Skoda bevestigd Superb plug-in

Giant

Forumguru
Je zou ook eens kunnen bekijken wat een op maat gemaakte stoel van bv. Recaro kost, die je ook naar een volgende auto kunt meenemen. Dat is per saldo wellicht voordeliger dan een "verplicht" veel duurdere uitvoering kiezen dan je eigenlijk wil.
En waarschijnlijk zit je dan nog beter ook...
Dat is misschien een optie. Anderzijds, mevrouw Giant stuurt de auto ook en haalt de 1,70 m niet, ook zij moet nog bij de pedalen kunnen:troost: Ik ga je tip toch eens na. In vervlogen tijden heb ik deze optie ook overwogen op een Alfa Romeo (33, later een 155) maar daarbij verviel de fabrieksgarantie en dus vond de leasemaatschappij dat geen goed plan. Dat had o.a. te maken met de gordelspanners die niet meer functioneerden. En de airbags in de rugleuning van de originele stoelen zullen tegenwoordig ook niet meer mee doen veronderstel ik?
 

fanSkoda-VW

Donateur
Nee, geef mij maar een (full-) hybrid. Het laden is te vaak op reis een probleem.
Met benzine hoef je niet te plannen, met 100% elektrisch juist wel.
En daar houd ik niet van.
Ik hoop dat snel waterstof bereikbaar wordt, waar al vele decenia over gekletst wordt.

grtss
 

Canon-Eye

Forumguru
Anderzijds, mevrouw Giant stuurt de auto ook en haalt de 1,70 m niet, ook zij moet nog bij de pedalen kunnen
Ik verwacht dat ze dat wel kunnen oplossen met een uittrekbare (en dus ook weer inschuifbare) zittingverlenger en eventueel een verstelbare lendesteun. Op die manier zou je allebei een goede zitpositie moeten kunnen vinden, ondanks het lengteverschil.

Dat lengteverschil kan overigens op verschillende manieren uitpakken. Mijn vrouw is ook een cm of 15 kleiner dan ik, maar dat verschil zit hem vrijwel alleen in onze beenlengte. De bovenlijf en zijn zo goed als even lang (zij het niet even breed...) waardoor bij wisseling van bestuurder het wat naar voren of naar achteren schuiven van de stoel volstaat. Hoofdsteun, hellingshoek van de leuning en zelfs de stuurpositie hoeven niet anders. Maar dat kan voor andere stellen heel anders zijn en voor die gevallen is een elektrisch bediende stoel met memoryfunctie natuurlijk een uitkomst.
 

Giant

Forumguru
Dank voor de tips. Een after market stoel kan uitkomst bieden en met een uitschuifbaar stoelgedeelte kan het lengteverschil van 37 cm tussen Giant en mevrouw Giant overbrugd worden denk ik. Maar ik wil graag een originele stoel in de auto houden. Ook i.v.m. later inruilen en de geheugenposities die we aan onze sleutels gekoppeld hebben en de looks. Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een Skoda dealer die klantgericht is en verder gaat dan het standaard antwoord 'een te verlengen stoel kan alleen op de sportline uitvoering'. Het liefst zou ik een iV uitvoering kiezen, zijnde geen sportline uitvoering en met een te verlengen stoel, of beter nog twee:jaja:.
 

leon-cupra

Forumguru
Koop twee sportline (of enkel de bestuurderstoel) stoelen bij jouw dealer. Simpele maar wss dure oplossing :arghh:
 
Bovenaan Onderaan