Karoq Vragen & Weetjes

BramBam

Forumguru
Heb een (wat mij betreft) grote designmisser ontdekt. Omdat ik leer/alcantara bekleding wil, moet ik Varioflex stoelen nemen. Bij Varioflex is de middenarmsteun achterin (die in mijn huidige auto heel veel /standaard door de kinderen wordt gebruikt) echter de complete rugleuning van de middelste stoel. Deze moet in zijn geheel naar voren klappen. Hierdoor ontstaat er een gapend gat richting kofferbak.


karoq-interieur-5.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Bij Varioflex is de middenarmsteun achterin (die in mijn huidige auto heel veel /standaard door de kinderen wordt gebruikt) echter de complete rugleuning van de middelste stoel. Deze moet in zijn geheel naar voren klappen. Hierdoor ontstaat er een gapend gat richting kofferbak.
Dat was toch bij de Yeti ook altijd al het geval? Vond het toen al een slechte oplossing.
In mijn O2 zat er destijds een apart te openen (ski-)luik achter. Scheelt ook in de herrie trouwens.
 

EdK

Forumguru
Bij de Yeti kreeg ik een nettenset en één van die netten die kon ik spannen voor het gapende gat.
Maar die rugleuning als armleuning gebruiken is bij bijna niet voorgekomen.
En bij de RR was het ook al zo het geval
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ook om andere redenen destijds niet voor de Yeti gekozen, dus het probleem kwam niet aan de orde. Anders zou ik er zeer waarschijnlijk zelf een afdichtklep voor gemaakt hebben.
Ik snap werkelijk niet wat de ratio is achter het weglaten ervan, buiten een minieme kostenbesparing. Wat mij betreft zijn er wel andere zaken te bedenken die ik goed zou kunnen missen...
 

BramBam

Forumguru
Hangt van je samenstelling af...

Valt idd wel mee. Dit zijn mijn (mogelijke) configuratie's. Ben in overleg met LM.

Kodiaq:
Skoda Kodiaq Style Business 1.4 TSI DSG-6
Lak Steel Grey
ACC met Front Assist
Travel Assist
Trekhaak Wegklapbaar
Elektr. Voorstoelen
Verwarmbare Stoelen Voor & Achter
Sunset
19" Sirius
Stoelbekleding Leer/Alcantara

Karoq:
Skoda Karoq Style Business 1.5 TSI 7-DSG
Lak Steel Grey
Sunset
Crater 19" incl. wielkastbescherming
Verwarmbare Stoelen Voor & Achter
Driving mode select inclusief personalisatie en drie sleutels
Sport Pakket DSG
ACC + Travel Assist + Parkeerassistent
Elektr. Bestuurdersstoel
Elektr. Achterklep
Trekhaak
Leer(/Alcantara) Achteraf
 

fenneb

Lid
Hallo, weet iemand waarom de 19 inch niet te bestellen zijn af fabriek bij een 1.6tdi ? Mogen ze wel achteraf erop?
 

fenneb

Lid
Dealer geeft aan dat het ook niet kan achteraf maar dat lijkt mij stug? Tdi is toch niet anders dan benzine qua onderstel etc ..
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

CDK

Forumguru
@fenneb, sommige dealers willen helaas weinig moeite doen voor hun klanten....
Het kan en het past en het mag. Wel nadat de auto op kenteken staat, anders zou je meer BPM moeten betalen. De NL wetgeving voor autoland zit raar in elkaar.
 
Bovenaan Onderaan