Octavia III RS

Tuner111

Forumguru
voor nu is de RS 245 nog niet te chippen bij mijn weten.. maar ik denk dat het wel +300 pk zonder mods moet kunnen gehaald worden :)
 

Tuner111

Forumguru
haa kijk... ik heb bij de duitse tuners eens gaan kijken maar daar staan nog ergens de 245 op.. dermee dacht ik dat hij nog niet te doen was..

wat ik me wel afvraag.. voor de rs 245 bestaat er nog geen uitlaatlijn toch staat het bij stage 2 er al bij Mmm... :pieker:
 

CDK

Forumguru
haa kijk... ik heb bij de duitse tuners eens gaan kijken maar daar staan nog ergens de 245 op.. dermee dacht ik dat hij nog niet te doen was..

wat ik me wel afvraag.. voor de rs 245 bestaat er nog geen uitlaatlijn toch staat het bij stage 2 er al bij Mmm... :pieker:
Stage 2 heeft niet per definitie met een uitlaat te maken :D en een uitlaat op maat is altijd mogelijk :jaja:
 

Kurtje

Forumguru
Alleen een downpipe en bvb een VWR600 als intake is al genoeg om naar stage 2 te gaan...
Lijkt mij dat de downpipe van vorige versies gewoon passen.
Die op mijn Cupra is ook passend en dezelfde voor een Octavia vRS trouwens...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Kurtje, mensen staren zich blind op cijfers ;) technisch is het verschil tussen een 230 en een 245 zeer waarschijnlijk nihil.
 

Goofy@5E

Forumguru
Ik had me laten vertellen dat er verschil zou zijn, bij de nieuwe, qua turbo en injectors?

De nieuwe ,,245,, heeft een iets wat andere uitlaatlijn dan de ,,230,, versie, vooral de downpipe is helemaal anders, deze heeft namelijk 2 cats in serie om aan de euro 6C te voldoen, en er zou een uitlaatdruk sensor aanwezig zijn,
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Dus motorisch gelijk :) Gewoon de uitlaat en de air intake aanpassen en chippen zo’n 230 en gaaannnn
 

Olivier

Senior Member
De nieuwe ,,245,, heeft een iets wat andere uitlaatlijn dan de ,,230,, versie, vooral de downpipe is helemaal anders, deze heeft namelijk 2 cats in serie om aan de euro 6C te voldoen, en er zou een uitlaatdruk sensor aanwezig zijn,

Zou er in de nieuwe rs230 een uitlaatdruksensor zitten? Of hoe kan je dit weten? Was van plan om zelf een volledige uitlaatlijn te maken vanaf de middenpot.. dus hopelijk zit er gene in.
 
Bovenaan Onderaan