Virtual Cockpit Karoq bestellen?

Kempet

Nieuw lid
Hallo iedereen,

wie weet hoe het nu precies zit met de mogelijkheid van de Virtual Cockpit (volledig digitaal display i.p.v. analoge tellers) op de Karoq? Het is wel aangekondigd en ik meen mij iets te herinneren van deze maand maar kan niets officieels terugvinden.

Virtal cockpit Karoq (1min 50sec):
 

tasi1988

Nieuw lid
Helaas is deze optie pas na de zomerstop bestelbaar, en géén standaard onderdeel van de Karoq.

Een Karoq die na de zomerstop wordt besteld, zal waarschijnlijk pas einde jaar gebouwd worden.
 

Kempet

Nieuw lid
Dankjewel voor je bericht. Ik heb vanochtend toevallig Skoda Nederland gebeld en zij vertelde mij dat de Karoq in Nederland überhaupt deze optie niet heeft/gaat krijgen. Ik wil heel graag deze optie en weet dus nu even niet wat te doen.....
 

Eemspoort

Forumguru
Goh, dat is toch wel jammer. Ofschoon de Karoq voor ons al afvalt vanwege zijn hoogte (moet mee aan boord van mijn schip en onder lage bruggen door kunnen), was ik al eens over oplossingen voor die hoogte aan het nadenken, want ik vind het toch een leuke auto. En in de folder werd dat display wel genoemd, en die had ik er dan ook zeker op willen hebben. Ik kan het in de configurator nu ook niet vinden.
 

RAZ1180

Nieuw lid
Guys, in de brochure van de Karoq hebben al vaker zaken gestaan die uiteindelijk niet leverbaar bleken, dat is toch niets nieuws? Wel heel jammer dat het blijft gebeuren.
 

Schep

Forumguru
Dankjewel voor je bericht. Ik heb vanochtend toevallig Skoda Nederland gebeld en zij vertelde mij dat de Karoq in Nederland überhaupt deze optie niet heeft/gaat krijgen.
Da's jammer. De dealer gaf afgelopen zaterdag nog aan dat het deze week bestelbaar zou moeten worden ...
Dan wordt het geen Karoq voor de dame des huizes, vrees ik.
 

Schep

Forumguru
Ik geef me niet zo snel gewonnen, inderdaad :D
Virtual Cockpit is (terecht, naar mijn mening) een breekpunt voor haar, maar om dan maar in een Ateca of Golf (de andere kanshebbers) te gaan rijden is me eigenlijk een stap te ver :laugh:
 

Kempet

Nieuw lid
een mooi verhaal dit. Ben net gebeld door een lokale Skoda dealer. Het 2019 model van Karoq is vandaag bekend geworden, de virtual cockpit wordt naar alle waarschijnlijk wel leverbaar op dit model (de komende dagen zou dit bekend moeten gaan worden). Ook zie ik nu dat de site een beetje is aangepast, er is nu volgens de site ook mogelijk om 19inch velgen te kiezen (in de configurator vervolgens kan dit nog niet). Even geduld dus nog hebben... en ik ben het met bovenstaande eens, voordat je een definitieve keuze maakt eerst zelf informeren. Ik doe ook maar mijn best :)

ps. correct me if I'm wrong, misschien heb ik eerder iets over het hoofd gezien.

Voorbeeld velg keuze:

upload_2018-7-3_17-48-13.png
 
Laatst bewerkt:

Adibo

Actief lid
Wat je iig MOET doen is alle standaard opties en extra opties in de offerte laten opnemen en dan pas ondertekenen. Indien een van de opties wegvalt(in mijn geval middenarmsteun achter) dan moet je gecompenseerd worden.
 

Cordoba

Forumguru
Inderdaad zoals Adibo al aangeeft, niet akkoord gaan met een contract waar in staat "pakket X, pakket Y" enz. het is al vaker voorgekomen dat tussen het tijdstip van bestellen en leveren de inhoud van een pakket veranderd wordt door de importeur, en dat de optie waar je een bepaald pakket nu juist voor genomen hebt, er dan ineens niet meer in zit. Bij een omschrijving in pakketten, sta je dan juridisch zwak, als gewoon de opties/accessoires die een pakket bevat, stuk voor stuk op het contract staan vermeld, wordt het ineens een heel ander verhaal.
 

Bakboord1

Forumguru
Eigenlijk te triest voor woorden dat dat moet..
Vraag me af wat die autoverkoper zou zeggen als er in zijn nieuwbouwhuis ineens een douche, wastafel en toilet wegbezuinigd zou zijn onder het mom: er staat natte cel.
Diezelfde verkoper zou op zijn achterste poten staan!
 

hemi24

Forumguru
Tja, een goede verkoper verdiept zich in de materie en heeft een pro-actieve werkhouding...

Helaas is de praktijk meestal dat men alleen een hoop bullshit loopt te verkopen, zowel letterlijk als figuurlijk.

Een fabrikant veranderd niet van de ene op de andere dag het menu, zonder deze informatie te delen!
 

wakkie

Senior Member
In de brochure worden twee pagina's gewijd aan het digitaal instrumentenpaneel en nu zegt Skoda Nederland dat het helemaal niet op de Karoq leverbaar is/wordt? Wat een kolder, arrogantie ten top! Kijk maar eens op youtube. Er zijn verschillende filmpjes van de Karoq met een digitaal instrumentenpaneel. Als het op de Ateca te bestellen is en andere VAG modellen dan toch zeker op de Karoq. Zelf wacht ik ook met bestellen tot het DI bestelbaar is. Dealer gaf aan dat hij potentiële kopers heeft die expliciet op het DI wachten en dan (eventueel) tot aanschaf overgaan. Hij verwacht dat er in september meer duidelijkheid komt. Als het DI niet bestelbaar is dan denk ik dat ik een andere keuze ga maken.
Even terzijde: de wegklapbare trekhaak is in de configurator ook niet meer aan te vinken. Is zonder nadere berichtgeving van de ene op de andere dag verwijderd. Een vermelding op de site was wel zo netjes geweest. Hoogstwaarschijnlijk zal het te maken hebben met de WLTP. Zeker weten doe ik dit niet. Ook de dealer had geen verklaring. Al met al grote onduidelijkheid.
 

wakkie

Senior Member
Volgens mij zijn de 19 inch Crater velgen alleen te verkrijgen op het 2.0 TDI 4x4 model.
 
Bovenaan Onderaan