HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

eriktv

Forumguru
Spiegels zitten er stevig in, moet ook kunnen dat je ze een paar keer verwijdert, al is het om het lampje te verwisselen!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Thanks.. Toch nog maar eens even over nadenken hoe ik dat aan ga pakken. Ben er geen held in, met zoiets fragiel eerlijk gezegd.

Dan denk ik maar zo, als de spiegels dan toch los zijn, gaat gelijk de spiegelverlichting vervangen worden voor LED.
Bestel ik ook gelijk de LED kofferbakverlichting mee én de juiste wielsloten voor de wielbout afdekkapjes.

Zit ook te twijfelen om dan ook maar gelijk de RS mistlampen mee te bestellen, aangezien ze bij SuperSkoda € 15,- per stuk goedkoper zijn als bij PON. Iemand die met zekerheid kan zeggen of de stekkers van een (halogeen) O3 op de RS mistlampen aangesloten kan worden?

Ik ben overigens in onderhandeling voor een RS voorbumper. Weet niet echt wat zoiets waard is.. suggesties? De bumper moet dan nog wel volledig bewerkt en gespoten in de juiste kleur worden.

Ik denk dat ik het zo ga doen:
- PDC dichtplamuren. Er zijn stans apparaatjes waarbij op de juiste plaats de PDC gaten in de bumper gemaakt kunnen worden.
- Kapjes van de koplampsproeiers laat ik ook mee spuiten en dan kit ik die vast, aangezien ik geen sproeiers heb. Altijd handig voor de eventuele volgende eigenaar die dan maar een tikje tegen het kapje aan hoeft te geven om deze los te krijgen.

Ook ben ik op zoek naar het afdekkapje voor de asbak aan de achterzijde van de middenconsole. Krijg het nergens gevonden, zelfs niet als ik het onderdeel nummer invoer, heel vreemd! Zie hier het kapje waarover ik spreek:

Voorzijde kapje:
1k0.jpg


Achterzijde kapje met rechtsonder het afgebroken gedeelte:
1k0.jpg


Artikelnummer kapje:
1k0.jpg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Jammer dat niemand iets weet over het bericht hierboven.. Nog even wat verdere research verrichten dan maar.

Het is warm weer geweest. Aangezien ik niet weet wanneer / of dat uberhaupt de Skoda een airco servicebeurt heeft gehad, was deze afgelopen weekend aan de beurt.

Complimenten van de monteur, hij vond de waardes niet slecht!

1k0.jpg


Resultaat; Rrrrrrrrr.....:cool: Lekker fris(ser)!

Momenteel heb ik een hoop lijntjes uitstaan;
- Eibach veren
- Billstein B4 schokbrekers (aangezien ik bang ben dat de originele dempers het met de Eibach Pro-Kit gaan begeven)
- RS voorbumper + compleet krijgen met alle kapjes etc. + spuiten

Al met al een hoop geregel waar stiekem veel (kostbare) tijd in gaat zitten.

Even kijken hoe dit allemaal af gaat lopen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Daar zijn we weer! Zoals ik vorig bericht al aangaf, had ik wat lijntjes uitstaan voor wat punten van mijn wensenlijst.
Wat jullie ondertussen van mij gewend zijn; we kunnen er weer wat afstrepen :D.

Eibach Pro-Kit verlagingsveren welke samen gaan werken met de gasgevulde Bilstein B4 schokbrekers die nog besteld moeten worden.

Ik hoop dat ik met de Bilstein niet de problemen ga krijgen waar ik in eerste instantie bang voor was met de originele schokbrekers; te slap voor de veren.

Daarbij is een gasgevulde schokbreker ook 'beter' als een olie gevulde schokbreker heb ik me laten vertellen, of is dit een fabeltje?

1k0.jpg


Een O3 RS voorbumper weten te vinden. Nu compleet/gereed maken voor de spuiter + de ontbrekende kapjes/grillen/mistlampen scoren :jaja:.

1k0.jpg


Wel even een vraag over het vRS embleem wat in de grill zit. Is deze er makkelijk vanaf te krijgen? Lijkt namelijk of dit logo met kit of een lijmpistool tegen de grill is gemaakt. Hetzelfde principe als hoe het gedeelte van de voorgrill aan de bumper vast zit, zie foto's.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Ik begrijp uit deze constructie dat het zwarte (grill) gedeelte van de bumper dan ook niet los kan van de (groene) bumper? Dit zou namelijk gemakkelijker zijn voor de spuiterij. Want hier zullen ze niet heel blij mee zijn..

Verder nog gelijk even een vers lucht en interieur filtertje scoren als ik de Bilstein B4's ga bestellen, want deze ziet er smerig uit (ik vind al gauw iets smerig :maakmegek:).

1k0.jpg


1k0.jpg


=======================================================================================

Zo komen we weer bij het welbekende wensenlijstje waar we weer een aantal zaken van af kunnen strepen!

