Status
Niet open voor verdere reacties.

oco1979

Forumguru
denk dat deze nog vlug gekraakt zal zijn.

pass thru ga moeten mogelijk zijn(dacht dat deze bij wet moet)
Zo kunnen niet dealers software update doen.
Al gelezen van een tuner dat ze na de eerste update dat beschikbaar is ze de weg meestal vinden.
Tzal toch even wachten zijn :cry:
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
klein vraagske, zijn er verschillende ecu's in die 2.0 tsi van 180pk in de kodiaq.

Waarom ?

hierom : upload_2017-5-22_21-48-24.png

en





:pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Dit type Bosch ECU (Med 17.1.10) is er al langer/is al gekraakt?

Die hogere brandstofdruk, lijkt me voor jouw doeleinden een mazzeltje Corné, zelfs als er een compleet ander blok met andere injectoren en andere HD-pomp inkomt: de opvoerpomp moet daar ook op berekend zijn, en het laatste decennium zijn er af en toe wat potente Vagmodellen met problemen met brandstofpompen geweest. Hopelijk is dat nu opgelost, ook voor de toekomst.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Balen Corné, maar wie weet is er licht aan het einde van de tunnel. 180 pk in een dergelijke auto is idd underpowered. Daar kan ik in meekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Heb gisteren kennisgemaakt met de Kodiaq. Prima auto als je een comfortabele rechtuitbrander zoekt. Stil, comfortabel, verfijnd. Was aanmerkelijk comfortabeler dan de Ateca, zonder deinerig te worden. Ateca heeft iets betere handling, maar dat is imo in een SUV niet heel spannend. De Kodiaq is de beste keus. Enige nadeel, de stoelen vond ik niet heel erg prettig zitten. Te korte zittingen. @Corné de Kluijver hopelijk krijg je daar geen last van.
 

CDK

Forumguru
@sitechris, ik heb de sportstoelen die vond ik aanmerkelijk beter zitten en steun geven als de gewone stoelen. Skoda heeft inderdaad wel standaard te korte zittingen voor lange mensen. Daarbij is een uitschuifbare zitting kennelijk to much premium ;)
 

thekawa

Forumguru
Ik gisteren ff in Barendrecht gekeken bij een style business. Mooie alcantara stoelen met memory. Alleen ik wil diep zitten en niet hoog om ook steun van onderbenen te hebben, Alleen vond ik dan dat het stuur niet ver genoeg naar je toe kan.

Wel een lel van een wagen!
 

CDK

Forumguru
Deze week is de week van het goede nieuws zo lijkt het :)
Allereerst hoorde ik dat de MED-17.1.10 ECU van de 2.0 CZPA motor in de Kodiaq hoogstwaarschijnlijk flashbaar is, dus Project X lijkt gewoon door te kunnen gaan :thumbsup:
Tevens is de productie 10 weken vervroegd en zou productieweek 25 reeds bevestigd zijn..... Dat betekend dat de auto medio juli afgeleverd zou kunnen worden...

Minder goed nieuws is dat een motorswap naar een CJXC blok helaas technisch vrijwel onmogelijk is. Veel systemen zoals ABS, Cruise Control, Kessy etcetera zouden dan wellicht niet meer werken. Kortom, voor de racerij prima, maar voor een daily drive een no go!!
Verder ben ik nog aan het brainstormen of ik een zelfde CZPA blok aan ga schaffen om die te laten modificeren, of dat ik dat met het bestaande blok ga doen. Ik heb mijn oog al wel op een mooie turbo laten vallen :jaja: Het is een door CTS Turbo gemodificeerde 2e generatie GARRETT GTX die verkocht wordt onder de naam CTS BOSS 500, deze is geschikt voor vermogens tussen de 400 en 600pk.
http://www.ctsturbo.com/cart/products/CTS_Turbo_MQB_BOSS_MK7_GTI_Golf_R_8V_S3_8V_A3-4956-334.html


Als er meer nieuws is volgt er weer een update ;)
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Klinkt goed Corne., Een grote garretgtx staat niet direct bekend om zn lekkere spoolup.
Verdiep je daar echt goed in, zou balen zijn als het niet is wat je hoopt.
Eerlijk gezegd denk ik dat je beter af bent met een deftige hybrid.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
@Corné de Kluijver Je hebt al een vraag uitstaan op onderdelenlijn en dergelijke voor een CZPA-blok? Dan kun je kiezen of je dat blok er later in legt bij verkoop, of dat je dat blok laat tunen en het originele blok later terugplaatst.
 

Spierings

Forumguru
Minder goed nieuws is dat een motorswap maar een CJXC blok helaas technisch vrijwel onmogelijk is. Veel systemen zoals ABS, Cruise Control, Kessy etcetera zouden dan wellicht niet meer werken. Kortom, voor de racerij prima, maar voor een daily drive een no go!!
Weet zo de technische verschillen niet kwa electronica tussen de twee motor codes..

Maar als je je huidige ECU en daarbij behorende electronica blijft gebruiken en deze ook op het cjxc blok toe te passen is dan zou je toch geen last hebben van problemen met andere regelapparaten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan