Beste,
Ik heb een Skoda Fabia 1.2 Greenline diesel.
Er spelen enkele dingen die ik zo duidelijk mogelijk zal beschrijven.
Enkele dagen terug reed ik op de snelweg toen het voorgloei lampje ging knipperen.
Dit is in het verleden vaker zo geweest maar ging ook zelf weer weg (na controle en laten uitlezen zonder resultaat) destijds, vorig jaar schoot de auto in de noodloop, nu echter niet.
Na enkele kilometers, trok ik in de file op en de toerenteller viel weg naar 0 stand, en als ik dan gas gaf ging de wijzer naar 1.5 toe en pruttelde de motor wat.
Hierop ging ook het uitlaatgas controle lampje aan.
Auto stilgezet en na 20 seconden zonder enig probleem gestart en probleemloos de weg met meldingen voortgezet, wederom geen noodloop.
Vanwege de meldingen heb ik ANWB gebeld toen ik thuis was en deze lazen de volgende fout uit met een Maxi diag elite.
P0236 Circuit sensor A turbodruk. Grenswaarden/incorrecte werking.
Ik heb met Skoda gebeld en die gaven aan dat deze melding (want ik heb gewoon een volledig werkend turbo vermogen bij rijden) los staat van het wegvallen van het haperen/wegvallen toerenteller naar 0.
In het verleden al wel wat gedoe geweest rondom EGR klep en software update nog niet gedaan.
Zouden jullie eens met me mee willen denken?
Ik heb een Skoda Fabia 1.2 Greenline diesel.
Er spelen enkele dingen die ik zo duidelijk mogelijk zal beschrijven.
Enkele dagen terug reed ik op de snelweg toen het voorgloei lampje ging knipperen.
Dit is in het verleden vaker zo geweest maar ging ook zelf weer weg (na controle en laten uitlezen zonder resultaat) destijds, vorig jaar schoot de auto in de noodloop, nu echter niet.
Na enkele kilometers, trok ik in de file op en de toerenteller viel weg naar 0 stand, en als ik dan gas gaf ging de wijzer naar 1.5 toe en pruttelde de motor wat.
Hierop ging ook het uitlaatgas controle lampje aan.
Auto stilgezet en na 20 seconden zonder enig probleem gestart en probleemloos de weg met meldingen voortgezet, wederom geen noodloop.
Vanwege de meldingen heb ik ANWB gebeld toen ik thuis was en deze lazen de volgende fout uit met een Maxi diag elite.
P0236 Circuit sensor A turbodruk. Grenswaarden/incorrecte werking.
Ik heb met Skoda gebeld en die gaven aan dat deze melding (want ik heb gewoon een volledig werkend turbo vermogen bij rijden) los staat van het wegvallen van het haperen/wegvallen toerenteller naar 0.
In het verleden al wel wat gedoe geweest rondom EGR klep en software update nog niet gedaan.
Zouden jullie eens met me mee willen denken?