RS weer terecht en de verdere zoektocht

Niels83

Forumguru
Wat ik mij afvroeg, krijg je nou bij diefstal een beetje een vergoeding naar de marktwaarde?
Als ik het goed begrijp heb jij je auto flink zelf aangepast. Lijkt me dat dit lastig te bepalen is dan?

Begreep ik heb nu goed dat je hem op marktplaats had staan? komt de de vergoeding nu dan overeen met je vraagprijs?
 

vleier

Forumguru
Heb je al.gekeken bij die S2 Wat je mooi leek? Of heb je alweer wat anders interessants gevonden??
 

Thokozanoah

Forumguru
Wat ik mij afvroeg, krijg je nou bij diefstal een beetje een vergoeding naar de marktwaarde?
Als ik het goed begrijp heb jij je auto flink zelf aangepast. Lijkt me dat dit lastig te bepalen is dan?

Begreep ik heb nu goed dat je hem op marktplaats had staan? komt de de vergoeding nu dan overeen met je vraagprijs?
Ik denk dat vergoeding verschilt per verzekeringsmaatschappij. In mijn geval ben ik er goed van af gekomen, ik heb iets meer dan de vraagprijs vergoed gekregen. Hier zit wel onkostenvergoeding voor die eerste dertig dagen bij in en als ik de accessoires beter verzekerd had (ik had tot 1000 euro verzekerd), dan had ik ook meer uitgekeerd gekregen.
 

Thokozanoah

Forumguru
Heb je al.gekeken bij die S2 Wat je mooi leek? Of heb je alweer wat anders interessants gevonden??
Nee, door de berichten over olieverbruik bij 1.8 TSI motoren begon ik te twijfelen, en aangezien het een particuliere aankoop zou zijn, dus ook geen garantie, heb ik de bezichtiging afgezegd.
Nu rustig verder kijken.
 

EdK

Forumguru
Maar puntje bij paaltje kost het je altijd geld al ben je all risk verzekerd... er vanuit gaande dat je excact dezelfde wagen weer aanschaft....
Zelf ook ondervonden jaren terug toen een ander mijn ST1100 harder nodig had dan ik zelf.
Had ook een hele goede regeling en kreeg meer terug dan als ik hem op dat moment had ingeruild.
Maar door het onverwachte van de diefstal heb je de financiën helaas niet zo op orde dat je zelfde kan terugkopen.
En dus ben je min of meer verplicht om een stapje terug te doen......
 

B.Stuurder

Forumguru
Maar puntje bij paaltje kost het je altijd geld al ben je all risk verzekerd... er vanuit gaande dat je excact dezelfde wagen weer aanschaft....
Zelf ook ondervonden jaren terug toen een ander mijn ST1100 harder nodig had dan ik zelf.
Had ook een hele goede regeling en kreeg meer terug dan als ik hem op dat moment had ingeruild.
Maar door het onverwachte van de diefstal heb je de financiën helaas niet zo op orde dat je zelfde kan terugkopen.
En dus ben je min of meer verplicht om een stapje terug te doen......

Klopt, alleen in dit geval was de vraagprijs behoorlijk stevig in de markt en heeft hij meer gekregen dan de vraagprijs. In theorie zou hij dus minimaal dezelfde wagen kunnen kopen. Moet hij die alleen nog even vinden.....
 
Nee, door de berichten over olieverbruik bij 1.8 TSI motoren begon ik te twijfelen, en aangezien het een particuliere aankoop zou zijn, dus ook geen garantie, heb ik de bezichtiging afgezegd.
Nu rustig verder kijken.
Denk dat dat wel slim is geweest. Zou zoiets zelf toch graag bij een dealer of iig bovag garage vandaan willen hebben. Maar beste is gewoon een model uit begin 2013 dan heb je de minste kans erop. En wat eerder hier door iemand werd aangegeven is het laten uitvoeren van normale beurten ipv die longlife zodat er geen onnodige vuilophopingen ontstaan.

