Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japanese Power

Donateur
Ik ben, naast dit forum, nog steeds actief op andere fora, waaronder het Toyota hybride forum. Ken de jongens al ruim 9 jaar dus blijf daar lekker hangen en meebabbelen.

Maar wat me elke keer opvalt zijn de beperkingen waar over gemopperd wordt qua instellingen van voertuig, audio, navi en eigenlijk alles wat ik vanuit m’n Amundsen zo kan regelen.

Met een glimlach lees ik mee om af en toe een prikkelende reactie te geven op de beperkte mogelijkheden. Toyota levert heel betrouwbare techniek, iets wat ik heel m’n leven al heb mogen ervaren, maar zodra het op verfijning en bedieningsgemak aankomt kunnen ze nog een hoop leren van in dit geval VAG ;)
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru

;)

77c3122811013b44341bf4036ea5f39b.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Ja jongens, even inhakend op mijn foto van gisteravond. Mijn ouders vierden vandaag hun 50-jarig huwelijksjubileum met een groot feest met alle familie en vrienden. Nu is 50 jaar al best bijzonder.

Maar een half jaar geleden hadden we niet durven hopen dat mijn ouders dit nog zouden vieren. Toen kreeg mijn vader nl. te horen dat hij uitzaaingen in al z’n botten heeft en dat hij heel erg ziek is. Beter zal hij nooit meer worden maar zoals het nu gaat zijn we heel dankbaar met elke dag. Zo ook deze dag. Eentje met een gouden randje. En de Kodiaq met een gouden lintje. Met m’n beste maat (op de foto) als chauffeur deze dag.

De foto is er eentje van m’n iPhone, dus niet de beste kwaliteit.

IMG_3944.jpg
 

EdK

Forumguru
Ja 50 jaar, dat kom je niet zoveel meer ter oren heden ten dagen...
En dus echt in voor en tegenspoed.
En ik zeg altijd, geniet van je ouders zolang ze er nog zijn en doe leuke dingen met ze zolang dat gaat.
 

4DJ

Nieuw lid
Mooie auto en leuk topic! Mij valt op dat er geen model en typeaanduiding op je Kodiaq staat. Heb je deze er zelf af gehaald of zat deze er helemaal niet op? Bij VW kun je ervoor kiezen om model en typeaanduiding te laten vervallen, maar volgens mij kan dat bij Skoda niet. Zonder aanduiding ziet de achterkant er veel strakker uit!
 

Japanese Power

Donateur
Thxs @4DJ Type-aanduiding zit er gewoon op geplakt. Als je dealer het er niet af kan/wil halen dan kun je het zelf doen met een visgaren. Maar het is een eitje voor elke monteur/poetser die je auto klaarmaakt. En zo zijn er heel veel hier op het forum hebben gedebatched.
 

4DJ

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie, dat ga ik dan zeker even opnemen met de dealer. Willen ze vast wel voor me doen na zo lang wachten :-) Jouw topic heeft me er in ieder geval van overtuigd om voor Craters te gaan ipv Triglav. Geniet van je beer en blijf vooral posten!
 

Japanese Power

Donateur
Jouw topic heeft me er in ieder geval van overtuigd om voor Craters te gaan ipv Triglav.
Grappig, ik had eerste ook de Triglav's uitgezocht maar op het laatste moment na bestelling toch nog laten aanpassen naar Craters. Vond ik net wat stoerder in mijn geval.
 

Japanese Power

Donateur
1 jaar na Toyota...

Afgelopen zaterdag zat het eerste jaar Skoda erop: 28.971 KM verder.

25629.jpg

Vanaf moment 1 geen enkele hunkering meer gehad naar m'n oude merk. Rij vrijwel dagelijks nog Lexus en Toyota maar niet meer als eigen auto. Kan niet anders zeggen dat op een paar hele kleine dingetjes na de Kodiaq ons altijd overal heeft gebracht, zonder 1 krimp. Vandaag is de Kodiaq voor z'n eerste 30K beurt geweest: winterbanden eronder, nieuw deurrand-beschermrubber erop en een raamstrip vastgezet. O ja, en een setje nieuwe ruitenwisserrubbers. That's it.

De pluspunten: de uitstraling, de ruimte, de soepelheid, de vele snufjes en simply clevertjes en de (nog steeds) vele positieve en verbaasde reacties.

De minpunten: het verbruik (logisch: pittige rijstijl en een auto met de aerodynamica van een hondenhok), 125 PK is voldoende, maar soms zou ik wel meer willen (eigen keus vanwege de bijtelling) en chippen ga ik gewoonweg niet doen: leaseauto, ik mis af en toe wel blindspotmonitor in m'n spiegel. Maar ok, van een pakket van 4 opties waarvan ik er maar 1 zal gebruiken, ook hierin: eigen keuze om het niet te doen.

Kan er een lang verhaal van maken, maar kan er gewoon kort in zijn: elke rit GENIETEN.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan