Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japanese Power

Donateur
Standaard zat bij de 1e Prius een compressor met plakkit (gewichtsbesparing). Brr, gelukkig bij deze Prius nooit nodig gehad en bij de 2e Prius direct thuiskomer aangevinkt. Moet er niet aan denken om met zo'n kit aan de gang te gaan, laat staan als vrouwlief alleen met de auto op stap is. Dan maar wieltje wisselen en op een thuiskomer verder.
 

Thokozanoah

Forumguru
Je hebt een mooie Kodiaq om op te wachten, dus het plezier zal straks groot zijn als je er daadwerkelijk kilometers in mag maken! Dus veel,plezier voor straks :thumbsup:
 

Japanese Power

Donateur
Vanmiddag voor 2 dagen de demo opgehaald in exact dezelfde motorisering als mijn bestelde beer.
Na de eerste ritten vanmiddag en zojuist nog eventjes vind ik het absoluut niet tegenvallen die 125PK.
Wil je hem lekker doortrekken dan ben je aangewezen op even flink toeren maken maar ik kon overal, dus ook op de A16 goed meekomen. En als je rustig rijdt is hij net zo stil als m'n huidige Prius Wagon.

Komende dagen nog even genieten en dan aftellen naar half oktober.
Qua lengte/breedte op de oprit geen opvallend verschil t.o.v. m'n huidige auto.
Alleen al die beenruimte op de 2e zitrij is fenomenaal. Kids hebben genoten van de ruimte met de ritten vandaag.

IMG_8964.JPG
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Waarom eigenlijk nu nog een testrit gedaan(wss niet beschikbaar op het moment van bestellen?) ? Had de 125pk tegengevallen, had je toch niet meer kunnen veranderen?
 

Japanese Power

Donateur
@leon-cupra Ik heb tijdens de diverse testritten in respectievelijk de 2.0 Diesel DSG en de 1.4 150 PK DSG gereden. De 125 PK was inderdaad nergens beschikbaar, zowel niet als handbak en ook niet als DSG. Op papier vond het verschil tussen de 125 en de 150 PK verwaarloosbaar en ook het kostenplaatje maakte dat ik zonder proefrijden voor de 125 PK ben gegaan. Ze zullen toch geen motor plaatsen in een auto die ontoereikend blijkt te zijn. Het klinkt als een grote gok maar ik heb me geen zorgen gemaakt.

Dat ik nu wilde rijden is ook omdat m'n dealer de motorisering had staan en ik lang genoeg heb gewacht. En nee: ik had ook niet kunnen veranderen, maar dat is ook niet de insteek hiervoor geweest.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
zonder proefrijden voor de 125 PK ben gegaan. Ze zullen toch geen motor plaatsen in een auto die ontoereikend blijkt te zijn.
Ach dat de Yeti uitkwam in de 1,2TSI 105PK versie en de volgende benzine een 1,8 was liep een ieder te zeuren waarom er geen 1,4TSI meteen op markt werd gezet.
Maar ook ik heb een proefrit in de 1,2 toendertijd gemaakt en was verbaast wat een power de Yeti met zo'n blokje had.
En vermoed ook dat uiteindelijk de 1,2 versie de meest verkochte is geworden in de Yeti.

Tsja dat ik uiteindelijk de 1,4TSI heb genomen is omdat ik deze kon krijgen voor de prijs van de 1,2.
Had die mogelijkheid er niet geweest dan had ik nu ook de 1,2 gereden.

Zelfde zie je nu met de Kodiaq en met de Fabia en het 3cil 1.0TSI blokje.
 

Japanese Power

Donateur
Klopt @EdK Net zoals ze straks het 1.0 3-cilinderblokje uit de Octavia gewoon in de Karoq gaan aanbieden als instapper.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
 

Japanese Power

Donateur
Vanmorgen de demo weer ingeleverd na 2 dagen sturen.

Even een hele korte review:

Algehele indruk na 200 km sturen: goed.
Stuurt lekker, schakelt boterzacht, onder de 100 heerlijk stil, boven de 120/130 wat meer windgeruis bij de bovenzijde van de 2 voorportieren. Had op dat moment overigens geen muziek aanstaan.

Vermogen 125 PK is prima toereikend, je merkt dat de turbo z’n werk goed doet. Ook op de snelweg even terug van 6 naar 5 en indien nodig naar 4 om even te versnellen is geen belemmering om goed mee te komen.

