Skoda bevestigd Superb plug-in

Spector

Forumguru
https://www.autoweek.nl/nieuws/bevestigd-skoda-superb-plug-in-op-komst/

Skoda heeft bevestigd dat de Superb de eerste auto van het merk zal zijn die beschikbaar komt met een plug-in hybride aandrijflijn.

De Tsjechen melden dat Skoda's Kvasiny-fabriek in het thuisland de productielocatie zal zijn waar de Superb PHEV van de band gaat lopen. De auto zal er volgend jaar voor het eerst van de band lopen.

In november 2016 doken de eerste geruchten op over de mogelijke komst van een plug-in hybride Superb. Wat de auto gaat aandrijven, is nog niet bekend. Mogelijkerwijs stopt Skoda techniek in de Superb die we kennen van de Passat-met-stekker: de Passat GTE. Hierin wordt een 156 pk sterke 1.4 TSI gekoppeld aan een elektromotor. Het gecombineerd vermogen ligt op 218 pk.

De komst van de Superb GTE gaat waarschijnlijk hand in hand met de introductie van een gefacelifte Superb. Meer informatie verwachten we later dit jaar.
 

MaxN

Donateur
Ik hoop dat deze minder problemen gaat geven dan de huidige GTE's die rond rijden.
De Golf van een buurman een straat verderop staat ongeveer 1x per maand een dag bij de dealer om elektrische kleinigheidjes (maarja is een leasegeval).
 

Fabia 123

Forumguru
Ik hoop dat deze minder problemen gaat geven dan de huidige GTE's die rond rijden.
De Golf van een buurman een straat verderop staat ongeveer 1x per maand een dag bij de dealer om elektrische kleinigheidjes (maarja is een leasegeval).

En wat zijn dan die problemen?

Of laat die dealer de buurman vaak langskomen, dan lijkt het net of hij er veel verkoopt.
 

MaxN

Donateur
De GTE’s van de huidige generatie hebben erg veel (kleine) elektronisch kinderziektes.
Voor de leaserijder geen probleem, want alles wordt toch betaalt en vaak standaard een vervangende auto, maar voor de particulier zal dat niet altijd zo zijn.
Het zou mooi zijn als het systeem verbetert is en de kinderziektes er inmiddels uit zijn.
Dan zou de Superb en andere nieuwe modellen zeker ten goede komen. En ook het milieu. Alleen dan wel graag met een 1.8 of 2.0 erbij ipv de 1.4.
Aangezien je niet in alle landen om ons heen goed kan stekkeren onderweg.
 

oco1979

Forumguru
https://www.vroom.be/nl/nieuws/scoo...paign=newsletter-daily-content&utm_term=news6


Hij zit er al een tijdje aan te komen, maar is binnenkort eindelijk officieel: de gefacelifte Skoda Superb. De ruime gezinswagen zou ook wel eens Skoda’s eerste plug-inhybride kunnen worden.






20190213142758skoda-superb-estate-004.jpg




Volgens de geruchten zou de Superb bij zijn facelift de hybride aandrijflijn overnemen van de Volkswagen Passat GTE. Die bestaat uit een 1.4 TSI-benzinemotor van 156 pk en een elektromotor van 115 pk, goed voor een systeemvermogen van 218 pk. Het volledig elektrische rijbereik van de plug-inhybride Superb zal net als bij de Passat GTE om en bij 55 kilometer bedragen.





20190213142800skoda-superb-estate-007.jpg





Verder zal de Superb wellicht geen grote wijzigingen ondergaan. De lichtblokken en bumpers worden hertekend, en ook het interieur krijgt een lichte update. Midden 2019 zou deze gefacelifte Skoda Superb bij de concessiehouders moeten staan.





20190213142800skoda-superb-estate-009.jpg
 

casejunky

Forumguru
Vind de superb er stees minder mooi op worden als ik eerlijk ben. Trouwens zou ik dat plugin hybrid niet een toegevoegde waarde, beter zou een full eletric op basis van de E golf een betere optie zijn.
 

