Te verkrijgen accessoires - velgen - navigatiesysteem modeljaar 2016 Fabia III

Sand3r

Senior Member
Ivm die onderplaat? Bij mij zat ie er vanaf de fabriek op. Dus kan je vraag niet beantwoorden.
 

Jack76

Actief lid
Ja ivm die plaat.
Ik vind dat ik best veel motorgeluid hoor door weerkaatsing via wegdek.
En hoop dat die extra plaat daar wat van wegneemt.
Maar ook tegen vervuiling onder de kap is het wel een uitkomst verwacht ik.
Vreemd dat ie niet bij alle fabia's gemonteerd zit.
Maar als ik dat nummer van @Joske 6C0825235A aan de dealer geef dan zou hij hem wel moeten vinden begrijp ik?
Denk niet dat er bevestigingsmiddelen bij zitten en hem dus beter gelijk door de dealer kan laten plaatsen.
 

Jack76

Actief lid
Heb even iets verder terug gekeken in dit topic en zag dat er al eerder over begonnen is.
Als de dealer alle bijbehorende montage artikelen erbij besteld zal de prijs iets hoger liggen maar dan is het wel aantrekkelijk om het zelf te monteren. Zou de reden van het weglaten ook wel willen weten. Ik weet wel uit ervaring dat er bij sommige vrachtwagens de geluidspakketten na onderhoud uit gemakzucht half of niet terug werden geplaatst. Dus misschien is het puur voor tijdwinst weggelaten.
 
Laatst bewerkt:

Jack76

Actief lid
Vanmiddag even langs de dealer voor info.
Die bodemplaat kan niet onder je Fabia met benzinemotor ivm uitlaat is het eerste wat ik hoorde.
Toen ik antwoorde op de vraag waarom ik die plaat erop wou werd er direct gezegd dat het tegen geluid niets zal uitmaken en ik de motorkap dan maar moet isoleren.
Ik "dacht" ten eerste is de motorkap al geisoleerd en gaat die plaat buiten het vuil ook tegen geluid helpen.
Omdat ik vermoedde dat ie z'n dag niet had hield ik er maar over op.
Toen de magazijnmedewerker op mijn verzoek ging kijken wat de kosten zouden zijn van de onderdelen stond meneer er naast en zei redelijk geirriteerd tegen z'n collega HIJ KAN NIET ONDER EEN BENZINEMOTOR!
Omdat hij zo kortaf was en ik op het moment lange tenen heb bedankte ik de medewerker achter de pc en ging naar de overkant bij de VW/Audi op bezoek.
Daar heb ik artikelnummer 6C0825235A opgegeven en ja die helpt ook tegen geluid omdat je het opsluit zei de medewerker.
Maar omdat we beide twijfelden over het passen en het contact tussen uitlaat en plaat zei hij doe toch maar even het Forum navragen qua ervaringen met deze plaat.
De plaat met bevestigingsmateriaal was zonder de beugel zo'n 71 euro, en die beugel (nr. 6) kost al 56 euro.
Nu las ik dat @Sand3r een 1.2TSI (en dat is toch een benzinemotor) heeft en ik niet geloof dat hij het niet zou ruiken als de plaat smelt.
Dus mochten er inmiddels meer mensen ervaring of info hebben over een bodemplaat dan hoor ik het graag.

Greetz,

Jack.

P.S. bij de Skoda dealer ging het op kenteken dus ik weet helaas niet of het hetzelfde artikelnummer betreft.
 

EdK

Forumguru
Tsja dit soort vragen op vrijdag de dertiende kan natuurlijk niet goed gaan.
Maar diesel of benzine..... als de bevestigingspunten bij beide hetzelfde zouden zijn en er zitten
Dan zou het toch mogelijk zijn om het te monteren lijkt me.
Ja misschien moet je ergens vanwege de uitlaat wat weg moeten frezen of zagen, tsja het zij zo ..
Zit onder dus dat ziet alleen de monteur als je wagen op de brug staat...
 

Jack76

Actief lid
Hahaha ja laten we het daar maar op houden.
Wat je zegt, ik wou nog aangeven dat ik die plaat best zelf wil aanpassen.
Maar m'n vrouw en ik hadden al gelijk door dat meneer in kwestie dat niet wou aanhoren.
De medewerker die wel open stond voor mijn mening/idee wilde ik verder niet tussen ons in laten staan.
Op de brug heb ik de wagen nog niet gehad maar zover ik heb kunnen zien komt ie niet in de buurt van de uitlaat.
Daar waar de uitlaat in een bocht naar beneden in de rubbers komt is ver genoeg van de plaat af als ik de bevestigings locatie zo inschat.
Ik heb daarom idd gewoon het idee als je de juiste artikelnummers weet je zonder aanpassingen de plaat kan monteren.
Misschien ga ik volgende week even een brug huren of ik wacht tot ik m'n verlagingsset laat monteren en kijk ik dan even goed.
 

Sand3r

Senior Member
Lol, wat niet in het systeem staat kan niet. Die magazijnmedewerker zal het wel weten. :tegek:

Bij mij is het affabriek, dus geen twijfel mogelijk of het wel/niet past.
Er zijn genoeg andere Skoda dealers.
 
Bovenaan Onderaan