik een beetje voor TS.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Adibo Een mogelijkheid die nog niet genoemd is, maar waar ik aan dacht door je opmerking 'trillingen in de rug', is dat mogelijk de velgen onrond zijn, dit kan ook een achtervelg zijn. Ik heb het zelf ooit gehad toen er in donker ineens een diep gat in het asfalt zat, ik dacht dat buiten de klap en de schrik er niets was gebeurd, maar heel veel later kwam ik er achter dat een velg onrond was (een beetje als een koffiebekertje waar je iets in knijpt). Het kan zelfs dat de binnen- en buitenzijde van de velg verschillend onrond zijn, of slechts één zijde van de velg. Een goede velgenreparateur (velgenrichter) kan dat oplossen. Om zeker te weten dat dit in jouw geval niet aan de hand is, moet je gewoon een proefrit maken met andere wielen (andere velgen én banden), als het dan nog steeds trilt, dan weet je dat je de wielen/banden kunt uitsluiten als oorzaak. Ik zou zeggen geef dit ook aan bij de LM, overleg om met de auto naar een onpartige derde te gaan, om gebreken vast te leggen.
 

Brutus12

Actief lid
Een bandenbedrijf kan op een balanceerapparaat zien of een band hoogteslag en/of velgen rond zijn, ook kan men dmv balanceren aan de auto voelen en meten of er nog onbalans aanwezig is. is niet zo spannend allemaal. De vraag alleen is of dit serieus is uitgevoerd.
 

hemi24

Forumguru
het is ook maar hoe je werkgever daar tegenover staat. Kan goed zijn dat hij ook zegt "overdrijf niet, doe maar normaal". Sta je daar ook.
Heb zo werkgevers gehad waar een bedrijfswagen hun minste zorg was.

Volgens mij zegt het laatste filmpje van @Adibo meer dan genoeg..!

Zo hoort geen enkele auto te trillen, ongeacht leeftijd/km-stand...
:nono:

Iemand die durft te beweren dat dit "binnen de grenzen valt", zou in mijn optiek per direct gedegradeerd mogen worden!
 

Adibo

Actief lid
@hemi24 , en wat als zijn wkg hetzelfde reageert als Pon?
@Adibo , hoe staat je wkg en LM er tegenover ?

Die probeert het ook te regelen met LM maar zoals reeds aangegeven, zodra PON zegt dat het een producteigenschap is gaan mijn haren omhoog en heb je weinig kans. Wat ik dan wel ga doen als het zo blijft, is een expert inschakelen die een onderzoek gaat doen. Maar goed, wie heeft dan gelijk als PON zegt, zo hoort skoda zich te gedragen...

Ik ga iig alles in mijn macht doen om de auto goed te krijgen, dit is echt niet normaal!
 
Bovenaan Onderaan