Maar waar ben je nu naar opzoek? Je komt immers uit een 200pk+ wagen dus dan neem je vast geen O3 met een 1.2 liter ;)

Maar dan is de vraag of je dat vermogen wat je had ook weer zoekt? Zoniet dan zou 1.4 O3 zou dan een optie kunnen zijn? En anders blijf je bij de 1.8 uitkomen maar dan dus opzoek naar een 2013 model.


OF je vind een 2012 "probleem" model voor bang-on-the-money en je rekent er preventief die 3 rooitjes bij om direct bij Hartog hun gesmede zuigers met aangepaste veren te plaatsen. Dan zou je er ook zijn..
 

Noord26

Forumguru
Als je toch niets meer in te ruilen hebt: duitsland is veel te vinden. Die zijn niet zo behoudend met motoren, uitrusting en dealer onderhouden (garantie). Invoeren is tegenwoordig ook peanuts.
 

vleier

Forumguru
In Duitsland zijn er heel veel mooie wagens te vinden voor het geld dat jij ervoor over hebt.
En autos zijn vaak wat luxer uitgerust.
 

Thokozanoah

Forumguru
Maar waar ben je nu naar opzoek? Je komt immers uit een 200pk+ wagen dus dan neem je vast geen O3 met een 1.2 liter ;)
..
Is maar net wat ik tegen kom, maar een beetje vermogen is welkom. Bv een Golf 6 GTI ligt niet hoog in de markt, vergelijkbaar met de vergoeding van mijn RS en heeft voldoende vermogen. Qua ruimte red ik me wel, dan maar met de vakantie een dakkoffer :D
 

vleier

Forumguru
wat zijn je eisen dan. Dat zal het voor veel mensen makkelijker maken om je te helpen met info. aangezien een Golf al een stuk kleiner is als de octavia.
 

Thokozanoah

Forumguru
wat zijn je eisen dan. Dat zal het voor veel mensen makkelijker maken om je te helpen met info. aangezien een Golf al een stuk kleiner is als de octavia.
Fijn als mensen willen helpen, maar ik heb niet specifiek een wens of eis, eigenlijk weet ik zelf niet eens wat ik terug wil. Het is maar net wat ik tegenkom.
Als ik echt geld uit ga geven, zal het een VAG product zijn en moet het geen "standaard" auto zijn zoals bv een O3 1.2 of Golf 1.2. Wordt het een goedkopere auto, dan stel ik geen eisen behalve dat het een nette auto is. Ik kijk automatisch wel naar een VAG product, maar sluit bv een BMW 3-serie ook niet uit.
 

vleier

Forumguru
Heb je kinderen (en hoeveel) wil je comfort of meet sportief. Heb je nog een voorheur voor type brandstof (benzine LPG of diesel). Zo nieuw mogelijk of zo veel mogelijk luxe
 

Thokozanoah

Forumguru
Heb je kinderen (en hoeveel) wil je comfort of meet sportief. Heb je nog een voorheur voor type brandstof (benzine LPG of diesel). Zo nieuw mogelijk of zo veel mogelijk luxe
2 jonge kinderen van bijna 3 en 8 jaar. Sowieso een benzine, een automaat heeft mijn voorkeur, maar is geen must. Sportief heeft mijn voorkeur, maar een bv een comfortabele auto kun je ook omtoveren met een verlaging en dikke wielen tot iets aparts cq sportiefs.
Dus keuzes, keuzes, keuzes etc. Ik heb gewoon een luxe probleem.
 

vleier

Forumguru
je bent niet de enige hoor zelf heb ik ook iets met luxe. Misschien een golf GTI ja dat is een mogelijkheid. Moet het verplicht VAG zijn of mag het ook wat anders zijn. Een Jonge octavia is ook een mogelijkheid ( of zelfs weer een RS). Moet die een turbo hebben of een grote motor (2 liter turbo vs 3.0 NA)
 
Bovenaan Onderaan