Spector

Forumguru
Dit is de vernieuwde Skoda Superb met elektrokracht
Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 23-05-2019 om 16:42 1 Reactie
01-skoda-superb-2019.jpg

02-skoda-superb-2019.jpg

03-skoda-superb-2019.jpg

06-skoda-superb-2019.jpg

05-skoda-superb-2019.jpg




01-skoda-superb-2019.jpg

02-skoda-superb-2019.jpg

03-skoda-superb-2019.jpg

04-skoda-superb-2019.jpg

05-skoda-superb-2019.jpg

06-skoda-superb-2019.jpg

Hij is hier!


Het moge duidelijk zijn dat de Volkswagen Group druk bezig is met het elektrificeren van zijn modellen. Spraken we net nog over het verdwijnen van de Audi TT, komt Skoda minuten later op de proppen met een hybride Superb. Voor het Tsjechische merk is het in zekere zin een stap in het diepe – nog nooit bracht het een hybride auto op de markt.

Met de onthulling van het nieuwe model heeft Skoda dus direct een manier gevonden om de Superb van zijn oudere broers te onderscheiden. De auto wordt aangedreven door een 1.4 TSI-benzinemotor met 156 pk, die verbonden is aan een 85 kW sterke elektromotor. De combinatie is goed voor een niet verkeerde 218 pk en 400 Nm. Sowieso is de nieuwe aandrijflijn zuinig, het rijbereik is ook nog eens behoorlijk. Wie de voordelen van de deels elektrische aandrijlijn maximaal benut, moet in de praktijk 850 kilometer af kunnen leggen. Volledig elektrisch rijdn kan de Superb tot maximaal 55 kilometer, aldus de cijfers volgens WLTP. De accu’s zijn in ongeveer 3,5 uur op te laden. Overigens, als hatchback beschikt de Superb over 485 liter aan bagageruimte, als Combi bedraagt dit aantal 510 liter.

Uiteraard is de vernieuwde Superb ook vernieuwd aan het exterieur. Met name de voorkant is opgefrist. Hier vinden we bijvoorbeeld nieuwe LED-koplampen, evenals een nieuwe voorbumper. Achteraan vinden we eveneens een nieuwe bumper. Binnenin vinden we standaard het multifunctionele DOT-display, optioneel is de auto verkrijgbaar met de 10,25″ Virtual Cockpit.

Prijzen van de Superb iV volgen in een later stadium, Skoda weet alvast wel te verklappen dat de auto in januari van volgend jaar pas op de markt komt. Wie interesse heeft, zal dus nog even moeten wachten.
 

hemi24

Forumguru
Voor de leaserijder geen probleem, want alles wordt toch betaalt en vaak standaard een vervangende auto, maar voor de particulier zal dat niet altijd zo zijn.

Ik krijg een beetje jeuk van dergelijke opmerkingen!
Voordat je je auto bij die dealer hebt, moet je wel eerst óf snipperen, óf je werkuren zo verschuiven dat het weer past.
(Fatsoenlijk en/of gelijkwaardig) vervangend vervoer is niet bij alle leasecontract zo vanzelfsprekend, evenals een vlotte afhandeling en communicatie...

Als ik m'n eigen auto breng, kan ik heel snel duidelijk maken wat er moet gebeuren, wat IK wil!
Als ik de leaseauto breng, begint het gezeur al bij het aanmelden van de reparatie bij de leasemaatschappij, die moet dan beslissen of het wel uitgevoerd mag worden.
Heb je pech, ga je met je leaseauto twee keer, of eerst naar de dealer en vervolgens nog een keer naar een bandenboer, of ruitenservice...

Financieel is een leaseauto misschien aantrekkelijk, onderhoud en reparatie is soms een hel en verre van professioneel..!
 

philippe bakker

Forumguru
Ik denk dat deze in België wel een succes gaat worden omdat er een nieuwe taks regeling komt vanaf 2020 en die gaat niet mals zijn voor benzine en diesel auto’s. Enkel de plug in hybrides en de electrische gaan nog hetzelfde blijven.
 
Bovenaan Onderaan