Te verkrijgen accessoires - velgen - navigatiesysteem modeljaar 2016 Fabia III

Jack76

Actief lid
Hier ff wat info...
Op de foto in de kofferbak zie je de twee platen op elkaar liggen en zie je dat de bovenste een uitsparing heeft met een hittebestendig deel.
Voor de rest zijn ze qua prijs en montage gaten hetzelfde.
Op aanraden van de medewerker van vw/audi heb ik die met de uitsparing gekozen omdat deze minder zou doorzakken (dat schijnt voor te komen).
Hij voelde wel iets steviger aan.
Onderste plaat: 6C0825235A
Bovenste plaat: 6R0825235A
Voor prijs en montage materiaal zie andere foto.
 

Bijlagen

  • IMG-20151120-WA0004.jpg
    IMG-20151120-WA0004.jpg
    134,8 KB · Weergaven: 265
  • IMG-20151120-WA0003.jpg
    IMG-20151120-WA0003.jpg
    58 KB · Weergaven: 246

Jack76

Actief lid
De uitsparing is overigens niet noodzakelijk ivm contact uitlaat, deze komt niet dichtbij.
Maar de uitsparing kan wel goed uitkomen om hitte kwijt te kunnen bij zware belasting met lage snelheden. Ze zijn beide van een Audi A1.
Qua gereedschap heb je genoeg aan een torx t25.
Buiten de 3 nieuwe parkers en de bijbehorende veermoeren gebruik je de 6 parkers van de originele plaat.
Dus kan je ergens een brug op... 9 parkers en hoppa :cheers:
 

Ridley

Forumguru
In een ver verleden ooit op een auto gehad, maar je ramen 'schuren' langs het plastic waardoor mijn ramen beschadigden. Na twee weken zijn ze in de kliko beland.
 

EdK

Forumguru
Had ik ze op de Fabia1 combi ? Yes
Had ik ze op mijn RR ? Yes
Zitten ze nu op mijn Yeti ? Yes
Heb ik ooit krassen op mijn ramen hierdoor gehad ?? NEE
Zelfde merk als @Mogas nu opgeeft ? NEE

Affijn ideale dingen en in eerste instantie aangeschaft ivm regenachtig weer en toch je raam open kunnen hebben zonder een zeiknatte wagen te hebben.
Tsja als je mij vraagt een aanrader en gewoon plaatsen, andere zullen zeggen dat het oubollige dingen zijn en alleen voor bejaarde wagens.
Wel dan ben ik de eerste bejaarde die nog jaren van zijn pensioen is verwijderd....
 

Mogas

Forumguru
In een ver verleden ooit op een auto gehad, maar je ramen 'schuren' langs het plastic waardoor mijn ramen beschadigden. Na twee weken zijn ze in de kliko beland.


Heb je ze denk ik niet gemonteerd dan Dingen zitten toch onder de rubbers in je portier ?
Had ze op m'n Astra en dat had eigenlijk maar twee nadelen
Motor van de raambediening heeft na een aantal jaren de geest gegeven :wavecry:
Zou er mee te maken kunnen hebben en dus eraf gehaald en dan komt nadeel twee
Aangezien ze jaren tussen de rubbers klem hadden gezeten kwamen de rubbers niet meer terug in hun oude stand :mad:

Reed deze week door Friesland met mooi weer en het valt me op dat de Fabia erg snel warm word
10 minuten in de zon bij 20+ en de binnentemp loopt zo over de 30 graden :shocked:
Met deze dingen ertussen kun je de ramen een klein stukje open laten staan en heb je ventilatie
Leg tegenwoordig al zo'n vouwbaar alufolie zonnescherm achter de voorruit ,Dat helpt een klein beetje :cool:
 

Mogas

Forumguru
andere zullen zeggen dat het oubollige dingen zijn en alleen voor bejaarde wagens.
Wel dan ben ik de eerste bejaarde die nog jaren van zijn pensioen is verwijderd....

Ach... pensioen ben ik al een jaar mee bezig en een ieder mag met z'n Fab toch doen wat ie zelf wil ?
Ik word een beetje zout van die klodders die na loop van tijd achter de achterwielen op de bumper verschijnt
Zit dus eigenlijk al te kijken naar spatlappen :bloos::bloos::maakmegek::lezen:
 

geerrre

Forumguru
Hier ff wat info...
Op de foto in de kofferbak zie je de twee platen op elkaar liggen en zie je dat de bovenste een uitsparing heeft met een hittebestendig deel.
Voor de rest zijn ze qua prijs en montage gaten hetzelfde.
Op aanraden van de medewerker van vw/audi heb ik die met de uitsparing gekozen omdat deze minder zou doorzakken (dat schijnt voor te komen).
Hij voelde wel iets steviger aan.
Onderste plaat: 6C0825235A
Bovenste plaat: 6R0825235A
Voor prijs en montage materiaal zie andere foto.

@Jack76 merk je verschil qua geluidsdemping? Koelt de motor nog voldoende af bij warm weer?
 

Jack76

Actief lid
@geerrre Ja qua geluid scheelt het zeker wel wat. Ook blijft het schoner onder de kap. En qua warmte heb ik totaal geen enkel probleem ervaren tijdens de laatste warme weken.
 

Jack76

Actief lid
Nou weet ik niet of het bij alle type Fabia's goed past qua uitlaat. Ik heb een 1.2tsi 110pk Benzinemotor. Misschien dat het bij bv diesel anders loopt qua bocht van motor naar onderzijde auto.
 

geerrre

Forumguru
Nou weet ik niet of het bij alle type Fabia's goed past qua uitlaat. Ik heb een 1.2tsi 110pk Benzinemotor. Misschien dat het bij bv diesel anders loopt qua bocht van motor naar onderzijde auto.

Ik heb dezelfde motor als jij, wel met DSG. Dan ga ik dezelfde plaat bestellen als de jouwe. Ik was enkel wat bang dat de motor misschien niet genoeg afkoeling kreeg met die plaat.
Maar eigenlijk mag dat geen probleem geven want het "slechte wegen pakket" heeft ook een grote onderplaat.
 

geerrre

Forumguru
@geerrre mooie velgen by the way :thumbsup:

Dank u!!!

Hopelijk staan ze er mooi onder want ik heb ze nog niet op een Fabia gezien.
De mijne wordt waarschijnlijk zaterdag as afgeleverd op de 16" Rock velgen met winterbanden.

De BBS velgen komen pas volgend jaar onder de Fabia. Ik heb ze wel al liggen maar nog zonder banden.
 
Bovenaan Onderaan