Blauwe lampjes naast Xenon

___JC___

Forumguru
Vreemd want zoals gezegd een vriend van me met een Mini rijdt met dit soort lampjes rond. En die hebben ook canbus lijkt me. Zal eens vragen welke hij precies heeft.
 

Jager

Actief lid
Even een waarschuwingstukje info; ik heb net voordat m'n nieuwe O2 geleverd werd de onderstaande LED's gekocht en als stadslicht in gebouwd, helaas werkte ze niet in mijn O2 (ze pasten fysiek wel gewoon) sterker nog m'n gewone lampjes werkt daarna ook niet meer.

Zekeringen en Relais waren gewoon goed, de dealer gaf aan dat ik langs zou moeten komen zodat hij de storing kon uitlezen maar voordat ik op deze afspraak kon komen was m'n nieuwe O2FL reeds geleverd dus ik ben er nooit achter gekomen wat er nou aan eigenlijk de hand was.

Wel heb ik de lampjes naderhand aan een 12VDC labvoeding gehangen waarij de leds gewoon goed werkte.

Dus als iemand mij hier iets over kan vertellen graag, ze liggen nu namelijk in de la niets te doen...

5smd%20led.jpg



uiteraard had ik de +- juist zitten tijdens de montage in m'n O2
Zijn dit ook niet lampjes die te weinig weerstand geven? Waardoor je CANBUS de boel uitschakeld.
Ik kom ze op deze site diezelfde lampen tegen en staat bericht bij van het CANBUS systeem dus (http://www.nltuning.nl/virtuemart/led-verlichting/pilot-led-wit--t10--5-smd-(set)/)

Je kunt die leds gebruiken met een extra weerstand er tussen..
(deze kabels erbij: http://www.nltuning.nl/virtuemart/led-verlichting/led-resistorcable/)

of probeer deze:
http://www.nltuning.nl/virtuemart/led-verlichting/pilot-led-wit-can-bus--t10--2-smd-(set)/vmcchk/
 

___JC___

Forumguru
Vreemd want zoals gezegd een vriend van me met een Mini rijdt met dit soort lampjes rond. En die hebben ook canbus lijkt me. Zal eens vragen welke hij precies heeft.

Die maat van me heeft Ledjes van Pilot en zijn CAN bus geeft geen melding. Zonder weerstand ertussen dus. Dan zou het bij een Skoda toch ook moeten werken zou je zeggen...
 

nomad

Senior Member
Die maat van me heeft Ledjes van Pilot en zijn CAN bus geeft geen melding. Zonder weerstand ertussen dus. Dan zou het bij een Skoda toch ook moeten werken zou je zeggen...

Kwestie van even uit de Mini halen en testen... Beetje maat heeft daar vast geen problemen mee.
 
Ik ben zo A-technisch als maar kan... wie o wie kan mij evt tips/advies geven over blauw/wit licht naast mijn Xenon's. Ik lees in deze thread heel veel positieve verhalen van mensen die de lichten met succes heeft vervangen. Wat kan ik het beste doen? Waar kan ik dat aanschaffen en hoe zet je ze er in....

Ik rij (helaas) rond met de nieuwste Xenon lampen, die zijn 2 weken geleden vervangen en die zijn meer wit dan blauw...
 

Octavia_II

Actief lid
Ik ben zo A-technisch als maar kan... wie o wie kan mij evt tips/advies geven over blauw/wit licht naast mijn Xenon's. Ik lees in deze thread heel veel positieve verhalen van mensen die de lichten met succes heeft vervangen. Wat kan ik het beste doen? Waar kan ik dat aanschaffen en hoe zet je ze er in....

Ik rij (helaas) rond met de nieuwste Xenon lampen, die zijn 2 weken geleden vervangen en die zijn meer wit dan blauw...

Hoi Paul,

indien je niet zo technisch bent, zou ik de "EU-1012LB" stadslichtjes van AutoBulbs (www.autostyle.nl) aanraden (ik heb ze zelf ook, zie een post of 30 terug).
Dit zijn gewone normale stadslichtjes (dus geen led lampen en dus geen gedoe met weerstanden).
Ze geven wel wat minder licht dan de standaard stadslichten, maar dit valt vooral overdag op, 's avonds valt dit veel minder op.
De kleur is wit, welke perfekt kleurt bij xenons! (en ze kosten nog geen 3 euro per paar! :489:)

Via www.autostyle.nl en dan <dealers> kun je vinden waar je ze kunt kopen.

Groet,

Charlie
 
Bovenaan Onderaan