Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

begrepen van de garage, dat als je zelf het actuele gemiddelde gebruik bijhoud, dat ze iets in de software kunnen aanpassen waardoor de actieradius beter overeen moet komen met de actuele tankinhoud.

nu ook steeds bij 1.6 TDI dat ik na 600km+ moet tanken, en dan blojkt er maar 40 van de 50 liter in de te kunnen.
de vorige O2 haalde makkelijk 1000km op een 55l tank.

maar volgens de garage staat er bij PON iets over in het systeem....
 

Antera

Donateur
Bij de O3/S3 kan het verbruik aangepast worden door even te rekenen wat je afgelegd hebt en hoeveel je dan getankt hebt aan de hand daarvan kunnen we de correctie berekenen en in het systeem invoeren.

problem solved
 
Bij de O3/S3 kan het verbruik aangepast worden door even te rekenen wat je afgelegd hebt en hoeveel je dan getankt hebt aan de hand daarvan kunnen we de correctie berekenen en in het systeem invoeren.

problem solved

Hoe kan het dan, dat de afwijking standaard zo hoog is? Mijn O2 had dat nooit

Kunnen ze het niet geheel herstellen c.q. goed zetten? Het voelt zo raar dat ze aan de hand van de cijfers het goed moeten zetten
 

Monteurtje

Forumguru
De reden die door fabrikant gegeven wordt is ter voorkoming van leeg rijden tank met als gevolg eventueel schade aan de motor
 
Laatst bewerkt:
De reden die door fabrikant gegeven wordt is ter voorkoming van leeg rijden tank met als gevolg eventueel schade van de motor

Maar bedoel Vw heeft dat toch ook niet? Dus kunnen ze het niet terugzetten naar een standaardwaarde?

Is er al iemand die het heeft laten aanpassen? Zo ja goede ervaringen?
 
Ik heb navraag gedaan bij de dealer, deze gaf echter aan dat ze er niets aan kunnen doen..... Misschien een makkelijk antwoord.
 

EdK

Forumguru
Inderdaad tsja de dealer......
Die zij ook tegen mij dat er geen CC ingebouwd kon worden in mijn Caddy.
Maar ik heb het er nu gewoon inzitten en dan blijkt er een firma VAG techniek te zijn die nog verstand van zaken heeft..
 
Vanochtend de zomercheck gehad en nogmaals navraag gedaan, ze hebben echt hun best gedaan maar niets kunnen vinden om te wijzigen. Ook heb navraag gedaan om de bochtenverlichting te activeren, ook dat lukt niet omdat het er niet op zit, zeggen ze.... Ik heb wel ch en lh verlichting....
 

Antera

Donateur
Kan gewoon aangepast worden alleen moet je wel weten waar en dat kan de dealer niet. Heb het nu diverse keren toegepast en zonder problemen
 

Antera

Donateur
de boardcomputer rekent alleen aan de hand van zijn gegevens die in het systeem staat hij kan moeilijk zelf zijn verbruik corrigeren.
 
@Antera :

snap ik maar waarom is er geen gemiddelde waarde die men plaatst in de boordcomputer?
mijn O2 had dit probleem niet, maar neem aan dat ze daar ook geen waardes van gemiddeld gebruikt in hebben geplaatst per auto toch?

wat doet ie dan als ik straks flink meer verbuik heb door bv een caravan? dat rekent hij toch wel gewoon bij na de aanpassing?
 

Antera

Donateur
Vraag dat Skoda maar even daar kan ik je geen antwoord op geven.

Waarom is je tank al leeg volgens de meters maar zit er nog 5 liter in bv. Alleen veiligheidsmarge's zodat jij niet zomaar met een lege tank kan komen te staan.

als je meer verbruikt door de caravan dan staan er misschien wel 1 op 8 dat zal alsnog weer te geven zijn
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb de auto inmiddels ruim 126.000 km in bezit, dus onderhand ken ik 'm wel zo'n beetje. Ik kijk dan ook eerlijk gezegd nooit naar de theoretische reikwijdte die in de maxidot wordt berekend op basis van het feitelijke verbruik over de laatste 30, 40, 50?? km en de resterende tankinhoud. Vrij zinloos gegeven eigenlijk, dat ding weet toch niet of ik de komende kilometers veel haast heb, of een aanhanger meesleur, of mijn kajak op het dak heb liggen.

Ik let daarom alleen op het analoge wijzertje, als dat in de buurt van het rood komt dan wordt het gewoon tijd. En indien toch de als zodanig gedefinieerde reservehoeveelheid wordt aangesproken begint hij vanzelf te muiten d.m.v. een luide "PLING!" en een duidelijke oranje lamp.
 

spikehome

Forumguru
Ken dat heb afgelopen 2 jaar 2 keer boven de 50L getankt.
Maar laatste stuk wel steeds met kromme tenen gereden om het tankstation te halen.
Dit was vaak op de vakantie met een vouwwagen erachter.
Leuk voor de spanning in de auto met de vrouw:nailbiting:
 

laagvlieger

Forumguru
Zo heb ik eens 44,4 liter getankt terwijl er toch echt een 45 liter tankje in zit :D Toen heb ik nog dik 40 km gereden nadat de BC op 0 km sprong ...
 
Bovenaan Onderaan