Driving mode select

zou hij ook achteraf ingebouwd kunnen worden?
ik kan nergens een schema vinden van de knopjes op het midden console...
 

Base77

Senior Member
Ik heb ook de optie driving mode gekozen op mijn ambition business kodiaq. Ik heb deze optie alleen gekozen om de radio ed per berijder ingesteld te hebben. Blijkt dat dit alleen maar mogelijk is bij elektrische stoelen enzo. Dit stond nergens vermeld zover ik weet. Iemand ook deze ervaring? En weet iemand (misschien @Antera ) of je de optie individual er later aan toe kan voegen? Ik baal er enorm van.
 

Rallye

Forumguru
Dat Driving Mode Select niets met de radio te maken heeft had je kunnen weten. Dit filmpje is de tweede hit op google:
Zo duur was het trouwens toch niet?

De verschillende instellingen per bestuurder (eigenlijk per sleutel) voor de radio zijn verschenen op de Octavia III FL. Op de III PFL zaten ze niet, maar op de II FL wel (en de II PFL niet). Op de Kodiaq zit dat dus niet?

Het onthouden van de verschillende instelllingen voor spiegels is verbonden met de elektrisch verstelbare stoelen. De radio dus voorzover ik weet niet.
 
Laatst bewerkt:

Michel

Forumguru
Ik heb ook driving mode select en heb vandaag een sleutel geprogrammeerd, wat mij opvalt is dat de buitenspiegels niet veranderen bij een andere sleutel.
Weet iemand hoe dat werkt?

Dat heb ik bij mijn Octavia ook gemerkt. Alle instellingen kunnen anders zijn, tot de gekozen muziek aan toe, maar de spiegelinstelling verandert niet. Terwijl dit toch zou moeten werken, ook al heb ik geen electrisch verstelbare stoelen.
 
Ben benieuwd, heb de optie nu ook besteld, eigenlijk met de gedachte wat extra mogelijkheden te hebben bij het trekken van de caravan.
 

Rallye

Forumguru
@Base77 Dan heb ik iets te snel mijn conclusie getrokken. Mijn verontschuldigingen. Die omschrijving in de folder is wel heel duidelijk en dan wijkt het op de Kodiaq af van hoe het bij mijn Octavia werkt. Als die “driver personalisation” dan afhankelijk is van de elektrisch verstelbare stoelen kan ik mij voorstellen dat dat voor jou als een verrassing kwam. Is dit in het verkoopgesprek niet aan de orde geweest?
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Vraag ik me af wie besteld er nu nog een auto zonder elektrisch verstelbare stoelen? :pieker:
Volgens mij heb ik persoonlijk de laatste 18 jaar geen auto gehad zonder...., zou het ook voor geen goud willen missen.
 

Base77

Senior Member
Tja, was helaas een kwestie van budget. Moest helaas keuzes maken. Maar het gaat ook om principe. Net wat ralley aangeeft, dit had de verkoper kunnen melden. Maar ik wacht nog even op Antera om te kijken wat er nog mogelijk is.
 

CDK

Forumguru
Ik dus: als de stoel goed staat, hoef je er niet meer aan te verstellen:).

Als ik de auto schoonmaak dan blijft de stoel niet op z’n plaats staan, dus een geheugenstand is dan wel prettig.

Voor mij is het een ergernis nummer 1 als ik in een auto stap waar geen elektrisch verstelbare stoelen in zitten. (Behalve als het een auto is van een premium merk, dan denk ik en zeg ik meestal, o jij rijdt dit merk voor de buren en niet voor jezelf :deuk: )
 
Laatst bewerkt:

Base77

Senior Member
Kleine update. Heb even navraag bij de dealer gedaan hoe ik kon weten dat de gepersonaliseerde DMS zonder elektrische stoelen niet mogelijk was. Kreeg onderstaande antwoord:

Driving mode select is niet de personalisatie functie waar de klant/dealer over spreekt.

Hiervoor dient de personalisatie functie bijbesteld te worden. Drive mode select maakt zoals de naam al aangeeft het mogelijk om verschillende "driving modes" te selecteren, dus Eco / Sport / etc.

De personalisatie functie is een uitbreiding op driving mode select waarbij inderdaad bepaalde instellingen van het infotainment gekoppeld kunnen worden.

Dit staat niet duidelijk vermeld in de brochure, dit wordt aangepast.


Vwb het opbergvak onder de passagiersstoel, deze is niet meer leverbaar. Dit is lange tijd terug al komen te vervallen.

Ook hier geldt dat dit niet juist vermeld staat in de brochure, deze is in de tussentijd (nog) niet geupdate.




Ik hoop dat je hiermee verder kan. Indien dit niet het geval is hoor ik het graag.
 

Rallye

Forumguru
Dat ligt aan de verkoper, niet aan jou. Hij moet weten dat er fouten in de brochure staan en die jou mededelen, zeker als je aangeeft wat belangrijk voor je is - indien je dat niet aangeeft zou hij moeten proberen daar achter te komen. Als ik het mij goed herinner heb jij DMS als extra besteld. Een goede verkoper vraagt dan waarom. Dan had je aan kunnen geven wat je ermee wilde en had hij je moeten vertellen dat dat niet zou gaan lukken. Dat treft hem nauwelijks in zijn portemonnee (mocht dat al een overweging moeten zijn) en jij houdt een beter gevoel aan hem, zijn bedrijf en je auto over.....
 

Base77

Senior Member
Klopt, nu een tegemoetkoming van PON gehad. Schiet er niet zo heel veel mee op aangezien de auto al binnen is :(.
 
Bovenaan Onderaan