Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japanese Power

Donateur
Nu deze week (week 36) mijn Kodiaq gebouwd wordt komt het moment dat ik officieel Skoda-rijder wordt ook steeds dichterbij. Zoals jullie al konden lezen in mijn andere topics heb ik een nogal Japans verleden op auto-gebied. Ik heb zin in de overstap, maar ben voorzichtig hoe deze mij zal gaan bevallen. Ik heb er in elk geval veel zin in. Overdracht zal half oktober zijn.

Dus bij deze m’n eigen Japanese Power - Kodiaq-topic waar ik m’n ervaringen (als ex-Toyota rijder) wil gaan bijhouden komende 5 jaar.

Nog even de bestelde configuratie, 5 jaar full operational lease op basis van 30K per jaar.

Kodiaq Ambition Business, 125 PK
Kleur: Candy White
Reservewiel (tijdelijk) met aangepaste bodem
Elektrisch bedienbare achterklep
KESSY (Entry, Start en Exit)
Achteruitrijcamera met luxe variant LED achterlichten
Stoelverwarming voor èn achter

Dealeropties:
Wegklapbare trekhaak
19” Crater velgen (mat zwart/metaal) met zomer en winterbanden
Dubbelzijdige kofferbakmat
Extra set rubbermatten
Privacy glass (85%) vanaf de B-stijl
Bagagerek
Dakdragers
Thule Easyfold fietsendrager voor 3 MTB’s
Debadgen
Thule Touring dakkoffer

Nu nog even aftellen, tot die tijd doe ik het maar met m’n miniatuur ;)

IMG_8419.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Mooie auto. Ik ben benieuwd hoe je de 125pk gaan bevallen. Lijkt mij wat magertjes voor zo'n relatief zware auto.

Welke bodem is aangepast bij het reservewiel? En wat is er dan aangepast?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik ben net als @Rallye erg benieuwd hoe de 125 pk's gaan bevallen.
Op papier maakt het qua prestaties niet zo heel veel uit met de 150 pk variant..
 

CDK

Forumguru
Leuk dat je een eigen ‘mijn auto’ topic start @Japanese Power :thumbsup: Altijd leuk om te volgen :jaja: Het is maar net wat je gewend / gewoon bent op autogebied, mijn ouders hebben na hun Opel tijdperk ook ongeveer 30 jaar Toyota gereden en ik vind het vreselijke auto’s om te zien en om mee te rijden, maar wel oer en oer degelijk. M’n moeder interesseert het niet veel, maar m’n vader was tot z’n dood aan toe lyrisch over dat merk. Over smaak valt te twisten, maar over kwaliteit hoef je geen welles nietes spelletje te spelen. Succes nog even met het wachten en ik ben benieuwd naar je ervaringen :) Ik wens je 5 plezierige en probleemloze jaren toe!

Greetz Corné
 

Japanese Power

Donateur
Qua 125 of 150 PK maakt op papier idd. niet veel uit. Ik heb voor de 125 PK gekozen na een korte proefrit en het verschil tussen de 125-150PK doorgerekend met een schuin oog kijkend naar de bijtelling.

Morgen een demo ophalen voor enkele dagen met exact mijn motorisering/bak en dan zal blijken of m’n keuze een juiste is. Er rijden er hier op het forum al meer rond met 125 PK en die zijn prima tevreden. Ben er niet zo bang voor.
 

Bakkertje

Forumguru
De stap van 125 naar 150 is een hele dure als je de auto gaat leasen inderdaad.
Voor jou niet meer relevant, maar ik heb me laten vertellen dat de 125 pk Kodiaq die nu besteld wordt (en ergens eind 2018 geleverd) voorzien zal worden van de 1.5 TSI (met 130 pk).

Zelf ben ik ook met een schuin oog aan het kijken en rekenen en kom tot dezelfde conclusie, hoe graag ik ook een 150 pk 1.4 zou willen, maar voor mij zou het dan een ambition worden en ik wil per se een kantelbare stoel anders kan ik mijn zit niet vinden en dan kom je automatisch in een Style (business) uit.

Maar ik ben erg benieuwd naar de dagelijkse ervaring en wellicht van iemand die van een 1.6 TDI overstapt naar een 125 pk TS..
 

Bakkertje

Forumguru
Al google-end naar info over de 130 pk 1.5 tsi kwam ik onderstaand vergelijkend filmpje tegen van 60 - 140 in de 125, 150 pk 1.4, de 1.8 tsi en de 2.0 tsi

125 pk 13,0 sec
150 pk 10,8 sec
1.8 TSI 9,5 sec
2.0 TSI 8,4 sec

Welke type auto's het zijn verteld het verhaal niet, dus echt zuiver is het niet, maar het geeft wel een aardig beeld. Volgens mij komt die 13 seconde redelijk overeen met mijn 120 pk TDI ..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Welke bodem is aangepast bij het reservewiel? En wat is er dan aangepast?
Standaard heb je geen thuiskomer maar een plakset met pomp. Ik heb deze set laten vervangen door een reservewiel (thuiskomer) met aangepaste bodem, dit houdt in dat de laadvloer wat omhoog komt. Als je kiest voor een volwaardig reservewiel komt de bodem nog 7 cm hoger te liggen.
 

Japanese Power

Donateur
Nee, deze keer ga ik zelf schakelen. Doe ik met de Yaris TSport van de vrouw ook nog steeds.
Geen DSG, zal wel even wennen zijn na 2 conventionele automaten en 2 CVT-bakken ;)
 
Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Dat zeker en niks mis mee! Ik kan niet meer terug aangezien mijn vriendin alleen automaat mag rijden. Wat ik helemaal geen straf vind en een goed excuus om toch de automaat te "moeten" kopen. ;)
 
Laatst bewerkt:

Bakboord1

Forumguru
Tot de 80 kmh kan ik het verschil niet echt merken tussen de 125 pk en de 150 pk versie. Vind de 125 pk versie (in een tiguan maar zelfde motor en handbak) verrassend fel. Maar op de snelweg merk je het wel. De 150 pk heeft nog wat over bij het invoegen door het hogere koppel daar waar ik in de 125 pk versie wat te kort kwam.
Maar ik rijd nu dagelijks met 170 pk en 270 nm (op 1750kg) dus was het voor mij een stapje terug qua koppel.
 

EdK

Forumguru
dit houdt in dat de laadvloer wat omhoog komt. Als je kiest voor een volwaardig reservewiel komt de bodem nog 7 cm hoger te liggen.
Met dit geintje zijn ze begonnen bij de Yeti.
Hoeven ze geen diepe kuip meer in bodemplaat te maken, maar ruil je gewoon opslagruimte in.
alleen jammere is dat je dat niet in de folders tegenkomt.
 

Japanese Power

Donateur
Ik lever dan wel wat in maar ik heb straks een kofferbak met de ruimte van balzaal zoals ik nog nooit heb gehad.
Behalve m'n HiAce dan destijds ;)
 

EdK

Forumguru
Tsja wat jij inlevert met de Kodiaq stond toendertijd niet in verhouding met de Yeti.
Was voor mij toen de reden om voor de spuitbus/compressor te gaan en op buitenlandse ritten dan maar een winterwiel mee te nemen.
Maar nu bij uitzoeken en lijstje maken nieuwe wagen is reserve wiel het eerst wat ik heb aangevinkt. Dan de rugleuning van achterbank maar plat.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan