Interesse tot koop van de Kodiaq?!

ertromp

Forumguru
Post hier of en wanneer je over zou gaan tot aanschaf van een Kodiaq
Wat zijn je moverende redenen en wanneer zou je tot aanschaf over gaan.
Ik ben benieuwd wie de eerste is die z'n handtekening onder een order zet.
Kom er maar in
 

tha a

Senior Member
Voor mij staat de Kodiaq met stip op nummer 1 om de Octavia in april 2017 op te volgen. Vooral vanwege de hogere zit(wel minder sportief maar wat anders dan nu), het mooie, stoere, uiterlijk en de betere afwerking dan de O3 zou voor mij de reden zijn om tot "aanschaf" over te gaan.

Met name de (lease) prijs zou de bottleneck kunnen gaan zijn. (pon: kom maar op met die prijzen)
Omdat hij zwaarder is (dan huidige octavia) en we verplicht diesel moeten rijden ben ik bang dat hij te duur zal gaan worden.
 

CDK

Forumguru
Zoals jullie elders al hebben kunnen lezen heb ik serieuze interesse om de Superb in te ruilen voor een Kodiaq, eerst wilde ik de S2 er bij houden als collectorsitem mede vanwege de stage 3 tuning waar ik zo ongeveer bij alle rijomstandigheden plezier aan beleef. Later bedacht ik me en wilde een dikke youngtimer met 8 of 12 pitten als vervanger van de S2, maar een leuk en betrouwbaar model met tenminste hetzelfde vermogen als in m'n huidige auto is moeilijk te vinden, BMW 760 en MB S600...., maar dat voelt als vreemd gaan :bloos: Ben tenslotte VAG fan in hart en nieren ;) Een SUV vinden we hier thuis ook wel ok, we hebben (veel) bagage ruimte nodig en riante zitplaatsen, zodoende is de Kodiaq in beeld gekomen, het model spreekt ons erg aan, meer als de S3 :bloos:
De youngtimer kan dan na de Kodiaq op voorwaarde dat het belastingklimaat niet negatief verandert is. De keuze zal dan zeer waarschijnlijk een S8 zijn, maar als ik het financieel eens kan worden met een dealer eerst een Kodiaq, absolute vereisten zijn:

1) DQ500 DSG
2) 4x4
3) of een tot dik vermogen te tunen 2.0 TSI of de 2.0 BiTdi die wellicht later leverbaar wordt.

Voor wat betreft tuning zal het niet de vraag zijn óf, maar wanneer :bloos:

De 1e besteller zal ik zeker niet zijn op het forum, met de stage 3 tuning heb ik een deal gesloten met mijn wederhelft @Fabi3 dat ik tenminste de auto zou rijden tot z'n 5e verjaardag, dit vanwege de uitgegeven euro's. 17 november 2017 is z'n 5 jarig jubileum, dus ik zal nog wat geduld moeten hebben. Niet getreurd want elke km in m'n huidige auto is FEEST met hoofdletters gelukkig.

Greetz Corné
 

fiestaman

Forumguru
Ik heb altijd graag een SUV gehad. Door bij de meeste een kleine koffer, gekozen voor een superb.
Deze heb ik nu 4 jaar, de uitgelezen kans om misschien toch over te schakelen op een SUV, de kodiaq ( dankzij zijn grote koffer )

Alleszins, dat dacht ik toch! Tot mijn vrouw zoiets had van, ik wil een audi A3 sportback ...
Dus haar ford fiesta weggedaan en in de plaats hebben we sinds een paar maand een A3 sportback bij.

Of de kodiaq er nu ook gaat komen weet ik niet, ik ga sowieso gaan kijken. Indien alles mooi meevalt ( overnameprijs en prijs kodiaq ) zou het toch kunnen. Afwachten dus :)
Zoniet, blijven we superb'en!
 

Noord26

Forumguru
De Kodiaq is eerste model wat mij echt aan spreekt als vervanging van een S2. Een S3 heeft mij nooit kunnen boeien tov een S2. Dus kom maar op met de prijzen en leverbaarheid..
 
Zou ik nu opnieuw gaan kiezen dan zou ik in elk geval zowel S3 als Kodiaq op de shortlist zetten. Ben ook wel suv fan en praktisch doet hij nog een schepje bovenop de S3 combi.

Maar ik rijd nog met een grote smile in de nieuwe auto geur van de S3, dus voorlopig ben ik wel even tevreden zo :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
@Corné de Kluijver

Als je beoogde Kodiaq een levertijd heeft van 9 maanden (vanwege alle opties bijvoorbeeld), moet de order wel in februari getekend worden om medio november te kunnen leveren.

;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

yesRS@

Forumguru
Bij ons is de kodiaq een goede kandidaat om de O3 op te volgen maar zal normaal niet binnen de eerste 3 jaar zijn.
Ook ik heb beloofd om de RS toch 4 jaar te houden.
Zoals mijn vorige post doet vermoeden hoop ik dat er tegen dan een potentere benzinevariant op de markt komt en misschien wel een RS variant. ( met andere wielen of ik moet er nog een vermomming bijkopen:nailbiting:)
 

Spector

Forumguru
Het zal geheel afhangen van de prijzen die ervoor gerekend gaan worden. Ik ben bang dat hij boven de S3 geplaatst gaat worden en dan denk ik eerder voor een S3 of de O3 RS te gaan kijken. Ik wacht het nog even af. Zonder die derde zitrij is die Kodiaq wel een beer van een auto :jaja:
 

Bakkertje

Forumguru
Als mijn Passat aan vervanging toe is, over 100dkm of 2,5 jaar dan staat deze Kodiaq bijzonder hoog op de lijst. Motivatie: de ruimte, 7 zitplaatsen en toch een fatsoenlijk uiterlijk. Het is geen Touran .. Motorisering en uitvoering worden afhankelijk van belastingen en prijzen, geen idee hoe het in 2018 zit met bijtelling enzo..

De touran was ons al goed bevallen om de praktische bruikbaarheid, deze Kodiaq voegt daar ook nog een fraaie koets aan toe.
 

CDK

Forumguru
Een RS versie van de Kodiaq daar geloof ik niet in hoor :nono: en momenteel zit er nog een gat van 100pk tussen de zwaarste tsi in de Superb en de zwaarste tsi in de Kodiaq.
Denk dat ze qua prijs niet veel voor elkaar onderdoen....
Een full options Superb zit ondertussen al op (schrik niet!!!) ruim 66k € in NL :shutup:
Een full options Ateca zit op 57k € en de Tiguan op 62k €
Waarschijnlijk zal de Kodiaq dan tussen de 57 en 62 uitkomen vrees ik..... :greedy:
 
Bovenaan Onderaan