Race Blue O3 FL

Dannydude85

Forumguru
Hallo allen ,

Nadat ik me al voorgesteld heb en een aantal post gemaakt heb in het 'Wanneer krijg je geleverd' topic. vond ik het niet meer passen om updates in een van de twee topics te plaatsen. En aangezien iedereen van foto's houdt (daar ga ik gemakshalve even vanuit) maak ik maar een nieuw topic om de weinige zaken die ik wil (lees mag) veranderen bij te houden, met de nodige foto's natuurlijk :thumbsup:.

dus:
Zo werd mijn hagelnieuwe Octavia op 11-10 jl bij de Waal in Tiel afgeleverd:
3.jpg IMG_0245.jpg IMG_1091 (2).jpg


Een flink aantal dagen later (:wacht:wel bijna een hele maand) werd hij eindelijk bij me afgeleverd met daarop de bestelde opties en accessoires.
Weliswaar niet opgehaald bij de dealer en gewoon op transport naar de zaak maar daarom niet minder fijn :yeah: Ook de 'de Waal verrassingsdoos' was een leuk toegift:

IMG_0937.JPG IMG_0938.JPG IMG_0940.JPG

Nu had ik mijn vorige auto al 4 jaar lang 50W Led lampen van Xenonlamp.nl zitten. Deze heb ik er uit gehaald en overgezet in de Skoda omdat de fitting van de O3 FL hetzelfde is als de A3 SB, namelijk H8.:jaja:

IMG_0973.JPG IMG_0974.JPG

Waar ik ze niet heel mooi vond kleuren met de xenon lampen uit de A3 vind ik ze hier perfect bij passen. Bovendien komt er een bak licht vanaf waar je u tegen zegt.
Het lichtbeeld is natuurlijk verre van het zelfde als bij de halogeen branders. Het zal voor rijden in dichte mist of voor de bochten verlichting anders of zelfs helemaal niet goed ogen maar ik heb het in de vier jaar hiervoor niet gemist of vervelend gevonden. Kortom mij gaat het om de looks.

Tot slot heb ik voor nu nog een detail via Ome Ali besteld en ook gelijk maar geïnstalleerd:
IMG_0977.JPG
Dit is toch wel een hele fijne toevoeging (qua looks) en dat voor €12,- in plaats van om en nabij de €75 :yeehaa:.

De voetsteun en het rempedaal waren appeltje eitje! de koppeling en het gaspedaal daarentegen pfoe wat een drama. Het koppelingspedaal had heel veel overredingsKRACHT :mad:nodig om vast te klikken en het gaspedaal wilde totaal niet. de tip van Jee13 om hem met dreft eromheen te doen werkte voor mij absoluut niet. Brute kracht werkte ook niet, het rubber aan de achterzijde is (volgens mij, ik heb de originele nooit vast gehad) veel harder en stugger.
na 30 min duwen, trekken friemelen en vloeken :angry: had ik het opgegeven en een dag zonder mooi gaspedaal rond gereden. Toen op een mooie ochtend nadat ik mijn haar had gedaan, (dat fohn ik :pardon:) bedacht ik me dat het warm maken van het rubber wel kon werken om het wat soepeler te maken. En warempel, hij zit!

Nu dan enkel nog de laatste mod's die nog op de planning staan:
- Donderdag 16-11 breng ik hem langs bij @Antera om een aantal VCDS aanpassingen door te voeren.
- Vrijdag 17-11 zet ik hem af in Oosterhout bij Klaassen Windowfilm voor blinderen en wrappen.
Alles dat nu chroom is wordt pianolak zwart gemaakt, behalve de logo's. (misschien zelf plastidippen)
De ramen ben ik nog over aan het twijfelen. Ik had op mijn pre lease auto (de Passat uit het voorstel topic) 70% blindering rondom exclusief de voorruit. Op mijn A3 had ik vanaf de A-stijl 35% en vanaf de B-stijl 70% en ik vind dat toch te licht dus ben ik van plan om donkerder te gaan nu. Looks gaan bij mij immers voor, ook voor oom agent (hopelijk;)) Maar ik ben ook zeer benieuwd naar wat jullie vinden dus brandt vooral los. :D

Last but not least, de rest van de halogeen lampjes :facepalm:, wat een rare keuze vind ik dat (ow en het gemis van lampjes onder de zonneklep, heel raar).
Die wil wil t.z.t. vervangen voor mega power leds van superskoda of als iemand een beter idee heeft sta ik daar, na het zien van mooie foto's, voor open.

kortom TLDR:
Heel blij met de auto; Pedalen vervangen en mistlampen vervangen voor LED; Nog even wrappen en blinderen; T.z.t. interieur halogeen naar wit LED.

Bedankt voor het lezen alvast! :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
@Dannydude85 Prachtige wagen zeg! Zoals ik het lees en zie ook een échte liefhebber.

Super velgen en je gaat ook voor een mooi contrast black on blue.
Bedoel je met wrappen dan ook echt alles? Spijltje in de voorbumper, grillomlijsting, raamlijsten etc. etc.?

Ik kan bij de FL maar niet wennen aan die verdeelde koplamp, ik weet niet wat het is..
Je stoelen ben ik echt ontzettend jaloers op! Dat blauwe stiknaadje maakt het dan ook helemaal af.

Als je het goed vind ga ik je wat vragen stellen over de verlichting middels een PB, blijft het in dit topic wat schoner.

Qua ramen blinderen/tinten; ik had op mijn vorige auto iets van 80% dichtheid. Alleen in de zomer stoorde ik me er enorm aan dat je er nog best goed doorheen kon kijken. Nu heb ik gekozen voor, ik meen, 95% verduistering vanaf de B-stijl naar achteren. De voorportierruiten heb ik tot het maximum toegestane laten tinten vanwege controles waar ik graag geen geld aan afdraag.

Wordt hij verder tzt. nog verlaagd? Hij vraagt er wel enorm om :D.

Dit topic staat op; volgen :thumbsup:.
 

e_19

Nieuw lid
Hoi Danny,

Wat kost dat het zwart maken van de chromen onderdelen?
En is dat wrappen of spuiten of een andere methode?
Januari komt mijn zwarte Octavia Style business, en ik vind al dat chroom ook niet zo mooi.
 

Dannydude85

Forumguru
Hoi Danny,

Wat kost dat het zwart maken van de chromen onderdelen?
En is dat wrappen of spuiten of een andere methode?
Januari komt mijn zwarte Octavia Style business, en ik vind al dat chroom ook niet zo mooi.

Hoi E17, het chroom wordt gewrapt. Ik zal je zo even een pb sturen voor de prijs
 

Dannydude85

Forumguru
@Dannydude85 Prachtige wagen zeg! Zoals ik het lees en zie ook een échte liefhebber.

Super velgen en je gaat ook voor een mooi contrast black on blue.
Bedoel je met wrappen dan ook echt alles? Spijltje in de voorbumper, grillomlijsting, raamlijsten etc. etc.?

Ik kan bij de FL maar niet wennen aan die verdeelde koplamp, ik weet niet wat het is..
Je stoelen ben ik echt ontzettend jaloers op! Dat blauwe stiknaadje maakt het dan ook helemaal af.

Als je het goed vind ga ik je wat vragen stellen over de verlichting middels een PB, blijft het in dit topic wat schoner.

Qua ramen blinderen/tinten; ik had op mijn vorige auto iets van 80% dichtheid. Alleen in de zomer stoorde ik me er enorm aan dat je er nog best goed doorheen kon kijken. Nu heb ik gekozen voor, ik meen, 95% verduistering vanaf de B-stijl naar achteren. De voorportierruiten heb ik tot het maximum toegestane laten tinten vanwege controles waar ik graag geen geld aan afdraag.

Wordt hij verder tzt. nog verlaagd? Hij vraagt er wel enorm om :D.

Dit topic staat op; volgen :thumbsup:.

Thanks HarrieSkoda! Bedankt voor je complimenten en interesse. Ik ben inderdaad wel een liefhebber ja!

Ik zou hem heel graag willen verlagen maar dat krijg ik er niet meer doorheen (thuis ).

95% achter de B-stijl klinkt goed. Mijn issue is met de ruiten achter de A-stijl. Het moet niet een te groot contrast worden. Ik heb net 75% vanaf de B-stijl gehad en voor maximaal toelaatbaar. Misschien wil ik dat, met het risico dat oom agent het niet zo mooi vindt als ik, een tint donkerder.

Ik vond de verdeelde koplampen ook echt niks in het begin maar ze beginnen aan me te groeien. En ik denk dat de zwarte grill gelijk een betere look geeft straks.

En inderdaad, alles wat nu chroom is wordt zaterdag zwart behalve de logo’s. Merk en type aanduiding gaan er helemaal af. (Waren ze vergeten bij de Waal)

Met de stoelen ben ik ook echt heel blij! Gelukkig was ik daar nog op tijd mee want ik had eerst de stoffen variant besteld.

Vragen over de verlichting, of wat dan ook, mag altijd. Ik zie ze wel verschijnen.

Volgens mij heb ik nu alles beantwoord toch?
 

Cordoba

Forumguru
:thumbsup:Dat blauwe stiksel in het interieur is echt fraai, eigenlijk bijzonder dat ik dat op het forum nog niet eerder heb gezien. (de blauwe haai tel ik even niet mee)
Net als anderen blijf ik die facelift koplampen vooral eigenaardig vinden (doet me meer aan een Renault denken).
 
Mooie auto! Die FL koplampen vond ik in het begin echt even schrikken, maar ook tot mijn eigen verbazing zijn ze niet alleen gaan wennen, ik vind het front nu gewoon mooi.

Dat leer is prachtig, is dat als accesoire ingebouwd?
 

Dannydude85

Forumguru
Dan vind hij het op een Dacia lijken.........:pardon:

Maar niets van aantrekken hoor.....

Zal ik proberen :cry:(;)).

Het is natuurlijk 'each his own' maar ik ben bang dat ik je niet helemaal volg :arghh:. Is er een bepaald type Dacia waar hij dan op lijkt, ik kijk eigenlijk nooit naar Dacia.
 

Dannydude85

Forumguru
Omdat je blijkbaar van details houdt misschien nog wat inspiratie voor het finetunen van de Skoda emblemen via onderstaande....

Ik had het al voorbij zien komen. Voorlopig laat ik de logo's voor wat ze zijn. Maar de handleiding is er voor als ik me straks bedenk ;)
 
Bovenaan Onderaan