Ervaringen Skoda Rapid Spaceback 2016

edero

Forumguru
Aaii :nailbiting:, komt er straks een Monstertruck voorrijden :deuk:
Maar de Ray is een goede keus hoor, vooral 17" staat de Rapid echt goed !
 

fireben

Forumguru
Hallo,

Wij rijden nu 1 week in onze nieuwe Spaceback 2016 edition. Wat een heerlijke auto, zoeft over de weg. Multimediasysteem (amundsen) werkt ook heerlijk, maar alleen de stem van het navigatiesysteem valt ons tegen, het lijkt wel alsof elke letter apart wordt uitgesproken (Beetje robot achtig). Weet iemand of hier iets aan te doen is? volgens de dealer heeft het te maken met het geheugen, maar bij het vorige amundsen model klinkt het vloeiend.
haha ja dat van die stem vind ik ook niets pffff klinkt gewoon niet maar idd de rapid rijd echt heerlijk wij hebben hem nu ook net 3 weken geen spijt van :D:D:D
 

fireben

Forumguru
ik rijd hem nu 3 weken maar echt een heerlijke auto jammer van een paar puntjes de xenon vind ik tegenvallen qwa kleur en de smartlink die niet werkt waar je grof voor moet betalen maar verder een heerlijk auto misschien nog een keer chippen :deuk::D:tegek::yeehaa:
 

Bijlagen

  • 20161114_145812.jpg
    20161114_145812.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 101
  • 1.jpg
    1.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 101
  • 20161119_123946.jpg
    20161119_123946.jpg
    208,9 KB · Weergaven: 92

peperskoda

Forumguru
Ik heb inmiddels de Rapid ingeruild. Ik werd er niet echt gelukkig van. In mijn voertuig ondervond ik hinder van een aantal zaken: niet lineair versnellen (dat ging gepaard met lichte schokken en trillingen), de DSG die niet mooi soepel schakelde bij een rustige rijstijl en een enkele keer een totale uitval. Verschillende keren bij de dealer geweest, echter zonder resultaat. Wellicht dat de volgende eigenaar wel gelukkig wordt van de Rapid.
Na het debacle met de roestende Citigo en het malheur van deze auto voor mij even geen Skoda meer. Ik heb gekozen voor een Ford Focus wagon.
 

fireben

Forumguru
[Q???UOTE="Corné de Kluijver, post: 702625, member: 9228"]Dat kan nu voor een prikkie ;)[/QUOTE]
oh ????
 

heinemancp

Nieuw lid
Ik heb in april de Rapid besteld, in de drive uitvoering. Volgens de dealer is hij nog niet in productie en verwachtte leverdatum is pas half juli. Enige kans dat ik dan de MY2018 krijg of krijg ik een naloop MY2017? Hebben jullie daar zicht op?
 

Wodkadrinker

Actief lid
Mijn Rapid SpaceBack gekocht in April en is een MY2017 , heb ook bij deze dealer nog geen nieuw model gezien denk dat het nwe model inderdaad later uitkomt.

Groet Cor
 

servies

Forumguru
Ik heb in april de Rapid besteld, in de drive uitvoering. Volgens de dealer is hij nog niet in productie en verwachtte leverdatum is pas half juli. Enige kans dat ik dan de MY2018 krijg of krijg ik een naloop MY2017? Hebben jullie daar zicht op?
Als ik het goed heb begrepen start een modeljaar in week 22 (dat is eind mei, begin juni). Aangezien jouw auto nog niet in productie is genomen zal het zeer waarschijnlijk een MY2018 worden.
 

sitechris

Donateur
Heb 2 dagen een Skoda Rapid meegekregen als vervangend vervoer. Moet er 600 kilometer mee rijden. Met alle respect, maar ik snap niet hoe mensen het zonder rugpijn uithouden op deze horrorstoelen. Rijd je 50 kilometer dan is het geen probleem, maar een rit van 1,5 uur vind ik echt een beproeving. Geen steun voor de bovenbenen dankzij de veel te kleine zitting, maar veel erger nog: totaal geen steun in de onderrug. Het voelt net alsof je met je rug door de stoel heen zakt. Na een kwartier begint het grote verschuiven en komen de steken in de rug. Ander minpunt. Je zit al snel met je knie klem tegen de middenconsole.

