HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

heusinkveldb

Forumguru
Logo kan je wel verwijderen uit de grille. Ik heb mijn Greenline logo er gewoon vanaf gekregen, kost wel de nodige moeite en je moet zeer secuur te werk gaan. Gebruik een afbreekmes en druk deze langzaam van boven naar beneden achter het logo langs. Spijl voor spijl. volgens mij zit ie op 3 stijlen vast. Als het logo eraf is kan je de spijlen wetsanden totdat je het gewenste resultaat hebt. Daarna polijsten met commandant of iets dergelijks en dan in de was zetten. Bij mij moet je echt goed kijken om het te kunnen zien dat er iets gezeten heeft.

Er is volgens mij al meer hier geschreven op het forum betreffende het verwijderen van de emblemen.

Succes!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Voor alsnog niet stilgezeten. Bij de bestelling van de schokbrekers had ik ook direct een nieuw interieur- en luchtfilter mee besteld, dus deze ook maar gelijk vervangen. Luchtfilter bleek bij vervanging toch redelijk vervuild te zijn.
Gelijk de filterbak ook maar uitgezogen zodat deze vrij van zand en overige troep was.

Voor wat betreft het interieurfilter was het even wennen voor me hoe deze vervangen diende te worden. Het is echt even een handigheidje erin vinden, en dan is het ook zo gedaan.

De vervuiling
1k0.jpg


Oud vs. nieuw
1k0.jpg


Altijd handig om te weten wanneer je filters vervangen zijn
1k0.jpg


Vervolgens op de valreep nog een setje veerpootlagers kunnen bemachtigen, voordat de O3 verlaagd zou worden!
1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Ook nog even druk geweest met de 'OEM-look' dashcam. Samen met @Mozza uiteindelijk eruit gekomen.
Nu nog even de tijd vinden om de dashcam op maat te maken zodat deze met de voet netjes aansluit bij de hemel en daarna de voeding naar de zekeringkast leggen.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


En hetgeen waar ik het meest naar uitgekeken heb, de verlaging! Gisteren was het dan zover. Echt een vakman voor wat betreft de verlaging die hij heeft uitgevoerd. Kundig en werkt zeer netjes! Bedankt THS Automotive!

Om het jullie makkelijk te maken, heb ik de verschillende foto's onder elkaar gezet voor wat betreft de metamorfose die de O3 ondergaan heeft. Leuk om die verschillen zo te zien!

Hoe de O3 er standaard uit zag
1k0.jpg


Geblindeerde ruiten vanaf de A-stijl
1k0.jpg


18 inch zwarte Turini's
1k0.jpg


De verlaging die hem naar mijn idee helemaal af maakt
1k0.jpg


Ik ben ontzettend blij met het resultaat, zowel optisch als qua rijervaring. De O3 voelt veel stabieler aan en drempels zijn absoluut geen probleem. Hier gaat hij zelfs veel strakker overheen als vóór de verlaging. Win win dus! Zeer benieuwd naar hoe hij zich zal houden met zwaardere belading/aanhangwagen/caravan.
Eventjes een aantal kilometers erop zetten waarna hij uitgelijnd zal worden.

=======================================================================================
Dit wil dus ook gelijk zeggen dat we weer wat zaken van het wensenlijstje af kunnen strepen.
Tegelijkertijd weer wat zaken toegevoegd aan het wensenlijstje!

Wensenlijst:

Groen = reeds voltooid

- Luxe (opdruk) kentekenplaten --> Besteld, opgehaald & gemonteerd
- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring) --> Uitgevoerd - geen gebreken ontdekt
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer --> Van Udenhout uitgevoerd
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade --> 146 pk - 287 Nm
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten --> Vanaf A-stijl max. wettelijk, vanaf B-stijl 95% verduisterd
- Turini 18 inch matzwarte velgen --> Michelin Pilot Sport 4 - 225/40/R18 92Y XL FSL

- Winterbanden op huidige 16 inch velgen (twijfel over bandenkeuze)
- Professioneel laten poetsen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren (ik zoek hiervoor in de omgeving van Eindhoven)
- Gele halogeen lampen vervangen voor meer heldere
- Frontje asbak achterbank vervangen (ben erachter dat ik de gehele asbak moet vervangen!)
- Nieuwe frisse(re) rolhoes (geen must, leuk mocht ik er een tegenkomen)
- 2 x originele LED kentekenverlichting
- Nieuwe prestige velours O3 mattenset
- SuperSkoda powerled mirror verlichting
- SuperSkoda powerled kofferbakverlichting
- Kapjes/grilles/mistlampen RS bumper compleet maken
- Originele Skoda wielsloten
- Dubbelzijdig te gebruiken kofferbakmat (is deze kofferbakmat elders als bij de dealer á €80,- te bestellen?)


Twijfelgevallen (op een laag pitje):

- RS voorbumper
- Verlagingveren Eibach Pro-Kit
- Bilstein B4 gasgevulde schokbrekers voor + achterzijde
 

HarrieSkoda

Forumguru
Thnx voor de reply's heren!