Wensenlijst:
Groen = reeds voltooid

- Luxe (opdruk) kentekenplaten --> Besteld, opgehaald & gemonteerd
- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring) --> Uitgevoerd - geen gebreken ontdekt
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer --> Van Udenhout uitgevoerd
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade --> 146 pk - 287 Nm
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten --> Vanaf A-stijl max. wettelijk, vanaf B-stijl 95% verduisterd
- Turini 18 inch matzwarte velgen --> Michelin Pilot Sport 4 - 225/40/R18 92Y XL FSL

- Winterbanden op huidige 16 inch velgen (twijfel over bandenkeuze)
- Professioneel laten poetsen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren
- Gele halogeen lampen vervangen voor meer heldere
- Frontje asbak achterbank vervangen
- Nieuwe frisse(re) rolhoes
- 2 x LED kentekenverlichting

Twijfelgevallen (op een laag pitje):

- RS voorbumper
- Verlagingveren Eibach Pro-Kit
- Bilstein B4 gasgevulde chokbrekers voor + achterzijde
 

Rallye

Forumguru

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb de RS bumper aangeschaft voor de looks.

Ik wil niet doen voorkomen dat ik een RS rijd, dat vind ik zo 'ik wil wel maar ik kan niet'.

Daarom graag geen embleem :).

De grill wil ik niet veranderen, maar juist voor het gemak van de spuiterij verwijderen en terug plaatsen als de bumper gespoten is. Zodat ik zeker weet dat deze zwart blijft en niet per ongeluk half meegesproken wordt.

Alles in het groen heb ik al! Verlagen gaat ook zeer zeker gebeuren. De veren heb ik al, nu nog de schokbrekers even bestellen, dan komt ook dat goed!
 

CDK

Forumguru
Dat RS embleem zit er aan gesmolten / gelijmd helemaal onzichtbaar krijg je dat niet verwijderd helaas. Als je dat gedeelte laat spuiten is het geen probleem, dan is het wel netjes te krijgen. Overigens kan de grille er waarschijnlijk wel af, alleen moet je daarna een nieuwe betellen omdat het voor eenmalig gebruik is. Skoda is ook van de wegwerpcultuur tegenwoordig ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Logo is er idd niet af te krijgen zonder schade. Kan je de kleur van de bumper niet behouden en de rest van de wagen herspuiten. Toch wel een knap kleurtje :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
@Corné de Kluijver Dat is balen joh.. Dacht altijd dat het een logootje was wat je zo in de grille prikte. Jammer dat het inderdaad allemaal voor éénmalig gebruik is, had me er toch wel even iets anders bij voorgesteld.

@Peter-036 Top, we gaan het meemaken, zie bericht hieronder :D

@leon-cupra Jammer inderdaad. Dan waarschijnlijk de grill in dezelfde kleur laten spuiten als de omlijsting van de grill die ik al heb liggen! Ik ben niet zo van het groene, dus dat zal hem niet worden :maakmegek:

=========================================================================================

Naar aanleiding van de vraagstelling op het forum over de ervaringen voor wat betreft de Eibach Pro-kit icm. andere schokbrekers, heb ik mijn keuze kunnen maken. Afgelopen week zijn er dan ook weer een aantal pakketjes gearriveerd.

1k0.jpg


En dat pakketje had een leuke inhoud :yeehaa:

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Gelijk een vers interieur- en luchtfilter mee besteld omdat ik toch bezig was.

En ook andere pakketjes kwamen binnen. Gewoon omdat het kan.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


En ook de befaamde OEM dashcam kwam binnen. Nu alleen nog installeren en kijken of alles werkt. Het zal me benieuwen!

1k0.jpg


Volgend weekend staat de verlaging op het menu.
Nu nog even een goede voor-en na (verlaging) foto weten te maken, zodat het verschil goed te zien zal zijn.

Prettig weekend.
 

Rallye

Forumguru
Heb je linkjes naar dat bakje en de juiste camera?

Ik hoor graag hoe het aansluiten ging! Misschien een how-to?:dankje:
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Rallye uiteraard! Linkjes komen per PM naar je toe!

Ik moet even kijken wanneer ik de dashcam aan ga sluiten. Ik zal dan proberen zoveel mogelijk informatie en foto's te verzamelen. Ik moet alleen nog even kijken welke plaatsen in de zekeringskast ik kan gebruiken voor de aansluiting van de dashcam.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Mozza Ook jij hebt een berichtje in je inbox :)
Wel even een restrictie hieraan; ik heb de dashcam nog niet gepast of geprobeerd. Deze hebben ze me op AE geadviseerd!!!

@Arjann Dan zullen we eens op die posities gaan koekeloeren! Moet het niet altijd een geschakelde en een constante voeding hebben overigens?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Top @Arjann , scheelt mij weer zoekwerk!

Zoals je op de foto van de dashcam ziet, zijn er een aantal inkepingen. Deze inkepingen zijn ervoor gemaakt dat men deze op maat kan maken naargelang de lengte van de spiegelvoet van de auto. Eventjes kijken wanneer ik de tijd vind om hier eens rustig naar te kijken.
 

CDK

Forumguru
Geen geldboom in de tuin helaas @Corné de Kluijver :nono:.

En tevens omdat de B6 meer als het dubbele duurder is als de B4!

Eigenlijk wel noodzakelijk voor een goede samenwerking met de veren B4 hebben OEM kwaliteit en dat kan icm de Eibach veren wel eens tot minder prettig rijgedrag komen. Vooral op auto's zonder multilink achterwielophanging.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb me laten vertellen dat de B4 ook al enigszins 'progressief' is, door de gas-olie verhouding.

Sowieso is het een fijn gevoel als de dempers na 110.000 km eens vervangen worden, en direct samen gaan werken met de Eibach veren. Ipv. de 'versleten' dempers die dan opeens op z'n donder krijgen van de Eibach veren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan