Trekt ie nou naar links of niet?

Adibo

Actief lid
Update:

Auto naar de dealer en samen met de monteur rondje gereden.

- Scheve stuur > geconstateerd
- Auto trekt naar rechts > geconstateerd
- Trillingen tussen 90-120 km/h > geconstateerd

Om 15:00 uur mocht ik de auto weer ophalen. Uitlijnen en balanceren hebben ze gedaan.

- Scheve stuur > opgelost
- Auto trekt naar rechts > opgelost
- Trillingen tussen 90-120 km/h > Niet opgelost, 2 nieuwe banden besteld.

Zo, weer een stuk verder. Volgende week maandag komen 2 nieuwe bandjes op. Hopelijk is dit gedoe dan wel opgelost.
 
Laatst bewerkt:

Adibo

Actief lid
Update:

Vandaag zijn twee nieuwe voorbanden op gekomen. Belt de dealer en zegt, twee nieuwe banden gebalanceerd en al staan er op. Volgens ons trilt ie niet meer.

Ik had al argwaan dat ie zei, volgens ons...En ja hoor onderweg naar huis tussen 90km/h en 110km/h trilt het stuur. Word er een beetje moe van. LM en dealer gebeld en aangegeven dat ze maar met elkaar moeten uittzoeken hoe dit op te lossen.

En ik heb het nog niet over schokkerige dsg in de bebouwde kom, dus rond 30km/h...
 

Adibo

Actief lid
Update: :(

Ze willen een second opinion van de importeurswerkplaats zelf...

Voor het gemak heb ik net 4 filmpjes voor ze gemaakt . Hele nare constante trilling en dan alleen tussen 90-110. Bekijk het op het volledige scherm, dan is ie ong op ware grootte wetende dat iphone het beeld stabiliseert..


Hoe ik dat schokkerige DSG in de ochtend in de bebouwde kom ga overbrengen bij die gasten weet ik ook niet...
 
In mijn geval (DSG probleem) was het heel simpel, dealer er naar laten kijken, tot de conclusie komen dat het niet is opgelost, leasemij bellen. Die heeft direct (nouja, nadat de auto al 3 keer naar de dealer is geweest) een onafhankelijk expert ingeschakeld. Twee mogelijke uitkomsten, of hij constateert dat het niet hoort en het gaat uiteindelijk gefixt worden, of hij vind het normaal en je moet er maar mee leven (en dan is het dus waarschijnlijk niet te fixen).

Ook al een andere dealer geprobeerd?
 

AdB

Senior Member
Om gek van te worden dit verhaal. Ik kan me jouw irritatie heel goed voorstellen.
 

Cordoba

Forumguru
Wat het trillen betreft: als ze nu voor een proefrit gewoon 4 andere wielen onder de auto zetten (desnoods even 10 minuten wisselen met de wielen van een demo van de dealer), als je dan nog last van trillingen hebt, hoef je niet te gaan zoeken in balanceren, andere banden of iets dergelijks. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld een aandrijfas hebt die nét niet helemaal recht is, en daardoor bij bepaalde snelheden trilling veroorzaakt. Dat zou je eventueel kunnen ondervangen door het wiel op de betreffende plek dynamisch te balanceren (of zoals hemi24 het noemt 'aan de auto balanceren'). Nadeel van dat dynamisch balanceren is, dat je bij elke wielwisseling weer opnieuw dynamisch moet balanceren.
 

Adibo

Actief lid
Auto is bij de importeur en ik ben zojuist door hun ontkoppeld van Mijn Skoda app/account...
 

Adibo

Actief lid
OMG!

Auto terug van de importeur. Bij een bepaalde snelheid kwamen remblokken, sporadisch, tegen remschijven aan. Die zijn nu rechtgetrokken en trilling zou opgelost zijn.

Nou, echt niet!

Voor gedesinteresseerde, over volle scherm kijken en focus op flippers. Zeeeeeeeeeer irritant.



Bij aankomst thuis meteen maar doorgereden naar Skoda in Den Bosch. Daar een proefrit gevraagd van nagenoeg dezelfde Karoq ook met 19 inch, en uiteraard die trilt niet.


:banghead::sterretjes:
 

EdK

Forumguru
Die zijn nu rechtgetrokken
Wat is er rechtgetrokken ?
Schijven / wielen ??
Beetje vage omschrijving dat rechtgetrokken hoor...
Maar goed de importeur heeft ze best gedaan en is dus nog niet opgelost, tsja dat is een probleem voor de dealer want die mag het nu nog steeds voor jou gaan oplossen....
En als dealer zegt, tjsa de importeur kan het ook niet vinden dan is jou antwoord daarop "dat is jouw probleem, jij gaat het oplossen voor mij !! " Oja en wel onder garantie uiteraard !
 

CDK

Forumguru
Exact @EdK, de dealer is de verkopende partij en die kan en mag zich niet verschuilen achter een importeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Wat is de meerwaarde van dit filmpje hier in DIT topic ? :sleep::sleep:
En dan is het gewoon een reclame voor golf sticks niet meer en niet minder...
wat is de meerwaarde van jouw bericht in dit topic?:pieker:

Mijn insziens gaat het de richting uit volgens mijn vorig bericht. (weliswaar geen "traditie" hier in Europa)
dealer die het niet zal kunnen oplossen. Als de importeur er zich al mee gemoeid heeft, is dit meestal het (terugbetalende) eindstation voor de dealer. En je mag nog zo hard roepen als je wilt tegen de dealer, je zal vanaf nu moeten rekenen op zijn goodwill nl of hij de eventuele pogingen om het goed te krijgen uit eigen zak zal betalen want voor Pon is het blijkbaar afgesloten.
 

Hakar

Donateur
Suggestie van @Cordoba kan ik me in vinden.

Weliswaar geen Karoq, maar bij mijn merk motorfiets Moto Guzzi zit een V twin dwarsgeplaatst in het frame.
Overbrenging gebeurt door een cardanas.
Het dwars geplaatste blok geeft trillingen in zijwaartse richting mee, en die voel je ook tijdens het rijden.
Veel eigenaren / berijders noemen dit een karaktertrek van de Moto Guzzi.

Er zijn er echter velen die na verloop van een fiks aantal kilometers een hele fijne trilling in hun voetsteunen gaan voelen.
Eerst noemen ze dit nog een karaktertrek, maar al heel gauw hoor je ze klagen over tintelende gevoelens in de voeten, en dan niet vanwege de liefde voor de motorfiets.

Die fijne trillingen werken als een soort verdovende massage.
Ik denk dat soort vibraties in je stuur te zien, en dat gaat zelfs gevaarlijk worden bij langdurige ritten.

Net als Cordoba denk ik dat het in de aandrijflijn moet worden gezocht, en niet in banden of remmen.
 

Adibo

Actief lid
Tsja, dealer doet ook niet zn best mij te helpen. Ik moest echt mijn best doen om mijn gelijk te krijgen/ te bewijzen. Ik weet nog date ie zei, je moet beide handen aan het stuur houden en NL wegen lopen af ivm afwatering, ik moest de auto tijd geven om die te leren kennen...

Samenvattend van alle problemen: achterbanden waren niet goed gebalanceerd, stuur stond scheef, auto trilde in de rug, auto trok aan een kant, auto is uitgelijnd was niet goed, voorbanden gebalanceerd, 2 nieuwe voorbanden, remschijven rechtgetrokken(volgens pon).

Ik verwacht morgen een telefoontje, kijken wat ze te zeggen hebben...
 
Bovenaan Onderaan