Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Wilbendtc

Nieuw lid
Zojuist bericht gehad van de dealer. De Octavia word volgende week gemaakt en eind september geleverd. Vooraf was 21 oktober opgegeven dus ik ben blij. Besteld 30 juni.
 

Cees33

Forumguru
@Jacknobbe ,

Toevallig vandaag contact gehad. Er waren achterstanden door problemen bij de vervoerder. Die van mij komt nu dinsdag aan bij de dealer en vrijdag of zaterdag afleveren. Was overigens volgens dealer nog allemaal binnen de tijdsafspraken met importeur. 3 dagen voor inbouw connect en max 5 dagen tot levering aan dealer.

Nog een weekje geduld dus.....
 
@Jacknobbe ,

Toevallig vandaag contact gehad. Er waren achterstanden door problemen bij de vervoerder. Die van mij komt nu dinsdag aan bij de dealer en vrijdag of zaterdag afleveren. Was overigens volgens dealer nog allemaal binnen de tijdsafspraken met importeur. 3 dagen voor inbouw connect en max 5 dagen tot levering aan dealer.

Nog een weekje geduld dus.....
Top!
Dat weekje overleef je wel hè? :banghead:
 

Cees33

Forumguru
Vrijdag 16.00 is het zover. Eindelijk kan ik mijn nieuwe bolide gaan ophalen. Wat een verschil gaat dat worden. Van een O2 2.0 TDI van 12 jaar oud naar een 2.0 TDI DSG Style Business. 12 jaar geleden was mijn huidige octavia ook een goed voorziene uitvoering (elegance met leer) maar als je ziet wat er in 12 jaar is gebeurd op technisch vlak dan zal ik waarschijnlijk een enorm verschil in comfort gaan merken. Ook verwacht ik veel van de DSG. Voelde erg luxe toen ik de proefrit deed met DSG en dat was met een 1.6. Die vond ik al heerlijk rijden en ook best wel vlot. Ben benieuwd naar de, voor mij nieuwe 2.0 TDI CR. Ik heb nu nog de pompverstuivers en een 6 handbak. Nog 4 nachtjes....lijk wel een kind;)
 
Vrijdag 16.00 is het zover. Eindelijk kan ik mijn nieuwe bolide gaan ophalen. Wat een verschil gaat dat worden. Van een O2 2.0 TDI van 12 jaar oud naar een 2.0 TDI DSG Style Business. 12 jaar geleden was mijn huidige octavia ook een goed voorziene uitvoering (elegance met leer) maar als je ziet wat er in 12 jaar is gebeurd op technisch vlak dan zal ik waarschijnlijk een enorm verschil in comfort gaan merken. Ook verwacht ik veel van de DSG. Voelde erg luxe toen ik de proefrit deed met DSG en dat was met een 1.6. Die vond ik al heerlijk rijden en ook best wel vlot. Ben benieuwd naar de, voor mij nieuwe 2.0 TDI CR. Ik heb nu nog de pompverstuivers en een 6 handbak. Nog 4 nachtjes....lijk wel een kind;)
Gaaf!!! Lekker vlot mag ik wel zeggen.
Vandaag toevallig ook contact gehad net de dealer die mij vertelde dat de auto eind deze week verwacht wordt van Pon. Levering eind volgende week...

You win! :tegek:
 

Cees33

Forumguru
Mooie auto @Mark748R1 , heb lang getwijfeld tussen zwart en cappuccino beige. Allebei heel mooi op de O3. En een HB die ik persoonlijk ook mooier vindt dan de combi. Maar dat is echt persoonlijk want 80% is combi wat er de deur uitgaat. Veel plezier ermee en veel veilige kilometers gewenst!!
 

vinom

Actief lid
Mooi om te zien dat er nog steeds veel facelift Octavia's binnenkomen! Ik moet zeggen dat ik zelf echt nog super tevreden ben over die van mij. Sowieso totaal geen spijt gehad van de kleur Cappuccino Beige, blijft een hele chique kleur naar mijn mening.

Voor de rest doet de 1.0 TSI DSG nog steeds goed zijn werk. De motor is inmiddels lekker ingereden en het is echt meer dan prima voor het dagelijks verkeer. Zelfs de stoplicht sprintjes zijn leuk :D Launch Control moet ik trouwens nog wel een keer proberen, maar ik heb nog geen recht, leeg stuk baan gevonden waar ik het kan uit proberen.

Ik had sinds vorige maand dus wel last van een kapotte wiellager, maar deze is netjes door de Skoda garage onder de garantie vervangen. Het is nu weer heerlijk stil in de auto.

Ik kan nog wel eindeloos doorgaan wat er nog meer allemaal fijn is aan de auto, maar dan gaat het zo'n waslijst worden :tongue: Tenzij jullie daar behoefte aan hebben!

Als ik een paar minpuntjes zou mogen noemen:
- Android Auto werkt niet lekker met mijn telefoon, maar dat zou zo maar eens ook aan mijn telefoon kunnen liggen (OnePlus One)
- Start Stop systeem ben ik nog steeds niet helemaal fan van. Mogelijk dat ik het laat aanpassen via VCDS.
-Je hebt binnen je Climat Control een optie genaamd Air Care, maar deze staat met elke start weer uit. Terwijl het mij lijkt dat je dit juist aan wilt hebben?
 

Cees33

Forumguru
@vinom

Dat betekend dan dat je iedere keer opnieuw je aircare aan moet zetten en je StartStop uit. Ik denk dat ik dat ook laat aanpassen, maar zal er eerst maar eens een paar weken mee gaan rijden. Overigens vertelde de dealer mij dat ze de DVD nog niet vrij kunnen schakelen ivm een MY2018 waarbij dit nog niet kan. Maar ik meen dat verschillende leden dat hier al hebben laten doen ook op een MY2018 (productieweek na week 22). Het is voor mijn kleindochter als ze onderweg eens een keer een filmpje wil zien.
 

Cees33

Forumguru
@Jacknobbe ,

Zal ik zeker doen al is de config natuurlijk niet heel apart en zijn er hier zo al velen langsgekomen. Maar die van jou is toch altijd de mooiste niet....;)
 
Bovenaan Onderaan