Yeti Linka
Actief lid
Nou bij mij dus ook vanochtend!! Almere was weer aan de beurt vannacht. IK BEN DIE COLUMBUS INMIDDELS AARDIG BEU, DIT IS DE 2E KEER AL![]()
Ik woon dus ook in Almere. Hoop dat dit de enige keer was. Ben bang van niet.
Nou bij mij dus ook vanochtend!! Almere was weer aan de beurt vannacht. IK BEN DIE COLUMBUS INMIDDELS AARDIG BEU, DIT IS DE 2E KEER AL![]()
Ik woon dus ook in Almere. Hoop dat dit de enige keer was. Ben bang van niet.
Onalngs de beschikking gekregen over zeer fraai O2 Combi elegance businessline 1.8 TSI DSG, met Columbus systeem. Erg fraai en werkt perfect met mijn oude Nokia mobieltje! Dus van de zomer lekker op vakantie, naar Kroatie hadden wij bedacht, lekker makkelijk met zon Columbus systeem! Maar nee hoor voor Kroatie heb je een aparte DVD software nodig (Oost Europa), dus nog een keer € 250,00 uitgeven??
Beetje duur voor 2 weken. Wee tiemand misschien een goedkopere oplossing????
Ik wil je niet ongerust maken, maar zit je in Kroatie niet dichter bij het afzetgebied van gestolen Columbussen? Oftewel zijn ze daar niet blij dat ze niet helemaal naar Nederland hoeven om een verse Columbus te bemachtigen.
Mijn O1 was destijds ook vlotjes geopend voor mijn VDO navigatie toen ik in Oost Europa op vakantie was...
Ben benieuwd. Ik ga deze zomer ook die kant op. Was al van plan om de columbus elke avond maar even los te koppelen en mee naar binnen te nemen. Als iemand het in een minuut kan, kan ik dat ook.Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd. Kroatie komt bij niet als crimineel over. Volgens mij zijn ze daar ook niet zo mild voor dieven die gepakt worden..
Mijn columbus is van januari 2008. Als de auto naar de dealer gaat voor een beurt vraag ik standaard of ze eventueel een nieuwe firmware update willen draaien. Toch niet een al te gekke vraag dacht ik zelf. Als ik zou vragen om een nw versie van een nav kaart zou ik me nog kunnen voorstellen dat ze raar opkijken.
Maar goed, als ik dus vraag om een firmware update dan kijken ze me aan alsof ik in Rotterdam vraag waar de Arena is of zoiets... Terwijl het toch echt een "echte" Skoda dealer is... Wie kan mij uit de brand helpen??
Even naar een echte dealer gaan. Skoda Center Utrecht bijvoorbeeld.Wie weet raad??
Over punt 1: ik heb wel eens gehoord dat het uitzetten de auto en de sleutel uit het kontakt en dan alles weer aanzetten, het probleem (voor even) oplost.
For my few cents... Willem-Jan
Iemand enig idee of V4 al los verkocht worden door de dealers?
Alvast bedankt.
De VW V4 versie doet het prima in de Columbus, dus die gebruiken kan ook.Ik heb gisteren even contact gehad met mijn dealer. Ik heb meteen gevraagd of ze versie V4 al beschikbaar hadden. Het antwoord was dat ze die nog niet hadden. Het is hem bekend dat versie V4 beschikbaar is, echter alleen voor VW en niet voor Skoda. Met andere woorden er is voor de Skoda op dit moment alleen versie V3 beschikbaar.
Wat is jullie ervaring, iemand al V4 voor Skoda in zijn bezit?