Grootlicht Assistent (High Beam Assist)

Goedemiddag,

Ik heb een Skoda Superb van December 2016 met de volgende opties:
- Adaptive Cruise control
- Bi Xenon lampen met AFS & dynamic angle
- Verkeersbordherkenning (op de spiegel zit er een driehoek-camera).

Gek genoeg zit er GEEN grootlicht assistent. Staat die uit en moet die geactiveerd worden met VCDS?

Het zou met deze opties moeten lukken toch?

Graag hulp en alvast bedankt,
groetjes,

SkodaSuperb2016
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Jazeker is dit te activeren net als Lane assist indien gewenst. Je auto is nog niet compleet genoeg :-)

Voor meer info kan je me altijd een whatsapp sturen
 
Ja werkt via A5 camera en dat is genoeg voor HBA :)
Aangezien ik lane assist en verkeersbordherkening heb dan zou ik ook grootlicht assistent kunnen activeren?

Hoe kan ik zien of ik dat heb.. grootlicht aanzetten en dan kijken of die tegenliggende verkeer geen last heeft?
 

Rainesh

Forumguru
Aangezien ik lane assist en verkeersbordherkening heb dan zou ik ook grootlicht assistent kunnen activeren?

Hoe kan ik zien of ik dat heb.. grootlicht aanzetten en dan kijken of die tegenliggende verkeer geen last heeft?

Ja dat kun je activeren.

Zet je lichtschakelaar op Auto en duw je richtingaanwijzer 1x naar voren toe (naar motorkap toe). Dan zie je een A in je tellerbak verschijnen. Dan heb je HBA. Daarnaast moet in je menu in je navi onder bestuurdershulpsystemen ook Light Assist aan staan. Anders heb je het niet.
 
Ja dat kun je activeren.

Zet je lichtschakelaar op Auto en duw je richtingaanwijzer 1x naar voren toe (naar motorkap toe). Dan zie je een A in je tellerbak verschijnen. Dan heb je HBA. Daarnaast moet in je menu in je navi onder bestuurdershulpsystemen ook Light Assist aan staan. Anders heb je het niet.
Dat heb ik dus niet staan onder de light asist.

Dan moet ik hem activeren via vcds, is dat moeilijk enig ervaring?
 
Goedemiddag,

Ik probeer HBA te activeren, alleen zie ik bij de ene stap de coding niet bij VCDS
07 coding
Byte 3, check/tick bit 2 niet?

Foutmelding
Coding is not supported by this control variant etc etc

Many can be found using adaption.


Weet iemand waar ik hem wel kan zien of activeren
 

Antera

Donateur
Je zal in de nieuwe module's meer in de adaptie waardes moeten doen dan in de long coding. Let daarop dat je niet zomaar gaat coderen als de module 0000000.... aangeeft in de long coding.
 

EdK

Forumguru
we zitten al op 18.2.1 met VCDS
en als je een oem versie hebt kun je je kabel gerust updaten
Heb je een chinese versie dan niet doen want dan kan hij weggegooid worden na proberen update

Maar zoals al heel veel hier op forum besproken, met een chinese clone kabel kan er heellll veel fout gaan.
Of denk je dat alles klopt maar klopt het toch niet.

Enkele jaren geleden zelf met een clone bezig geweest om de knipperlichten van 3 naar 4 te zetten
Alles werd geaccepteerd volgens de software, alleen hij bleef stug 3 keer knipperen
Ook nadat je in het MDF venster de licht reset naar fabrieks instellingen deed
tweede hands
Kort erna een officieele kabel gebruikt en kreeg excact dezelfde vensters en meldingen als met de clone maar na MDF reset knipperde de knipperlichten nu wel 4 keer.

Dus maw gebruik het liefst geen clone, je weet nooit waartoe het kan lijden.
Schaf een nieuwe VCDS kabel aan of neem een officieele kabel over van een ander.
En hoe check je of je een officieele overneemt, vraag maar of je hem mag updaten en als dat goed gaat dat je hem dan overneemt.:pieker::pardon:
 

Rainesh

Forumguru
Zucht...

Wat staat er bij het volgende bij

- Fernlicht_assistent-Erweiterte_Fernlichtsteurung?

Dit is een adaptiekanaal in 09...wel security access 31347 vooraf invullen.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 
Bovenaan Onderaan