@Rallye ; allereerst het langwerpige kapje vastnemen boven de achteruitkijkspiegel, inknijpen en naar je toe halen.
Vervolgens is het onderste (bolle) kapje aan de beurt. Die zit links en rechts met een soort 'weerhaakje' in de module.

Andere optie is om je spiegel beet te nemen en een kwartslag naar links draaien, dan komt heel de spiegel + sensor los.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik ben dit weekend bezig geweest om de 'OEM-look' dashcam in te bouwen. Alles is prima naar wens verlopen! Eerlijkheidshalve wel met wat digitale hulp van @Mozza , nogmaals dank hiervoor :D!

Om te beginnen moesten de kapjes van de regen/licht sensor bij de spiegel verwijderd worden. Ikzelf heb ervoor gekozen om de spiegel zelf te laten zitten, en de kapjes er omheen te verwijderen. Je kunt de spiegel dus ook in zijn geheel losdraaien, zodat je er allemaal wat beter bij kunt.

Zodra de kapjes eraf zijn ziet er dat dus zo uit;

1k0.jpg


Het kapje zit door middel van een soort 'weerhaak principe' vast aan de voet van je spiegel;

1k0.jpg


Zodra je dit los hebt liggen, kun je gaan meten met je nieuwe dashcam. Een verkoper op AE heeft mij de dashcam geadviseerd, waarbij de voet nog een stukje korter gemaakt kan worden (indien nodig).

En je raadt het al, dit moest bij mij inderdaad, anders duwt de voet van de dashcam heel je hemel weg;

1k0.jpg


Als je dit hebt gedaan, monteer je de dashcam met dezelfde 'weerhaakjes' als de originele kapjes. Vervolgens klik je de dashcam in elkaar en zul je opmerken dat deze stevig zit!

Let er wel op dat je direct de voeding in je hemel legt! Als je dit pas doet als de dashcam in elkaar geklikt zit, is dit een stuk lastiger!

1k0.jpg


Buitenaanzicht, met de folie nog op de lens ter bescherming;

1k0.jpg


Daarna is het een kwestie van de voedingskabel leggen... Maar waar? Geen probleem, via de hemel naar de bestuurders A-stijl en naar beneden laten lopen. Daar open je vanaf de zijkant een deel van je dashboard. Dit ziet er dan zo uit.

Tip; ik heb gebruik gemaakt van kunststof de-montage 'spatels' die je gemakkelijk tussen de delen kunt zetten en vervolgens open kunt wippen.

1k0.jpg


Daarna de kabel verder doorvoeren;

1k0.jpg


Aansluiten op je zekeringkast. Zorg ervoor dat je de gele draad op de constante spanning aansluit en de rode draad op de accessoire stand. Voor de aarde heb ik gebruik gemaakt van een kale bout, links naast de zekeringkast;

1k0.jpg


Alles netjes wegwerken zodat niets klemt;

1k0.jpg


Bekabeling mooi in een vrije ruimte neergelegd, zodat deze de zekeringkast niet belemmerd, mocht er een zekering vervangen moeten worden;

1k0.jpg


1k0.jpg


Vervolgens het klepje aan de zijkant van het dashboard weer erin klikken. Daarna het opbergvakje voor de zekeringkast terugplaatsen volgens het instructieboekje (helaas geen foto van).

Tot slot; geniet van je ontzettend mooie 'OEM-look' dashcam!

1k0.jpg


1k0.jpg


App voor op je telefoon; Finalcam, werkt super goed.

Ik ben er overigens nog niet helemaal uit hoe de motion detection (voor het filmen van bewegingen als de auto geparkeerd staat) en de G-sensor functie (voor het filmen zodra de auto beweegt) werken.

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust!
 

Rallye

Forumguru
Mooi hoor! Ziet er echt OEM uit!

Is het moeilijk om het snoer achter de dakhemel te verbergen?
 
Laatst bewerkt:

fonzamundo

Forumguru
Erg netjes en inderdaad een 'echte' OEM-look qua dashcam!
Stuur je mij ook eens linkje naar het product bij ome Ali aub?

Ben al erg benieuwd naar de beelden :)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ziet er zeker OEM uit! Dat is ook precies wat ik wilde, ook al zou dat ten koste zijn van de beeldkwaliteit tov. mijn vorige dashcam.

De kabel wegwerken in de hemel was even puzzelen, maar als je goed voelt loopt er een soort goot waar je de kabels netjes in kunt leggen. Bij mij zie je er niets meer van.

Ik zal je een PM sturen met de dashcam, ben benieuwd hoeveel O3 rijders gaan volgen met zo'n dashcam:D. Wat mij betreft een must tegenwoordig op de weg...

Ik zal op korte termijn een filmpje online zetten zodat jullie er een beeld van hebben. Overigens staan er al enkele filmpjes van de Sinosmart dashcam in het 'grote dashcam topic'.
 
Bovenaan Onderaan