Eibach voor Kodiaq?

rdrummen

Senior Member
Ik gooi het maar eens op:
Als heel tevreden gebruiker van een Eibach Pro-kit op mijn Octavia, vraag ik me af of er voor de Kodiaq ook al een Eibach-set beschikbaar is? Of dat dit op een Kodiaq überhaupt nodig/zinvol is.
Het gaat me bij de Kodiaq niet zozeer om verlaging, maar meer om een eventuele verbetering qua wegligging/veergedrag.
Weet iemand hier al wat over?
 

CDK

Forumguru
Ik heb dit ivm met de redelijk extreme tuningplannen ook in het achterhoofd zitten. Wellicht dat @Antera eens wil checken of de Eibach set voor een Audi Q5 qua passing een optie is.
 

Antera

Donateur
Is altijd mogelijk met DCC aangezien de veren vervangen worden en je dempers blijven zitten alleen zal de verlaging dan minder uitvallen vanwege het iets verlaagde dcc onderstel
 

Antera

Donateur
Hallo,


Ik heb even met de importeur zitten babbelen en we zijn er uit gekomen zoals het er nu uit ziet. Ben erg benieuwd naar de aslasten van jouw Kodiaq? Kan je me die voorzien gaat ik even kijken welke set er geschikt is voor jouw auto en of deze dan ook er is voor de 5 verschillende sets die we mogelijk hebben
 

rdrummen

Senior Member
Hallo,


Ik heb even met de importeur zitten babbelen en we zijn er uit gekomen zoals het er nu uit ziet. Ben erg benieuwd naar de aslasten van jouw Kodiaq? Kan je me die voorzien gaat ik even kijken welke set er geschikt is voor jouw auto en of deze dan ook er is voor de 5 verschillende sets die we mogelijk hebben

Hallo @Antera , ik heb de Kodiaq nog niet, maar zodra dat wel zo is, zal ik even kijken dat ik je de gegevens kan doorgeven (incl. de uitvoering).
Misschien kunnen anderen die interesse hebben dat ook hier erbij plaatsen als ze de Kodiaq hebben? :thumbsup:
 

Toet toet

Senior Member
Kan iemand mij uitleggen wat de wijziging van de veren voor mijn Kodiaq kan doen?

Daarnaast qua kosten: is dit per set en wat zijn montagekosten ongeveer?

Thx!
 

CDK

Forumguru
@Toet toet, de auto komt iets lager te liggen en zal iets sportiever geveerd zijn. De koets zal minder na deinen en iets minder body roll hebben. Ook zal de achterkant minder ver doorhangen bij zware belading of bij rijden met een caravan of aanhanger. Vooral voor de mensen met een caravan is het een aanrader om deze set progressieve verlagingsveren te plaatsen in plaats van hulpveren waar de auto aan de achterkant nog hoger van op z'n poten komt te staan.
 

Toet toet

Senior Member
Dank je Corné!

Aangezien ik geen aanhangintenties heb vraag ik me af of het wellicht een ander positief effect kan hebben: enkele tests wordt het weggedrag als wat nerveus gekwalificeerd. Zou deze verlaging helpen bij de rechtuit stabiliteit?

Had vroeger even een Superb greenline met sportonderstel en dat reed erg goed.

Hoeveel verlaging zou dit betekenen?
Je koopt een SUV namelijk ook om een beetje hoog te zitten en niet om alsnog erin te kunnen kruipen :maakmegek:.
 

CDK

Forumguru
@Toet toet, het zou zeker kunnen en moeten helpen aan de rechtuit stabiliteit. Het stuurt net wat strakker als origineel. Normaliter verlaagt Eibach 3 tot 4 centimeter. Heb je een Kodiaq met DCC dan valt de verlaging 1.5 centimeter lager uit omdat die standaard al iets lager op z'n berenpootjes staat.
 

Antera

Donateur
De verlaging zal ongeveer 30 a 35mm rondom zijn met een standaard onderstel heb je zoals corne zegt een DCC onderstel dan verlaagt hij rondom zon 15 a 20mm.

De auto word stabieler en voelt een stuk strakker aan ook het deinen word een heel stukje minder. Je gaat meer richting het Superb gevoel met sportonderstel
 

Toet toet

Senior Member
Hallo Antera,

Klinkt goed qua rijgedrag.
Aan wat voor kosten moet je denken incl. Inbouw? Kodiak zonder DCC.

Thx.
 

Toet toet

Senior Member
Ok. Bedankt.

Nu eerst maar eens afwachten tot hij geleverd wordt en dan testen hoe hij rijdt.

Mocht ik niet happy zijn dan meldt ik me graag voor de eibachs.

Maar eerst die Kodiaq...
 

Frenk21

Forumguru
Hallo,


Ik heb even met de importeur zitten babbelen en we zijn er uit gekomen zoals het er nu uit ziet. Ben erg benieuwd naar de aslasten van jouw Kodiaq? Kan je me die voorzien gaat ik even kijken welke set er geschikt is voor jouw auto en of deze dan ook er is voor de 5 verschillende sets die we mogelijk hebben
Hoi @Antera, bij deze de aslasten van mijn kodiaq zoals ze staan bij het RDW. Kan je hier iets mee?
 

Bijlagen

  • IMG_1215.jpg
    IMG_1215.jpg
    68,7 KB · Weergaven: 117
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Deze gegevens kan ik zeker wat mee daarbij is zeker en passende set. De sets zijn op dit moment in de testfase bij Eibach en gaan dan ook voor de TUV en dan zijn ze definitief leverbaar
 
Bovenaan Onderaan