Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

H@RM

Senior Member
Was maar een goed bedoeld advies.
Ik heb er al heel wat "vlieguren" op zitten met Collinite #845, en zat andere sealants, wax en lak coatings.

Warm maken moet je inderdaad doen, anders krijg je het vrij rottig de fles uit. Jaren geleden het doseer probleem al opgelost door de dop met kinderbeveiliging een gooi te geven en er een flip dop op te schroeven.
En dun, dunnner, dunst aanbrengen. Uitpoetsen is anders echt drama .

Persoonlijk zou ik voor ede Fusso P7 white gaan en voor het wisselgeld dat je terugkrijgt een extra doek erbij kopen.

Nog een paar tips:
  • Gooi de nieuwe droogdoek eerst een nachtje in een emmer met water. En daarna wassen. In de doeken zit brandvertragend spul wat er eerst uit moet voordat het pas lekker water op gaat nemen.
  • Peluche Verde de eerste keer apart wassen. Kan nog aardig wat kleurstof uit de doeken komen
Succes met uitproberen en experimenteren
 

EdK

Forumguru
Vanavond toch even met m'n dochter om de hoek wezen kijken, en ja: hij is binnen
Dus vanaf vandaag ga je dus elke avond met je dochter ff stiekum kijken hoe in die 4 weken het stof op de wagen valt....:D
Tsja dan moet ik er nog 6 wachten voor die in NL staat en voor de deur....:sleep::sleep:
 

Japanese Power

Donateur
Dus vanaf vandaag ga je dus elke avond met je dochter ff stiekum kijken hoe in die 4 weken het stof op de wagen valt....:D
Nee joh Ed, hij zal best een aantal keren van z'n plek moeten, waait het stof er vanzelf af.
En met 4 weken kan ik elke avond uit het keukenraam op de oprit kijken ;)
 

Japanese Power

Donateur
Vandaag even lekker los gegaan op mijn huidige bolide met m’n nieuwe spulletjes van CarClean.

Vanmorgen eerst even langs de Action voor een opbergdoos en 2 emmers. Nog geen 2 minuten later en 4,95 euro armer stond ik weer buiten.

Om 09:00 uur gestart met een lekkere sopbeurt met het 2-emmer systeem met Dodo Juice Maintenance Shampoo. Aansluitend aan het kleien gegaan met de Monello Perfetto detailer Spray en de Monello Dolce Verde Detailing Clay. Heel mooi hoe glad de auto is geworden. Wel geschrokken van de hoeveelheid steenslag aan de voorzijde...

Als laatste vandaag alle ramen aan de buiten en binnenzijde schoongemaakt met Dodo Juice Glass Cleaner. Het enige wat nog rest is de binnenkant schoonmaken en de buitenzijde nog in de Collinite 845 Wax te zetten. Nu beentjes omhoog en tijd voor een pilsje.

Bijgevoegd wat resultaat foto’s. Let niet op het logo, over 4 weken staat er Skoda ;)

A3A24A68-4A86-4C75-A694-AD14A93C0062.jpeg 527A8B7F-852C-4A75-B72C-DDDFE5EF2844.jpeg 8A2F6749-7FC3-4028-931D-B608FCEE5CF6.jpeg 412BBB7C-CC73-43FC-BD01-B20CB7AE64E3.jpeg
 

EdK

Forumguru
Tsja wat een vooruitgang zal dat zijn ..... een skoda voor de deur...:deuk:

Maar niet te lang wachten met in de wax zetten hoor !
Neem aan dat je het toch minimal met een DAB gaat doen ?
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb gekeken naar de instap DAB maar heb hem niet gekocht. Wil het eerst met de hand proberen. Mocht dat niet lukken ga ik een DAB overwegen.
 

EdK

Forumguru
Mocht dat niet lukken ga ik een DAB overwegen.
reserveer er maar vast één.....
met die TP zal het misschien nog te doen zijn met spierpijn resultaat maar met het oppervlak van de Kodiaq.......
dan ben je blij dat je hem toendertijd had gereserveerd ( nu dus )

Ooit enkele jaren terug ook met de yeti begonnen en na een dag en de bestuurderskant gereed te hebben met handje vond ik het wel gebakken.
Tsja en enkele weken terug dan een gehele aanpak gedaan maar met de DAB , en tsja wat een gemak en dat motiveert je om het af te maken en het een volgende keer ook weer te doen..
Maar ben blij dat ik wat vierkante centimeters minder krijg te doen met de Fab straks....
 

Japanese Power

Donateur
reserveer er maar vast één.....
met die TP zal het misschien nog te doen zijn met spierpijn resultaat maar met het oppervlak van de Kodiaq.......
Vanmiddag even op het halfzonnige weer meegelift en een kom gloeiend heet water gepakt en daarin de fles Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 gezet. Die bleef op deze manier lekker zacht en goed verdeelbaar.

Eerst even de auto stofvrij gemaakt na zaterdag en toen aan het waxen gegaan. Een druppel ter grootte van een 1 euro munt per plaatdeel is voldoende. Ik had 1 x iets veel genomen, dat weet ik dan voor de volgende keer ;).

Alles aangebracht met een Monello Disco pad en uitgepoetst met een Monello Peluche Verde doek. Ik sta te kijken van het resultaat en nee: ik heb geen spierpijn. Alle verhalen ten spijt is het me gelukkig meegevallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan