Grootlicht Assistent (High Beam Assist)

Zucht...

Wat staat er bij het volgende bij

- Fernlicht_assistent-Erweiterte_Fernlichtsteurung?

Dit is een adaptiekanaal in 09...wel security access 31347 vooraf invullen.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag

@EdK & @Antera bedankt!

@Rainesh Wat bedoel je met, wat staat er bij het volgende bij? Dit is een adaptiekanaal, ik begrijp heel je uitleg even niet?

Of heb je het over mijn vraag, zie hieronder:
STG 09
Coding 07
Byte 3, check byte 2?

Ik denk dat dit in de optie menulijst, light assist toevoegd?

Welke moet ik dan hebben bij adaption? Enig idee
 

Rainesh

Forumguru
@EdK & @Antera bedankt!

@Rainesh Wat bedoel je met, wat staat er bij het volgende bij? Dit is een adaptiekanaal, ik begrijp heel je uitleg even niet?

Of heb je het over mijn vraag, zie hieronder:
STG 09
Coding 07
Byte 3, check byte 2?

Ik denk dat dit in de optie menulijst, light assist toevoegd?

Welke moet ik dan hebben bij adaption? Enig idee
Gewoon wat ik vraag....als je adaptiekanaal opent welke waarde staat daar :)

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 

Rainesh

Forumguru
Bedoel je, welke waarde er staat bij:
stg 09
10 adaption
Je hebt een lijst vol met opties die je kan aanpassen
Even serieus, heb je mijn vraag gelezen?

In 09 adaptiekanalen en dan de regel die ik je net aangaf. Wat staat daar?

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 

Rainesh

Forumguru
Vandaag Grootlichtassist op een nieuwe superb gecodeerd....was binnen 3min klaar. Dus als je even doorgeeft wat je daar hebt staan dan kan ik je helpen.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 
Vandaag Grootlichtassist op een nieuwe superb gecodeerd....was binnen 3min klaar. Dus als je even doorgeeft wat je daar hebt staan dan kan ik je helpen.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag

Ik heb mijn kabel bij een vriend van mij vergeten lekker handig :(.
Binnenkort ga ik ook nog eens op vakantie, dus ik weet niet of ik voor mijn vakantie HBA kan activeren.
 

Klippy

Actief lid
Ik heb heel veel instellingen verandert aan mijn nieuwe Superb. (lane assist enz...)
Dit alles gedaan met een clone kabel van Ali express 18.2 meende ik. (a 25 euro)
Alle info voor de coderingen heb ik hier vandaan:

https://onedrive.live.com/View.aspx...in=onocopylinktopage&authkey=!AMn8y885S2R-6Xg

En bij www.stemei.de

Let wel dat je dat je One note op je PC moet hebben dit te kunnen openen!
Ook moet je in de basis je gaan inlezen in VCDS om het een beetje te snappen wat je doet.
Tip is wel dat je ook even opschrijft wat een instelling was alvorens je aanpast.
Werk het dan iets niet of je vind de aanpassing niks, kan je het gewoon weer terug zetten.

Al met al is het wel zo dat een ieder zich zelf hier mee moet redden, want ga op een forum niet elk stapje uitleggen.

Succes er mee allemaal.
 

ljo13

Lid
Ligt dat niet aan de type koplampen?

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik heb HBA met de standaard xenon - koplampen en ik vond de wimpers prachtig maar heb ze op mijn eigen wagen nog niet echt gezien. Ik zit natuurlijk vaker in de wagen dan ervoor terwijl de lichten branden maar ik heb toch al eens gecheckt. :D

Zou het kunnen dat die "wimpers" op de Belgische modellen niet worden ingebouwd? Of moet HBA aanstaan om de wimpers te activeren? Ik heb ze op mijn wagen vreemd genoeg dus nog niet gezien. :pieker:
 

Superbst

Senior Member
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik heb HBA met de standaard xenon - koplampen en ik vond de wimpers prachtig maar heb ze op mijn eigen wagen nog niet echt gezien. Ik zit natuurlijk vaker in de wagen dan ervoor terwijl de lichten branden maar ik heb toch al eens gecheckt. :D

Zou het kunnen dat die "wimpers" op de Belgische modellen niet worden ingebouwd? Of moet HBA aanstaan om de wimpers te activeren? Ik heb ze op mijn wagen vreemd genoeg dus nog niet gezien. :pieker:
De verlichte wimpers zijn hardwarematig anders als de standaard Xenons (ook, maar niet alleen in België) en onderdeel van de extra optie "Smart Light Assist", dus geen SLA = geen wimpers :tongue:

Zie ook hier voor wat plaatjes/dezelfde vraag: https://www.skodaforum.nl/forum/i/nieuwe-superb-of.36026/page-4#post-772020
 
Bovenaan Onderaan