Verbruik: korte ritjes: 1:11 bij zeer pittig rijden en op de snelweg met gemak 1:14/15. Stoelen zitten goed, bediening vanuit de cockpit is op alle fronten logisch.

1 dingetje vind ik iets minder maar dat wist ik al, de achterbank heeft een verdeling in 2 volwaardige plaatsen en het midden een wat smallere zit, daarin moeten we nog even een modus vinden voor de 3 apen achterin waarvan de jongste een eigen zetel heeft. In m’n huidige Prius Wagon zijn dat 3 identieke maten van zittingen.

Ander puntje wat nog openstaat is hoe de bevestiging zal zijn van het bagagerek. Dat zal tegen de C-stijl zijn, maar dat betekent dat de achterste zitrij, met de mega veel beenruimte, wat naar voren moet. Dit rek laten we even openstaan tot er meer bekend is over de bevestiging van het rek.

All-over gezien een goed gevoel, was weer even wennen met de lage instap vanmorgen in de Prius en het loeien van de CVT, maar goed, daar heb ik al 8 jaar meegereden en alles went, tot je een paar dagen in iets anders gaat rijden.

So far, so good, op naar half oktober…
 

Bakkertje

Forumguru
Heb je gedurende de twee dagen ook met het hele gezin een rit gedaan over de snelweg? en hoe beviel dat? Mijn ervaring met mijn huidige 120 pk Passat is dat het alleen inderdaad voldoet, maar met het hele gezin (met z'n 5-en) is dat al een stuk minder. Laat staan met volle bepakking.
 

Japanese Power

Donateur
Jazeker, gezin ook mee, meer dan de helft van de kilometers is met 5 man gedaan. Ook m’n ouders een stuk mee laten rijden en genieten: ik heb geen tekorten ervaren. Zal op vakantie met een volle lading, een dakkoffer en een fietsendrager met 3 MTB’s wellicht anders zijn, maar dat is met de huidige auto ook het geval. Ook qua verbruik in zulke periodes ;)
 

CDK

Forumguru
Ander puntje wat nog openstaat is hoe de bevestiging zal zijn van het bagagerek. Dat zal tegen de C-stijl zijn, maar dat betekent dat de achterste zitrij, met de mega veel beenruimte, wat naar voren moet. Dit rek laten we even openstaan tot er meer bekend is over de bevestiging van het rek.

Voor wat betreft het bagagerek (eigenlijk een bagagenet) klopt het wel dat bij voorkeur de achterbank iets naar voren geschoven dient te worden, sowieso om het te bevestigen. Na het bevestigen kan de bank wel weer naar achteren geschoven worden, alleen moet je dan de verstelbare rugleuning van de achterbank zo recht mogelijk zetten, dit zit waarschijnlijk iets minder prettig. Doe je dat niet dan ‘schuurt’ het bagagenet tegen de omslag van de achterbankbekleding aan en daar zal het op termijn zeker niet mooier van worden.

(Edit: ben sinds deze week ervaringsdeskundige ;) er moest een mammoet skelter achterin en ondanks het forse formaat paste dat wonderwel prima :thumbsup: )
 

Japanese Power

Donateur
Dus als ik het goed begrijp komt hij tussen de bank en voor de bagagehoes.
Jij noemt het een net, maar het is toch een metalen constructie, of bedoel jij een ander model? 565017221 bagagerek kodiaq-550x550.JPG
 

CDK

Forumguru
Dus als ik het goed begrijp komt hij tussen de bank en voor de bagagehoes.
Jij noemt het een net, maar het is toch een metalen constructie, of bedoel jij een ander model? Bekijk bijlage 61982

Ik heb een bagagescheidingsnet besteld en heb een oprolbaar attribuut gekregen waarvan de bovenkant en onderkant van metaal is met aan de bovenzijde verende uiteinden heeft voor in de bevestigingspunten.

Jij hebt kennelijk een rek besteld, heb me daar dan in vergist, had dat zelf ook liever gehad eerlijk gezegd.

Hierbij een foto waar het overigens wel verkeerd gemonteerd zit, maar dit was even nodig om extra ruimte te creëeren. Heb op onderstaande foto de toptether bevestigingspunten in de rugleuning van de achterbank even misbruikt ;)

IMG_0134.JPG
 

Cees33

Forumguru
Hele gave kleur ook. Begreep dat die niet meer geleverd wordt en je dus een zeldzaam exemplaar hebt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan