JockJam's Audi A6 Avant 4G

philippe bakker

Forumguru
Heel misschien is dan de gemiddelde huisvader meer gebaat bij een (tikkie?) rustiger rijstijl/tempo.........;)
Want denk erom, ook een awd heeft z'n grens.
Alleen ligt die (wat of zelfs veel) verder weg, probleem is dan vaak dat die grenslijn vaak erg dun is, en omdat je dan al erg hard gaat, is er heel erg weinig tijd en ruimte om te corrigeren.

In dit verband is de beste tip: neem wat instructie op een circuit, en rij daar zelf ook eens op de grens, als je er dan over schiet, zijn daar geen tegenliggers, en wel grindbakken.
Ik weet het maar ik mag voorlopig niet van mijn vrouw :(
 

leon-cupra

Forumguru
Ik weet het maar ik mag voorlopig niet van mijn vrouw :(
pas als je op pensioen bent. Nu breng je nog teveel op voor haar :maakmegek:
Wie gaat er ander die kleedjes betalen als jij tegen de vangrails geknald bent tegen 200 ;)

Ps, denk dat we jockjams topic aan het kapen zijn ... gelukkig nog geen off-topic-politie tegen gekomen :pardon:
 

LT83

Forumguru
Precies, je moet ze geen vinger geven he ;) Sommige zaken gewoon mededelen en achteraf altijd eerlijk zijn over hoe en wat.
Leuk voorbeeld; ik had gister ff een korte meet op de Autobahn met een kennis en zn snelle golf (390pk-515nm), mn vrouw vindt dat niet super tof omdat ze week dat het hard gaat. Achteraf laat ik haar gewoon de dashcam beelden zien. In het begin zeurt ze dan nog wat over de snelheden, maar
gedurende het filmpje komt ze al tot bedaren en zegt ze van; ben wel blij om te zien dat de snelweg echt leeg is en je remt bij een treintje auto's :D
 

philippe bakker

Forumguru
Precies, je moet ze geen vinger geven he ;) Sommige zaken gewoon mededelen en achteraf altijd eerlijk zijn over hoe en wat.
Leuk voorbeeld; ik had gister ff een korte meet op de Autobahn met een kennis en zn snelle golf (390pk-515nm), mn vrouw vindt dat niet super tof omdat ze week dat het hard gaat. Achteraf laat ik haar gewoon de dashcam beelden zien. In het begin zeurt ze dan nog wat over de snelheden, maar
gedurende het filmpje komt ze al tot bedaren en zegt ze van; ben wel blij om te zien dat de snelweg echt leeg is en je remt bij een treintje auto's :D
De mijn zegt dat gevzijt precies ne twintiger met een petje op
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat klinkt als een opmerking van iemand die weinig tot geen ervaring heeft met powerfull FWD hothatches. Ik heb er een paar gehad en kan uit ervaring spreken. Auto's als de Renault Megane RS, Seat Leon Cupra, Honda Civic Type-R, Golf GTI Clubsport S etc rijden echt geweldig dankzij het mechanische sperdifferentieel. Heel veel tractie, veel communicatie en levendigheid. Qua ringtijden zijn FWD auto's echt geweldig snel. Boven de 300 pk kan het tricky worden, maar tot en iets boven 300 pk en met sper is het smullen geblazen.

Voordeel van FWD tov bv 4WD. FWD auto's zijn lichter en vaak ook speelser dan de 4WD auto's.
Klopt ja. Zonder mechanische sper bedoel ik ook.
 

vleier

Forumguru
Wellicht wordt de volgende wel een Audi. De kinderen zijn dan waarschijnlijk toch de deur uit, want de knip moet dan wel wat verder open.....

dat kan ook als de kinderen nog thuis zijn hoor. Hebben mijn ouders ook geen problemen mee. Moet het allemaal wel zelf regelen met de auto. (nu moet ik ook zelf opletten en de lening betalen dus dat word even kijken waar het allemaal vandaan word gehaald (miss vriendin maar eens aan het werk zetten)).

tja, als een quasqai je referentiepunt is .... Dan zijn er heeeel veel wagens beter. ;)
Maar @B.Stuurder heeft zeker een punt. +200pk en voorwiel = beperking van de mogelijkheden van het vermogen.

hoeft niet zozeer. Afgelopen vrijdag een ritje naar het zuiden van Duitsland gehad (Hawangen) was 1517 km kwijt. in 16 uur (klote files). Maar ik kon merken dat met de chip de auto veel fijner loopt. En nu kan ik ook de Duitsers bij houden op de linker baan eerder was het wel moeilijker. Daarnaast vind ik een bochtige weg leuker om overheen te rijden. Niet altijd vol gas maar meer het rijden van heerlijke lijnen en de combo van optrekken en afremmen in de bochten (miss moet ik maar weer eens een kart halen.)
 
Bovenaan Onderaan