Driving mode select

Jorg Edelbloedt

Senior Member
iemand ervaringen met deze optie?
Gebruik je de mogelijkheden vaak?
Scheelt het echt in beleving?
Zijn de drie bijgeleverde sleutels individueel " in te leren"?
 

CDK

Forumguru
iemand ervaringen met deze optie?
Gebruik je de mogelijkheden vaak?
Scheelt het echt in beleving?
Zijn de drie bijgeleverde sleutels individueel " in te leren"?

Duidelijk de zoekfunctie op Google en op dit forum niet gebruikt.
Sleutels zijn inderdaad afzonderlijk in te leren :jaja: (stand van stoel en spiegels)
Drive Mode Selection is inderdaad een aanrader, hiermee kan je naar eigen wens bijvoorbeeld gasrespons en de stuurbekrachtiging instellen.
Kortom een optie die je voor het geld niet moet laten schieten.
Gebruik je het vaak kan je zowel met ja als met nee beantwoorden, ja omdat als je een instelling gedaan hebt je het telkens gebruikt en nee omdat zodra de instelling naar wens is je het niet meer effectief aan hoeft te passen.
 

Joske

Forumguru
drie bijgeleverde sleutels
hier moet je even verduidelijken wat je daar juist mee bedoelt? Er zaten bij mij 2 sleutels bij, de drive mode selection wordt niet onthouden door de sleutels. Auto staat in de laatst geselecteerde drive mode na uitschakelen motor.

Gebruik je de mogelijkheden vaak?
met zijn momenten.. momenteel maak ik er de gewoonte van de motor in sport te zetten op de autosnelweg, geeft wat extra pit als je versnelt in 6e versnelling

Scheelt het echt in beleving?
dat ga je enkel met drive mode selection niet bekomen.. daar zijn andere betere aanpassingen voor beschikbaar :lezen:


En waar ik het het nog het meeste voor gebruik is de individual selection, dan kan ik de stuurbekrachtiging ook op sport zetten en de rest op normal, dan is de wagen minder zoekerig op de autosnelweg. (eigenschap van de O3 PFL, geen idee hoe de FL dat gaat doen..)

succes met de keuze,

in mijn geval bij een nieuwe wagen nam ik de optie er alleszins terug bij
 

dirkie996

Forumguru
@Jorg Edelbloedt , je bedoelt waarschijnlijk de 3 " in te lezen" sleutels voor de Octavia III FL. Ik heb deze besteld in combinatie met elektrisch verstelbare zetels en spiegels met geheugen. Aangezien we 2 wagens vervangen door één, is dit zeer praktisch met meerdere bestuurders. Ik en de vrouw zullen dan elk met onze "eigen" sleutel instappen, terwijl zetels, spiegels, airco, infotainment( radio..) en rijmodi worden aangepast volgens de "geprogrammeerde" sleutel.
Ik hoop dat de rijmodi verschil zullen uitmaken, aangezien ik geen DCC besteld heb. Blijkbaar maakt het ook verschil in de sturing van de dsg-bak?
 

Rallye

Forumguru
Op mijn PFL RS zit de Driving Mode standaard. Ik heb alles op sport (behalve het geluid - een resonator, dus er kunstmatig, die op eco staat), terwijl mijn vrouw normal gebruikt. Lichtere besturing, gas minder fel etc. Van de resonator die dan ook op de middenstand staat heeft ze geen last. Op mjn FL verschllen de instellingen niet per sleutel.

Ik meen begrepen te hebben dat de instellingen bij de FL O3 wel per sleutel zouden verschillen......
 

rouwehand

Senior Member
Voor de geringe meerprijs; altijd doen. Zeker de sportstand met een betere gasresponse en de aangepaste stuurbekrachtiging kan ik waarderen. Indien gewenst kan je ook de persoonlijke instellingen als Individual opslaan.
 

innocenti

Forumguru
Ik ben superblij met de optie. Staat permanent op individueel.

Gaspedaal op sport
Stuurbekrachtiging op normaal, de sportstand vind ik te zwaar in de stad.

En als ik lange stukken snelweg moet rijden kan ik dat naar gelieve aanpassen.
 

JoKing

Lid
Is deze optie ook achteraf in de Octavia te activeren met VCDS? Ik heb nu een Audi A4 waar ik dit ook achteraf aangezet heb, heb niet in de fysieke knop op het dashboard maar kan in het menu van de boordcomputer wel de instelling maken.
 

Joske

Forumguru
Is deze optie ook achteraf in de Octavia te activeren met VCDS?
ik ben 99% zeker dat je ook de fysieke knop nodig hebt in de Octavia, omdat je het menu enkel via de knop kan benaderen. Op een andere manier kan je niet met bijvoorbeeld het infotainment systeem. Zoals blijkbaar wel het geval was bij je Audi. @ertromp of @Antera bevestigt dit vast wel voor mij.

Gasresponse kan in sommige gevallen wel aangepast worden, vergelijkbaar met motor-handbak in SPORT te zetten. Maar echter is dit dan wel permanent en niet veranderbaar zonder aan de computer te hangen. (of tablet wat je maar gewoon bent :pieker: )
 

Kazie31

Nieuw lid
Ik heb ook driving mode select en heb vandaag een sleutel geprogrammeerd, wat mij opvalt is dat de buitenspiegels niet veranderen bij een andere sleutel.
Weet iemand hoe dat werkt?
 

Rallye

Forumguru
Heb je elektrisch verstelbare stoelen? Als je die niet hebt werkt het met de spiegels bij Skoda vaak niet.
 

Kazie31

Nieuw lid
Nee die heb ik niet. Dat staat er ook niet bij in de folder. Raar, ik zal eens langs de Skoda rijden.
 
Bovenaan Onderaan