Echt zonde, want hij biedt best veel ruimte voor je geld, hij is comfortabel, de uitrusting ok (Joy versie) en hij is ook nog eens stil en zuinig.

De Joy is overigens ver te zoeken, maar als functionele A naar B cruiser is het geen slechte auto. Alleen die verschrikkelijk nare stoelen. Morgen moet ik nog een keer op en neer van Utrecht naar Limburg. Ik overweeg een kussentje mee te nemen die ik als lendesteun kan gebruiken. Bizar dat ik hierover moet nadenken.

Klein irritatiepuntje die los van auto staat. Een medewerker van muntstad tikte mijn achterbumper aan bij verlaten wasstraat. Kan gebeuren en ik laat de auto bij muntstad repareren. Ik vind een Rapid dan niet echt passend vervangend vervoer voor een Golf GTD twv bijna 50k. Een Octavia/Leon/Golf had passend geweest. Dit is overigens mijn eigen fout. Ik had in geval van muntstad beter moeten weten. Ik had lekker naar Auto Arena moeten gaan.
 
Laatst bewerkt:

bouwdirk

Senior Member
heb de ambition uitvoering, in april naar duitsland geweest, een rit van 5 uur is dik 8uur geworden en enkel in de file had ik er eigenlijk
last van. Weet nu ook niet of er verschillende stoelen in de verschillende versies staan.
Ben zelf 1m80
Hetgeen ik eigenlijk wel als lastig ondervind is de scherpe randen van de armsteun als deze naar boven opgeklapt staat. Met een trui aan ondervind je hier geen last van maar in t-shirt heb ik hier serieus last van.
 

servies

Forumguru
Heb 2 dagen een Skoda Rapid meegekregen als vervangend vervoer. Moet er 600 kilometer mee rijden. Met alle respect, maar ik snap niet hoe mensen het zonder rugpijn uithouden op deze horrorstoelen. Rijd je 50 kilometer dan is het geen probleem, maar een rit van 1,5 uur vind ik echt een beproeving. Geen steun voor de bovenbenen dankzij de veel te kleine zitting, maar veel erger nog: totaal geen steun in de onderrug. Het voelt net alsof je met je rug door de stoel heen zakt. Na een kwartier begint het grote verschuiven en komen de steken in de rug. Ander minpunt. Je zit al snel met je knie klem tegen de middenconsole.
Je weet dat je de stoelen kunt verstellen?:D

Wij zijn vorig jaar vanuit de Achterhoek op vakantie geweest in de Eiffel. Wat een reisje van een kleine 4 uur had moeten zijn werd een (file)rit van bijna 7 uur. Ik heb nooit last van m'n rug of wat dan ook gehad en ik ben 1.96m lang en heb een gevoelige rug...
2 jaar geleden bij een vriend in een Audi gezeten bij een kort ritje en ze moesten mij er bij wijze van spreken uitzagen...
Terwijl anderen juist weer de stoelen van dat merk roemen...
 

EdK

Forumguru
Ze zullen wel een doorgezakte stoel er speciaal voor je ingezet hebben......

Tsja na één keer een UP meegekregen te hebben bij een servicebeurt van mijne yeti heb ik ook geklaagd
En nu krijg ik altijd de Bentley van de Directeur mee....... directeur rijd met de UP naar huis die dagen.....

Hoe je dat voor elkaar krijgt ??? gewoon de juiste opmerking op juiste moment plaatsen tegen zo'n directeur....:D
 
Bovenaan Onderaan