JockJam's Audi A6 Avant 4G

LT83

Forumguru
Klopt Corne, met haldex kun je ook goed sprinten vanaf de lijn. Alleen eerlijk gezegd viel jouw koppel relatief nog wel mee.
Veel getunede RS3tjes (haldex) met circa 600nm koppel spinnen wel even bij launchen.
Het grote voordeel van Torssen met sportdiff ten opzichte van haldex zit hem ook in de bochten en bij nat/glad wegdek.
Zoals al aangegeven, de nieuwste Haldex (4) is ook echt wel een mooi systeem he :D
 

JockJam

Senior Member
Klopt Corne, met haldex kun je ook goed sprinten vanaf de lijn. Alleen eerlijk gezegd viel jouw koppel relatief nog wel mee.
Veel getunede RS3tjes (haldex) met circa 600nm koppel spinnen wel even bij launchen.
Het grote voordeel van Torssen met sportdiff ten opzichte van haldex zit hem ook in de bochten en bij nat/glad wegdek.
Zoals al aangegeven, de nieuwste Haldex (4) is ook echt wel een mooi systeem he :D
Zaterdag 26 augustus organiseer ik weer een Nürburgringdag op Audiforum ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Met de vermogens die nu in een beetje auto zitten, moet je minimaal achterwielaandrijving hebben en anders all wheel drive. Alleen voorwielaandrijving begin je niet veel mee boven de 200 pk. Haalt een heel stuk van de lol weg vind ik.
 

JockJam

Senior Member
Zaterdag de 26e ben ik met het gezin op vakantie, toevallig wel in Duitsland. (moezelgebied). Als mn vrouw (zwanger) en de kleine smiddags ff lekker rusten/slapen zal ik eens wat mooie routes zoeken daar :D
Dan zit je hooguit 45min van de ring af :tongue:

Met de vermogens die nu in een beetje auto zitten, moet je minimaal achterwielaandrijving hebben en anders all wheel drive. Alleen voorwielaandrijving begin je niet veel mee boven de 200 pk. Haalt een heel stuk van de lol weg vind ik.
Daar hebben ze bij Audi oplossingen voor ;)
 

philippe bakker

Forumguru
Met de vermogens die nu in een beetje auto zitten, moet je minimaal achterwielaandrijving hebben en anders all wheel drive. Alleen voorwielaandrijving begin je niet veel mee boven de 200 pk. Haalt een heel stuk van de lol weg vind ik.
Ik ben al mega in de wolken met wat ik rijd se. Ik doe niet elke dag een rood licht sprint en racen in de bochten doe ik ook al niet. Ik voel al eens graag de flinke duw en dat doet hij perfect. Tis nog steeds de beste en leukste auto die ik al gehad heb.
 

sitechris

Donateur
Met de vermogens die nu in een beetje auto zitten, moet je minimaal achterwielaandrijving hebben en anders all wheel drive. Alleen voorwielaandrijving begin je niet veel mee boven de 200 pk. Haalt een heel stuk van de lol weg vind ik.

Dat klinkt als een opmerking van iemand die weinig tot geen ervaring heeft met powerfull FWD hothatches. Ik heb er een paar gehad en kan uit ervaring spreken. Auto's als de Renault Megane RS, Seat Leon Cupra, Honda Civic Type-R, Golf GTI Clubsport S etc rijden echt geweldig dankzij het mechanische sperdifferentieel. Heel veel tractie, veel communicatie en levendigheid. Qua ringtijden zijn FWD auto's echt geweldig snel. Boven de 300 pk kan het tricky worden, maar tot en iets boven 300 pk en met sper is het smullen geblazen.

Voordeel van FWD tov bv 4WD. FWD auto's zijn lichter en vaak ook speelser dan de 4WD auto's.
 

philippe bakker

Forumguru
Dat klinkt als een opmerking van iemand die weinig tot geen ervaring heeft met powerfull FWD hothatches. Ik heb er een paar gehad en kan uit ervaring spreken. Auto's als de Renault Megane RS, Seat Leon Cupra, Honda Civic Type-R, Golf GTI Clubsport S etc rijden echt geweldig dankzij het mechanische sperdifferentieel. Heel veel tractie, veel communicatie en levendigheid. Qua ringtijden zijn FWD auto's echt geweldig snel. Boven de 300 pk kan het tricky worden, maar tot en iets boven 300 pk en met sper is het smullen geblazen.

Voordeel van FWD tov bv 4WD. FWD auto's zijn lichter en vaak ook speelser dan de 4WD auto's.
Speelser is leuk als je goed kan rijden zoals jij. Jij hebt al serieuze circuit ervaring.Maar de gemiddelde huisvader zoals ik is misschien beter af met een veiligere auto ?
 

leon-cupra

Forumguru
Dat klinkt als een opmerking van iemand die weinig tot geen ervaring heeft met powerfull FWD hothatches. Ik heb er een paar gehad en kan uit ervaring spreken. Auto's als de Renault Megane RS, Seat Leon Cupra, Honda Civic Type-R, Golf GTI Clubsport S etc rijden echt geweldig dankzij het mechanische sperdifferentieel. Heel veel tractie, veel communicatie en levendigheid. Qua ringtijden zijn FWD auto's echt geweldig snel. Boven de 300 pk kan het tricky worden, maar tot en iets boven 300 pk en met sper is het smullen geblazen.

Voordeel van FWD tov bv 4WD. FWD auto's zijn lichter en vaak ook speelser dan de 4WD auto's.
@B.Stuurder zal eerder bedoelen voorwielwagen met +200pk ZONDER sper. Met sper zal het inderdaad een redelijk verschil zijn. Zonder sper is het idd héél frustrerend, dat hoog vermogen.
 

leon-cupra

Forumguru
Speelser is leuk als je goed kan rijden zoals jij. Jij hebt al serieuze circuit ervaring.Maar de gemiddelde huisvader zoals ik is misschien beter af met een veiligere auto ?
4WD is idd een stuk veiliger met hogere vermogens, maar als je de grens op zoekt en je gaat erover .... dan gaat de 4WD ook niet meer helpen. Maar de grens ligt uiteraard veel verder met 4WD dan met achter of voorwielaandrijving. Mogen ondervinden met mijn broer zijn Golf R.
 

sitechris

Donateur
FWD is ook prettig rijden voor onervaren chauffeur. Want onderstuur is supermakkelijk te corrigeren door gewoon gas los te laten. Een Golf GTI is wat dat betreft bijna saai, want die heeft heel veel grip. Erg competent, maar wel saai.

Een volbloed als een Megane RS is wel iets meer een handje vol. Maar nog steeds prima te temmen.
 
Bovenaan Onderaan