Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Neptukker

Forumguru
Ikzelf beschik sinds half december over de V15 versie en die werkt prima. Ik kan weinig zeggen over de accuratesse van de kaarten. Situaties waarvan ik weet dat die zijn verandert zijn zo vers dat dit nog niet op de kaart kan staan. De tut die de straatnamen uitspreekt spreekt nog steeds van de A un in plaats van A één.
 

Pendragon

Forumguru
Het altijd terugkerende euvel met de kaarten....ze lopen altijd flink achter :( Ook bij de nieuwe Columbus. Gelukkig zijn ze voor de nieuwe gratis....en natuurlijk kun je ze voor de oude ook gratis krijgen ;) Stuur me maar een PB.
 

andrehj

Forumguru
Hij is nu op zo'n 15%. Vooralsnog lijkt het hem prima te smaken.
Ik vraag me alleen af wanneer de Columbus vanzelf uitschakelt. Aan de boordspanning zal het niet liggen, want ik heb uiteraard een lader aangesloten.
Oeps, helemaal vergeten te melden dat deze update prima is afgelopen. Navigatie doet het goed. Jammer alleen dat de data van voorjaar 2017 was, zodat bijvoorbeeld het vernieuwde knooppunt Beekbergen er nog niet in staat. Ook het nieuwe knooppunt Joure zal er nog wel niet in staan, maar de centrale as (tussen Drachten en Dokkum) is nu gelukkig wel aanwezig.
 
Ook ik heb ze sinds half december draaien. Zijn wel een paar verbeteringen vooral rotondes en zo merk ik.
Zitten ook nog stomme fouten in helaas.
Update werkte gelijk zonder problemen
 
@JOT Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen. Ik loop iedere keer vast op de website van VW, die geeft iedere keer een timeout melding terwijl ik net op de site zit. Heb jij hier iets van gemerkt?

Wellicht dat het komt omdat ik op en iMac werk. Welke pc heb jij gebruikt?
 

JOT

Actief lid
Ik gebruik een Windows 10 computer. Ik heb op de site geen probleem gehad. Ik wil je wel de bestanden doorsturen die ik op mijn USB heb gebruikt. Maar ik weet niet echt of de flitspaaldatabase up-to-date is want komt van een gratis site. Ik dacht eerst proberen met gratis bestand dan een betalend bestand en het niet werkend krijgen
 
@JOT Wellicht dat het dan toch door de Mac komt.

Als je het bestand kunt sturen dan graag, dan kan ik het in ieder geval proberen op de Mac en anders ook nog maar eens op een Windows pc.

Ik stuur je een pb met mijn mailadres.

Thanks
 
Ik denk dat ik toch wellicht iets niet goed doe, maar ik kom er niet meer uit.

Is er toevallig iemand in de buurt van west-brabant of rotterdam die mij verder kan helpen?
 

JOT

Actief lid
Een mogelijke oplossing voor het txt bestand dat de VW site niet leest. Wel voor Windows , Mac is misschien het zelfde?
* Open het txt bestand met kladblok
* Selecteer bestand =>Opslaan als
* Bij bestandsnaam typ je bv flitspaal.csv ( eender wat als je maar eindigt met .csv)
* Bij opslaan als selecteer je alle bestanden.
* Klik op opslaan.
Nu wordt het txt bestand opgeslagen als een csv-bestand. Dit leest de site van vw wel.

Ik heb het getest met het speedcam.txt van de eerst post van dit topic ( 1 flitspaal ) en ik kan een zip-bestand downloaden van de site van VW. Wel nog niet getest in de Kodiaq.
 

Mill88

Forumguru
Helemaal top! Zojuist aan de hand van de 1e post binnen 10 minuten de flitspalen op mijn columbus (2014) geïmporteerd.
Die €9,95 per jaar is het mij wel waard :D
 

Stuiver

Forumguru
Sorry dat ik de zoektocht niet gebruik, maar ben ik de enige die de gesproken bediening van de Columbus (zonder druktoetsen, maar touchscreen) he-le-maal ruk vind? Ik kan praten wat ik wil, maar ze verstaat me niet of begrijpt me niet. “Speel artiest” + naam artiest levert 9 van de 10 keer de verkeerde artiest op. Moet zo’n systeem zich inleren, of is het wat het is: slechter dan de amundsen uit de vorige superb?
 

Bart81

Forumguru
wil nu voor de eerst keer mijn Columbus navigatie updaten. dus via website skoda het zip bestand (26gb ) op een usb stick gezet en in de wagen gestoken. doet niks?
moet het zip bestand dat je via de website binnenhaalt eerst via een unzip programma omgezet worden ofzo voordat de wagen het bestand herkent?
wagen zegt nu dat er geen bestanden gevonden zijn terwijl het zip bestand van 26gd zeker op het kaartje staat.

kan iemand helpen?
 

MartijnW

Actief lid
wil nu voor de eerst keer mijn Columbus navigatie updaten. dus via website skoda het zip bestand (26gb ) op een usb stick gezet en in de wagen gestoken. doet niks?
moet het zip bestand dat je via de website binnenhaalt eerst via een unzip programma omgezet worden ofzo voordat de wagen het bestand herkent?
wagen zegt nu dat er geen bestanden gevonden zijn terwijl het zip bestand van 26gd zeker op het kaartje staat.

kan iemand helpen?
Ja je moet het bestand unzippen en de mappen en bestanden in de root van je usb stick zetten.
 

Bart81

Forumguru
Help??????

Ik krijg het maar niet klaar om de navigatieupdate van de Columbus op mijn wagen te krijgen!:angry:

Mijn wagen: Skoda Superb combi van 2016.
Heb al paar keer op de Skoda website aan de hand van chassisnummer de nieuwe Update via mijn pc binnen gehaald.
Komt binnen als een soort zip bestand dat dan op pc moet omgezet worden vooraleer dit in de wagen geïnstalleerd kan worden?
Heb zowel al met USB stick als sd kaart geprobeerd, maar krijg het niet klaar om het op de wagen geïnstalleerd te krijgen.
Volgens mij heeft dit te maken met dat mijn pc met Windows 10 de USB of sd kaart enkel in bestandstype NTFS of exfat kan formatteren terwijl de wagen volgens mij enkel fat32 kun lezen... kan iemand dit bevestigen?

Kan iemand mij helpen met hoe ik in godsnaam dan toch de navigatie update op mijn wagen krijg???
Het lijkt me echt niet te lukken na meerdere pogingen

Thx
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Help??????

Ik krijg het maar niet klaar om de navigatieupdate van de Columbus op mijn wagen te krijgen!:angry:

Mijn wagen: Skoda Superb combi van 2016.
Heb al paar keer op de Skoda website aan de hand van chassisnummer de nieuwe Update via mijn pc binnen gehaald.
Komt binnen als een soort zip bestand dat dan op pc moet omgezet worden vooraleer dit in de wagen geïnstalleerd kan worden?
Heb zowel al met USB stick als sd kaart geprobeerd, maar krijg het niet klaar om het op de wagen geïnstalleerd te krijgen.
Volgens mij heeft dit te maken met dat mijn pc met Windows 10 de USB of sd kaart enkel in bestandstype NTR’s of exfat kan formatteren terwijl de wagen volgens mij enkel fat32 kun lezen... kan iemand dit bevestigen?

Kan iemand mij helpen met hoe ik in godsnaam dan toch de navigatie update op mijn wagen krijg???
Het lijkt me echt niet te lukken na meerdere pogingen

Thx
Ik vermoed een probleem met de mappen.
Je moet het uitgepakte bestand in de hoofdmap op de sdkaart ol usb-stick zetten. Dus niet in een submap.
 
Bovenaan Onderaan