TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

mark8

Lid
Het is top gegaan!
Vanaf eerste moment goed gevoel aan over gehouden. Rico is echt top gozer die alles rustig uitlekt zodat het voor een leek zoals ik ben ook nog beetje te begrijpen is.
Na uitgebreide testrit door Rico is auto op rollenbank gegaan en daar kwam uiteindelijk een rapportje uit van 106pk en een koppel van 262.
Vervolgens is hij ermee aan de slag gegaan en het uiteindelijke resultaat is 157pk en een koppel van 351.
Er zat nog veel meer in volgens Rico maar ik wilde graag binnen de veilige marges blijven.

Uiteindelijk zelf auto half uurtje wezen testen in Varsseveld en omgeving ivm lunch van Rico, in een woord: geweldig.
Wat een verbetering! Schakelt soepeler, momenten van schakelen fijner en wat heerlijk om in te halen met wat extra power.

Kortom, weer een super tevreden klant erbij. Thanks Rico.
 

turboturbo

Forumguru
Weer thuis. Helaas zonder auto.
Tijdens het programma is er iets fout gegaan waardoor er een nieuwe ECU geplaatst moet worden.
Liever een tent die open en eerlijk communiceert wat het probleem is en dat ook bereid is dat volledig op te lossen. Je zou als tuner ook kunnen denken 'oeps, dat verdoezelen we wel even (op goedkope manier) lap de auto weer op en geef 'm weer mee aan de klant, desnoods zonder factuur en zonder tuning.
 

Simon2604

Donateur
Liever een tent die open en eerlijk communiceert wat het probleem is en dat ook bereid is dat volledig op te lossen. Je zou als tuner ook kunnen denken 'oeps, dat verdoezelen we wel even (op goedkope manier) lap de auto weer op en geef 'm weer mee aan de klant, desnoods zonder factuur en zonder tuning.

Dat zeker.
Ik heb een heerlijke leen auto mee gekregen. Een Skoda Superb 1.8TSI 7 traps DSG. Rijd heerlijk.
Ze laten je niet zomaar staan van zoek het maar uit.

Hopelijk krijg ik vandaag of morgen mijn auto weer retour.
 

CBreedijk

Donateur
Dat zeker.
Ik heb een heerlijke leen auto mee gekregen. Een Skoda Superb 1.8TSI 7 traps DSG. Rijd heerlijk.
Ze laten je niet zomaar staan van zoek het maar uit.

Hopelijk krijg ik vandaag of morgen mijn auto weer retour.

Ik kreeg de Golf variant mee.
Prima voor time being. Wel beetje warm als je airco gewend/verwend bent.

Maar ik geloof dat die afgeschreven is (niet door mijn toedoen hoor)

Hoop idd dat jouw auto zsm retour is.
 

Simon2604

Donateur
Als je normaal een Fabia II gewend bent. Rij je met deze op kussens. Even naar het gas kijken en je bent weg.
Gaat weer wennen worden met een 1.2 diesel met +- 100pk.

Auto staat nu bij de dealer om de ECU in te leren. Dit is gisteren niet gelukt zegt Rico net. Dus ben bang dat het morgen gaat worden. Als het überhaupt nog gaat lukken. Begin serieus bang te worden nu.
 

Simon2604

Donateur
Net contact gehad met Rico.

De dealer kon(wilde) de ECU niet inleren.

Gaat morgen naar een andere garage die het wel wil en kan. Die proberen het morgen ochtend gelijk te doen.

We gaan het zien.
 

JackL1978

Actief lid
Terug van een mooie dag. Vanmorgen om 10.30 uur de afspraak. De superb is eerst getest middels een proefrit en daarna op de rollerbank. Alles was nog goed en er kon nu gewerkt worden :D
De dsg en motor worden aangepakt. Ik heb lang moeten wachten maar dat is zeker beloont :yeehaa:
Om ca 15.30 uur kon ik weer richting het hoge noorden via de a31 :jaja:
Wat een verschil :yeehaa:

Tvs bedankt voor het mooie resultaat!!! :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Ik moet helaas nog wachten tot 6/7 maar krijg er wel zin in naar alle verhalen. En hopelijk heen en terug over de A31 om verschil te bekijken/voelen.

Vandaag ff via Speedometer testje gedaan.
Na die tijd weer ff proberen.

Heb geen 150 gereden dus weet niet hoe die daar aan komt.
En heb mijn twijfels bij sommige getallen.
DE5675B2-01D0-4F27-AA65-56C79FD1EC1A.png
 

mark8

Lid
Meen je niet zeg. Dat is balen zeg. Kon andere garage ook niet helpen??
Wat zijn opties nu nog dan?
 
Bovenaan Onderaan