Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Ook Skoda investeert in elektrische modellen…
  • Door Leo op 28 maart 2017 om 02:39, in de categorie Autonieuws.


Skoda-Mission-E-elektrisch-concept-2020--300x173.jpg
Als snelste groeier binnen het VW-Concern mag Skoda zich verheugen op de steun van het top-management van de Groep waar het investeringen en ontwikkeling van nieuwe modellen betreft. Men neemt in Tsjechie zelden verkeerde beslissingen waar het op de toekomst gerichte modellen betreft en voor sommige modellen is zelfs een wachtlijst van kopers. Het mag dan ook geen verrassing heten dat ook in Mlada Boleslav waar het hoofdkwartier van Skoda te vinden is, wordt gewerkt aan nieuwe modellen met een elektrische aandrijflijn. Het lijkt er op dat dit nu heeft geleid tot een conceptcar die binnenkort te zien zal zijn tijdens een van de grote autoshows. Gefluisterd wordt over die in Shanghai. De wagen worden nu nog aangeduid als Skoda Vision EV en krijgt de nieuwe ontwerplijn van het merk die de afgelopen paar jaar mode is geworden.
Skoda-Vision-EV-03-17-300x212.jpg
Een paar ‘vage’ foto’s laten zien hoe die elektrische auto van de Tsjechen er uit zal gaan zien. Overigens is het wel zo dat in 1993 al een elektrische Skoda rond reed in ons land. Zowel in personenwagen- als bedrijfswagenuitvoering werden toen al Favorits met volledig elektrische aandrijflijn getest voor dagelijks gebruik. Die waren alleen niet geleverd door Skoda Auto maar Skoda Transportation, een divisie van het grote Skoda-concern die niet door VW was overgenomen. Maar de technologie was toen ook al in huis. De nieuwe Vision EV zal zich baseren op het nieuwe MQB-Platform van VW en zal dus volledig state-of-the-art zijn! (AMuS)
 

Japanese Power

Donateur
Ik ken idd dit artikel, maar tussen ontwikkeling en 20 jaar praktijk, it's a gap.
Maar met 5 jaar zal m'n opvolger hoogstwaarschijnlijk ook een electrische bak zijn, de ontwikkeling gaat steeds sneller.
 

EdK

Forumguru
https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-eerste-porsche-ooit-en-hij-is-elektrisch-64646

Maar met 5 jaar zal m'n opvolger hoogstwaarschijnlijk ook een electrische bak zijn

Als de prijzen dan eens wat aantrekkelijker zijn over 5 jaar dan kan meer dan de helft van het nederlandse wagenpark gewoon verplicht over op elektrisch.
Als ik alleen in mijn woonwijk kijk wat er aan kleine wagentjes staat en waar ze voor gebruikt worden... dan kunnen die makkelijk over op elektrisch met een radius van 300Km.
En dan hoeft de helft hier zijn wagen maar 1 keer per week op te laden....

Privé zou ik ook voor 90% van de ritten elektrisch afkunnen er vanuit gaande dat de actieradius minimaal 400Km zou zijn.
Zakelijk gezien zou ik het hier nog niet mee redden, daar ik op een dag al vaak meer dan die 400Km maak.
En dat is niet één keer per week

Maar de P heeft bij velen een negatieve lading gekregen omdat velen leaserijders er op over stapte vanwege die gunstige bijtelling.
Maar ze scheurde een ieder op de nederlandse wegen voorbij en dat gebeurde allemaal op de brandstofmotor.....
En als dan ook hierbij het verbruik veel hoger ligt dan opgegeven door fabriek tsja dan krijg je gauw een negatief imago als P rijder.
 

Japanese Power

Donateur
Maar de P heeft bij velen een negatieve lading gekregen omdat velen leaserijders er op over stapte vanwege die gunstige bijtelling. Maar ze scheurde een ieder op de nederlandse wegen voorbij en dat gebeurde allemaal op de brandstofmotor.....
En als dan ook hierbij het verbruik veel hoger ligt dan opgegeven door fabriek tsja dan krijg je gauw een negatief imago als P rijder.
Tsja, de combi van Toyota, bijtelling en een heerlijke complete auto was voor mij destijds ook de keuze.
En een gemiddelde met een zware rechtervoet van 1:17 is niet slecht maar bij lange niet de 1:25,4 die fabrieksopgave heet...
 
Dat was de bedoeling om dat te doen en hier te plaatsen, maar 1 uur na tekenen was hij al weg van de website..

@Disaster-Master: Je gaat door voor de koelkast. Meest luxe uitvoering (Executive business) Prius plug-in. Dus met oa LED-koplampen, heads-up display, vol lederen bekleding, fietsendrager, etc, etc.

In parelmoer wit.. :dankje:
Parelmoer wit is soieso de mooiste kleur die er is. Bekijk in mijn onderschrift mn SV maar eens ;)
 

Japanese Power

Donateur
M'n eerste P3 was ook pearlwhite, mooie kleur, maar je blijft poetsen.
Bij m'n huidige P3 Wagon dacht ik van laat ik een zwarte nemen: net zo waardeloos met vuil ;)
Nu toch weer voor een witte auto gegaan, alleen een ander merk/model.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan